Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Olej na 30tis km nebo měnit dříve?

Od: hatik* odpovědí: 38 změna:
Zdravím. Před rokem a půl jsem koupil citroën c4 benzín. Výměna oleje je při garanční prohlídce po dvou letech nebo 30tis. km. Věříte tomu, že ten olej opravdu vydrží tolik nebo raději vyměnit při 15tis. km? Hlavně by mě zajímaly reakce majitelů zanovnich aut, protože takhle to není nastaveno zřejmě jen u citroënu. Dík
zámek
administrátor uzavřel tuto otázku

 

 

38 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jmhad*
hodnocení

2x

můj letitý zvyk je 10 tisíc a tečka.

 

hodnocení

2x
kdo si chce dojebavat motor tak at si jezdi. To co usetrite na oleji tak pak spolkne cena za nove vacky a dily kolem. Je to blbost a pokud se jezdi kratke trasy tak jeste vetsi. Co se tyce frantiku tak se mi ty jejich intervaly moc nezdaji i co se tyce rozvodu. Asi je jejich strategie ryzovat na servisech
trtr

Zdravím, jen "blázen" může olej měnit po cca 30 000 km a to ještě u nového vozu.

Pro první výměnu oleje u nového vozu by se měl majitel rozhodnout po cca 5 000 km. Ano, již po 5 000 km a to z důvodu toho, že motor se postupně zabíhá a nečistoty se v něm hromadí a filtr vše nespasí. Další výměna by měla proběhnout po cca 10 000 km a další max v 15 000 km - toto platí pro benzínové motory. Pokud má auto diesel, tak se doby výměny redukují na méně. Pokud nesplníte kilometry, tak nejpozději po 2 letech olej vyměnit.

Pokud auto jezdí trasy ve městě a nebo jezdí velmi málo, tak se intervaly opět redukují na menší nájezd a dobu.

Žádný značkový servis Vám nemůže nařídit výměnu až po cca 30 000 km, přijet můžete i dříve.

radil*

Ano, ty jistě autům rozumíš líp než konstruktér, který auto zkonstruoval, nakreslil a spočítal. To se mi snad jenom zdá.

tady ale vubec nejde o konstrukci tak se neztrapnuj. By me zajimalo jak konstrukter spocita vydrz kvality mazani za ruznych podminek. Pokud chces informace z praxe tak obejdi servisy a poptej se
trr

Tak třeba proto, že při jednom pokusu se s autem jezdilo doporučených 30 000 km a pak se olej vypustil. Olej byl plný záběhových částic z motoru a ten byl zralý na odpis z důvodu špatného záběhu. Tak a teď něco říkejte. Jasně koupíte si sekačku, nalejte olej a sekáte třeba 10 let v kuse ne? Nebo si koupíte jakýkoliv modelářský motor a ihned jej běžně využíváte jako by se nic nedělo.

Takto opravdu daleko nedojedete, alespoň první náplň by se měla tak vyměňovat (myslím po 5 000 km). Ale každý ať si udělá dle sebe.

I ty nelepší závodní týmy nejdřív motor "propláchnou od výroby". Dnes jde všechno rychle, tak není čas zabíhat ve výrobě, tak jako dřív.

trtr

Žádný dnes vyráběný olej nebude po 30 000 km lepší a ni srovnatelný s olejem po 10 000 km. Pokud to dáme do procent, tak do bude třeba takto: olej po 30 000 km - mazací schopnost 30%, olej po 10 000 km-mazací schopnost 60%. Tak a teď mluvte odbornící. Není tajemstvím, že motory je konstruují na určitý nájezd třeba těch max spolehlivých 150 000 km, to máme pět výměn po 30 000 km a pak si to koupí některý chudák z ČR a diví se, že auto žere třeba 2 litry oleje na 1000 km atd. Prostě, spočítané to je, ale na jiné nájezdy než lidé zamýšlí.

