Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jawa 21 Pionír start

Od: fichtl odpovědí: 7 změna:

zdar když hodně povolím šroub s pružinkou u karbecu (prostřední) tak když párkrát prošlápnu start. páku tak ve válci praskne (jakoby došlo k zapálení benzínu ve válci)a vyjde z něj dým ale motor nenaskočí a naopak když šroub utáhnu tak nic nepraskne a ani nenaskočí

Chci se zeptat jak mají být správně utažený šrouby na karbecu všechny tři protože už nevím čím to je že mi pekáč nechytá přitom faja kope a svíčka háže jiskru.

Díky za rady :)

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

sanyo*
hodnocení

2x

Tak, můžete např. zde studovat - bohatost směsi na jehle a pod.

jawa-pionyr.webnode.cz/...

doplněno 12.10.13 19:17:

Příčin může být celá řada, ale jedna je docela nejpravděpodobnější, pokud jste koupil pionýra někde z třetí ruky a neznáte jeho původ, vlastnosti a pod.,- už to tady někdo nakousl, že může být vyběhanej - zkuste kompresi motoru a to tím, že se pokusíte našlapovat startovací pákou - pokud páka neklade zcela žádný odpor, tak je to vyběhaný válec s pístem jako hrom .. To nejde ani nastartovat, i když na druhou stranu, na roztlačení by mohl alespoň škytnout. Ale předtím musíte zcela jistě udělat předstih, aby jste zjistil v které poloze pístu pálí svíčka, pokud to máte rozštelovaný, tak házení jiskry není nic platné, protože hází tehdy, když nemá - předstih je prostě základ. A pak můžete pokračovat na další možnosti.

doplněno 12.10.13 19:21:

Omlouvám se, zapomněl jsem vložit ...

pionyr.7x.cz/...

ficht
hodnocení

bohatost nepomohla

 

watta97*
hodnocení

0x

Seřid karburátor jehlu, hladinu, šroubek vzduchu a poté se zaměř hlavně na předstih pač když ti to tohle dělá jsou 2 možnosti bud máš hodně blbej předstih a nebo máš něco vřiti v elektrice zapalovací čili indukčka svíčka kladívka. A pokud ani přestohle vše pionýr ani po několika šlápnutí nenakočí zkus roztlačit pokud ani to ne tak máš něco vřiti ve válci (pístní kroužky, vyběhanej válec, prolítlí gufero na klice).

Ty seš dobrej seřid si-vždyt na to se ptá jak a ty hned že bude v pr..kruhy či válec.

doplněno 12.10.13 22:04:

Sry,ale válec v ...ani nevím jak by musel vypadat-osobně jsem měl ve válci 4 drážky od píst.čepu (každá cca milmetr široká,hloboká si půl? mm) i přesto chytal normálně.(ale i kopeček,který cyklista téměř nepoznal byl problém vyjet),Takže nevím jak by musel opravu vypadat aby nechytil ,spíš to má tak rozhašené,prostě je v 3,14 seřízeníj,ak zapalování tak karbce.

Takhle ne dálku bych neporadil ani toto bo již nevím ajk to vypadalo,ale na místě u něj jsem si jist,že bych ho (pkd je vše funkční ale rozhozené) spojízdnil!

watta97*

Já jen psal čim to může bejt kdyby sis to přečetl pořádně tak jsem tam psal at jde nejdřiv po seřízení karbece a zapalka a jestli to neumí tak se to musí naučit a nebo si koupit něco jinýho kde to dělat nemusí.

watta97*

Pokud je válec vyběhanej na tolik že už vůbec netěsní a motor má nulovou kompresi tak mu to rozhodně nechytne protože se mu tam nedostane žádnýpalivo (nad píst). Mám starou Jawa čz 125/355 rok výroby 1958 a když jsem ji kdysi zprovoznoval tak měla mezi pístními kroužkami mezeru 1.5mm motor ani neškytl jak jsem vyměnil pístní kroužky bylo to hned něco jinýho motor začal "kopat" zpět do nakopávačky začal střílet do výfuku a po menší upravě předstihu už chytal na 1 šlápnutí. Ale pokud jde o toho pionýra nevim jak je to snim je možný že jede i s nulovou kompresí to nevim měl jsem fichtla jednou ale ten byl motorově vpořádku takže jsem se v tom nevrtal. Toho pincka polad podle návodu (předstih odtrh koukni na kladívka jestli už nejsou sjetý pak vzdálenost cívek od rotoru seřid a pak běž na karbec čili jehla šroubek vzduchu hladina a taky se koukni jestli nemáš toho fíka přicpanýho (rozeber karbec a vyčisti ho včetně vyfoukání všech trysek).

watta97*

Ale ted si uvědomuji že pincek šroubek vzduchu nemá tak to se omlouvám. Ten prostřední šroubek s pružinkou se volnoběh ten se šteluje za chodu motoru a ty 2 šroubky po jeho bocích to jsou trysky jedna je volnoběžná a druhá hlavní tak je obě vyšroubuj venka a kompresovem je vyfoukej nesmí v nich (v těch malilinkejch dírečkách) zbejt ani smítko a vrat je tam zpátky. a jak budeš startovat dej na rychlopalu plnej kotel a uvidíš no.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]