výtka
Upozornění od sys clayman 09. 10. 2013 17:56:38
Není nutné vybizet ke konfrontaci
stirecek*
Odborník jsi ty! S těmi procenty nemáš pravdu. Vzdy záleží na zatizeni motoru a způsobu provozu. Schválně-vis jaké jsou lhůty u kamionů? :) :)

kamion ma 60tis tušim.. ale zaprve s kamionem nelitaš po městě a zadruhe ma mnohem větší nápln a nejspíš se nebude ten olej ani tolik hřát,,, takže kamion s osobakem se asi moc srovnat nedá...tam prostě zaleží na mnoha věcech jak rychle ti olej zdegraduje.. a pokud jsi viděl fest vyjety olej tak z toho zbyde jen taková skoro vazelína...

stirecek*
A o čem celou dobu píšu. Záleží vzdy na použití. Oni výrobci píšou max hodnoty a ve městě se tyto lhůty doporučují zkrátit AŽ na jednu třetinu. Kamiony maji dnes výměnné lhůty 120 tis km a víc, klidně dveste tis. Je jasné, ze kamion není na ježdění na nákupy, v takovém případě by náplň nevydržela.. Zatížení v takovém motoru je daleko nižší nez u osobaku, takže vyčerpání oleje ovlivňuje i styl jízdy. Ve formuli takový olej vydrží sotva jeden závod...
trtr

Zdravím, napsáno odhadem, prostě upozorňuji na to, že prodloužené intervaly a zvláště u první náplně je hodně špatně, ale dělejte tak jak je psáno v manuálu, ono investovat na začátku navíc nějakou tisícovku při nákupu vozidla za řekněme 300 000,-Kč už je moc. Máme ve městě prodejnu a servis Škoda, Renault, Citroen, Mazda a Hyundai a všude Vám řeknou při nákupu, v manuálu sice máte první výměnu po 30 000 km(z důvodu "moderních olejů"), ale protože auto je v záběhu, přijeďte nejlépe po 5 000 max 10 000 km.

stirecek*
Nemůžeš dnešní motory srovnávat s motory před dvaceti lety. Zpracování a opracování součástek je dnes mnohem přesnější. Zajetí dnešního motoru probíhá přímo ve fabrice. ...

 

 

hodnocení

1x
avatar promon

Tenhle dlouhý interval jsem prvně řešil u Citroena Jumper, byla to funglovka s motorem HDI, který je podle mě výborný. Přiznám se, že jsem to nevydržel a nechal ho poprvé vyměnit po cca 22 tkm, ale protože nalítám spousty km, tak ty další výměny už byly po 30 tkm a motor chodí jako pila. Aktuálně mám Octávku II v benzínu, taky jsem ji dostal jako funglovku a tam výměny řeším přesně podle ukazatele - tedy po 30 tkm. Vzhledem k tomu, že tedy měním olej třikrát ročně, tak to zase není tak dlouho. Každopádně i tento motor chodí velice dobře, co mě překvapilo je i to, že za celou dobu jsem nedolil ani deci oleje, prostě za 30 tkm mi klesne hladina oleje v motoru od horní rysky ke spodni.

doplněno 08.10.13 21:37:

Akorát pozor na biopaliva - viz článek :

oleje.cz/...

Prostě Bursík a jeho ekoteroristé u nás škodí téměř srovnatelně s komunisty. Nejen fotovoltaika a podobná zvěrstva, ale ještě ničí motory aut dávno poté, co už jsou od válu.

 

hodnocení

1x
avatar clayman

měním po 15ti tis km, ačkoliv dávám olej longlife na 30tis km. Každou druhou výměnu resetuju palubní PC *smich*

30tis je asi dobrý právě jen pro zánovní auta... těch 150tis km najedou i tak, ale ten co je koupí po nich už tak šťastný být nemusí.

doplněno 08.10.13 21:38:

@promon - nalítat tolik km v tak krátkém čase (dlouhé trasy) zkusím těch 30tis km interval. Ovšem já najedu cca 20-30tis km za rok. Dost z toho jsou krátké trasy - pod 50 km.

doplněno 08.10.13 21:45:

Peugeoty mění po 20tis km ne po 30ti... tedy pokud to není motor od motoru jiné. Máme je taky ve firmě mj. :)

Tak zase tak černě bych to neviděl, claymane - u nás ve firmě už poměrně hodně Octávek má přes 400 tkm, Peugeoty 206 a Partnery ještě víc, dokonce i několik Fábií s HTP tuto metu dosáhlo. Pravda, dvě z těch HTP už s vyměněným motorem. Jediné auta, které takové dávky km totálně nedaly byly Rencky Megan a Clio - ale ty už jsou, zaplaťbůh, pryč.

 

jarda3*
hodnocení

0x

Neverim a menil bych to po 15kkm sam, stoji to par stovek.

layborr*

vlivem přísad síry v našich palivech dochází k rychlé degradaci motorového oleje, paradoxně čím kvalitnějšího, tím rychlejší. Po ujetí cca 7 500 km u benzinových a 17 600 km u dieselových motorů dochází k naprostému vyčerpání přísad v plně syntetických olejích. Dolévání oleje následkem jeho zvýšené spotřeby k jeho revitalizaci nestačí. Ty potom zcela pozbývají své funkce, jmenujme alespoň ty nejdůležitější, jako je rozpouštění karbonu, antikorozní vlastnosti, odolnost v tlaku a střihu, viskozita, schopnost malého odpařování atd. U dieselových motorů navíc dochází k zvyšování obsahu sazí jako produktu hoření nafty, které se profukem do oleje dostanou kolem pístních kroužků, podobně jako křemík ze vzdušného prachu. V oleji nám tak v motoru proudí dva nejtvrdší prvky na zemi, uhlík a křemík, výsledná emulze má skvělé abrazivní vlastnosti.

 

qqqqqqqqq
hodnocení

0x

na "longlajfy"nevěřím. stejně tak bych měnil nejpozději po roce. těch pár korun za olej bych neřešil...

pokud nebudete výměnu provádět ve značkovém servisu, ušetříte i více než 50% z ceny

na ceny olejů se podívejte tady

hatik*
hodnocení

Pokud je auto v záruce, tak mě zřejmě značkový servis nemine.
qqqqqqqq

proč? to vám řekli v salónu, kde jste auto koupil? pak jsou to lháři a u těch bych si už nekoupil ani pojistku...

search.seznam.cz/...

výtka
Upozornění od sys clayman 08. 10. 2013 21:43:44
prosím neodkazovat na vyhledavč, ale raději na konkrétní článek. díky :)
qqqqqqqqqq

odkaz byl na "Nařízení Komise (EU) č. 461/2010", které je o problematice. článek nějakého novináře apod. může být zavádějící.

vaší připomínku nechápu. snažíte se být, za každou cenu, zajímavý? mimochodem, podobné připomínky syslů mě vedly k tomu, že momentálně nepřispívám pod svou registrací a tyto stránky navštěvuji méně...

Tak si na něj klikněte... odkaz vede na výsledek vyhledávání přes Seznam, nikoliv na konkrétní nařízení komise EU... v tomhle případě je Syslova poznámka naprosto košer...

co jsem se ptal ve značkovém servise (Peugeot) tak vám do auta v rámci záruky nalijí olej co si přivezete, pokud bude originál zavřený a splňovat normu/specifikaci. To je dost dobrý, protože olej koupíte pod 200kč/l a v servise ho většinou účtují okolo ceny 650kč/l.

 

stirecek*
hodnocení

0x
V podstatě to jde, jde jen o to , jaké jezdis trasy.
hatik*
hodnocení

no právě, že většinou tak denně kolem 20km do práce a zpět
stirecek*
Tak to dej normální předepsaný olej, u benzínu max 14 tis, ve městě ještě méně.

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490

menim kolem 20tisic , ale vetsinou prave po 2 rokach

 

jerrysek*
hodnocení

0x
Olej stárne, a postupem času tzv. vodnatí. Měnit by se měl jednou za rok, případně dříve, pokud najedete tak těch 10000km (pokud jezdíte víceméně jen do práce, stačí po 15000km). Minimálně je však potřeba vyměnit jednou za 2 roky.

 

radil*
hodnocení

0x

Předpokládám, že jsi to koupil nový. Tudíž s origo olejem, a doporučením výrobce, o čem tedy přemýšlíš? Myslíš, že výrobce ti do knihy napíše výměnu po 30, aby se ti to co nejdřív potentočkovalo? Asi těžko, že? Spíš naopak, bude se snažit tě dohnat co nejdřív do značkového servisu a nechat tam co nejvíc peněz, takže bych se toho neobával. Dělá to spousta jiných automobilek a problémy s tím nikdy nejsou. Něco jiného je samozřejmě při koupi ojetiny, ale je-li to nové, tak se drž doporučení výrobce.

Mimochodem - měl jsem to podobné. Garančka 15, 30, 45... první výměna až po 30ti na druhé garančce.

 

hatik*
hodnocení

Takže je to tak mezi vámi na půl. A jsem tam, kde jsem byl :)
radil*

No, můžeš se rozhodnout mezi letitým neoprávněným zvykem nějakého neznalce, nebo doporučením výrobce, který to zkonstruoval, spočítal a ověřil. Co si vybereš?

Výrobce vzal v podtaz marketing = nižší náklady na údržbu a pohodlí uživatele. Zda kvůli tomu neobetoval i něco navíc (životnost) nevíme. Co víme je to, že výrobce udává životnost cca 250tis km, proto neřeší výměnu oleje v převodovce atd. Ze to může vydržet přes 500 tis už neřeší, možná to tak ani nechce, raději by prodal nový model. Někde uprostřed bude pravda. :-D

mam diesla měnim po 10000km táta benzín měním po 15000km a když sem scháněl auta tak sem se vyhejbal všem autům kde se olej měnil v tkzv. prodlouženým intervalu neb mi hodně lidí včetně kamarádů automechaniků od těchto aut odrazovalo

tchán ted koupil novýho fiata 500 a má doporučeno měnit po 20000km

radil*

Ano, ale to je podstatný rozdíl. Měnit v prodloužených intervalech a dělat první výměnu prodlouženou. A to dost podstatný. I výrobce ti udá, ačkoli první výměnu doporučí po 30t, tak další už po 15t.

 

hatik*
hodnocení

0x
V servisní knížce mám uvedeno, že výměna oleje se provádí v intervalech 30tis.km. Takže to chápu, že i další bude po 30tis. Jinak, mám tento olej Total Quartz INEO ESC 5W-30. Pišou, že je ten nejlepší a vzhledem k tomu, že zřejmě za ty dva roky ani nedosáhnu 30tis. km, nebudu to řešit a na výměnu pojedu po dvou rocích. Ale je vidět, že názory se různi a pravdy se nedoberem. Díky za reakce.
stirecek*
Uz jsem ti to psal. Pokud najedes na jeden start sto km,těch 30 tis vydrží v pohodě, pokud ale jezdis couracky a městský provoz, 14 tis u benzinu a 17 tis u diesla je maximum. Ja měním u diesla s městským provozem po cca 14 tis.
doplněno 09.10.13 15:56: Hatiku ty motory jsou dnes úplně někde jinde. Nejslabším článkem je olej a záleží, v jakém režimu je motor provozovaný. Ale i kdyz nebudeš jezdit, dva roky je max.

 

0000567
hodnocení

0x

Moc tomu nevěřím...osobně si myslím že je to jedna finta jak rychleji odrovnat motor aby člověk zase po pár letech utíkal koupit nové auto...

Olej poměrně rychle(vlivem krátkých cest a častých studených startů a taky nekvalitním palivem)degraduje...a tomu že by tam v pohodě vydržel 30 tis km se mi moc nechce věřit

Dříve v dobách olejů M6A byl opačný extrém,ten olej byl velmi nevýkonný a auta co na něj jezdili(třeba MBčka)tak měli motor třeba po 100tis na GO-stejný motor s dnešními oleji najede třeba 3x více...

 

hodnocení

0x
avatar gotrekzagary

Mám Peugeot 406 2.0 HDi (z roku 2000). Dovezl jsem ho z Německa v roce 2006 s nájezdem necelých 140 tkm. Olej měním dle předepsaného intervalu po 20 tkm. Aktuálně najeto 250 tkm a v pohodě, motor olej nežere a jezdí v pohodě.

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]