Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proč nejsou disky kol bílé?

Od: laik* odpovědí: 20 změna:

Nedavno tady nekdo psal, proc nejlevnejsi auta jsou bila - bila vyzaduje jen jeden nastrik a rychle schne v lakovne. Proto je to cenove dno barvy auta. Vsechny ostatni barvy jsou za priplatek.

Co me ale zajima, je, proc jsou tedy nejlevnejsi plechove disky kol cerne? Proc nejsou take bile?

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

nu*
hodnocení

0x

bílé by byli hned černé a rezavé a na černých se pozná a ž po čase že jsou z čínského plechu

 

petr123*
hodnocení

0x

No, on ten rozdíl v nákladech na to jestli se auto nastříká bíle, červeně nebo modře není tak velký. Jde spíš o marketingový tah, že bílá plnus nějaká jiná základní barva je "obyčejná" a cokoliv jiného je "příplatkovka". Fabriku to stojí podobně, ale díky tomuhle vidělá více ;)

laik*
hodnocení

Cenovy rozdil nemusi byt mozna tak velky, ale kdyz si uvedomim, ze automobilky montuji kvuli cene mensi prava zrcatka, tak bych se vubec nedivil, kdyby chteli usetrit par (sto)korun na bile barve.

 

hodnocení

0x
avatar ernie

Na bílém autě je taky vidět všechno hned dříve než na barevném. Špína i poškození laku. Bílému autu na plechových discích se autobazerním speakem říká "sněhulák na plechu", o autě s metalízou, na hliníkových kolech se tvrdí, že je "fmetle nahlínách".

milan1m*
já mám zelenou metalizu tmavou,soused má bílou barvu, jezdíme skoro stejně, na mém autě je ta špina videt více,takže není pravda že na bílé je vidět vše
humbucker*

Ahoj. Mrkni se na červený auta. U nich je ta špína a rezavění nejméně viditelná. A mohu to potvrdit, taky jsem měl chvíli střepa v červené barvě.

Potvrzuji, mám vínovou feldu fmetle z roku 1998. Sice to samozřejmě kvete, ale z dálky to není skoro vidět.

vínová felda, to je ideál. za to na bílé je vidět každý "květ" na desítky metrů
erikch*

v čechách byla donedávna bílá barva symbolem "sociálně slabších",jenže se stačí podívat dál než na český venkov a rázem zjistíme,že bílá má v převážné většině světa symboliku čistoty a jistý punc nadřazenosti(češi to kdysi převzali v barvě ponožek do mokasín)...nicméně dnes už se stačí trošku porozhlédnout spousta limuzín(čili ten jakože nej...segment)už jezdí v bílé...Zkrátka bílá není žádnou sociální barvou,jak se zde mylně traduje,a co se nástřiku aut týče-každý lakýra vám potvrdí,že po černé a metalízách je nástřik bílé nejnáročnější na preciznost...

laik*
hodnocení

To, ze bila uz neni vnimana jako "socka" nebo cenove dno je spise modni zalezitost. Apple prisel s bilym iPodem nebo co to bylo, to odstartovalo modni trend bile a toho se chytil uplne kazdy vcetne vyrobcu aut.
erikch*
Jen tak mimochodem pro Japonce bila bila barva něj už někdy před dvaceti lety a pro japonce ma Apple stejný smysl jako pro nás Tesla Holešovice...

 

ronyx*
hodnocení

0x

Zdravím,
pokud si to dobře pamatuju. tak se vždycky říkalo, že cena barvy se odvjí od ceny použitého pigmentu. A jak mi kdysi bylo vysvětleno, tak např. pigment pro červenou barvu je výrazně dražší = červené odstíny barev jsou dražší. Něco podobného platí např. i pro žlutou.

U těch disků bude taky hlavní důvod v ceně barvy. Neví, jak dnes, ale kdysi se na všechny náhradní plechy na auta (blatníky a pod) používala tzv. přepravní barva - měla různé odstíny - byla černá, světe zelená, světle červená,... Ta měla za úkol díl chránit proti korozi po dobu přepravy od výroby do montáže na auto. Byla to natolik nekvalitní (ale asi velmi levná) barva, že se před lakováním doporučovalo ji z dílu kompletně odstranit a až pak díl lakovat. U disků bych to tipoval na to samé. Kromě toho bych řekl, že se jedná ještě o pozůstatek z minulosti - dřív platilo, že kola (disky) by měla být co nejméně výrazná. Proto se také disky, pokud už si je někdo natřel (nalakoval), opatřovaly co nejméně nápadným odstínem - hodně se lakovaly na stříbrno, na černo, na šedou. Pokud chtěl mít někdo něco extra, tak se disky lakovaly ve stejném odstínu, jako bylo celé auto.
Ještě mne napadl jeden důvod kromě ceny barvy - opět pozůstatek z dob minulých. Když se dříve na auta na kola používaly chromované poklice, tak to nejlépe vyniklo právě na tmavých (černých) discích.

laik*
hodnocení

Ten pohled na kola jako neco "uzitkoveho" spise nez "okazaleho" a z toho vyplyvajici pouzite barvy (cerna, seda) me take napadl. Dobre to je videt u starsich nakladaku.

Na druhou stranu se cerne plechove disky krome matné cerne barvy vyrabeji take v lesklem odstinu cerne (je jich vyrazne mene a jsou drazsi)

Dalsi moznost volby cerne barvy je ta, ze cerna kola vypadaji dobre s kazdou barvou auta (narozdil napriklad treba od takovych zelenych kol apod.), takze i kdyz cerna mozna neni nejlevnejsi barva, je pouzitelna pro auta nejvice barev (prakticky uplne vsech).

myslím že i dnes to může mít do dočinění s těmi poklicemi. stříbrné plastové poklice na černém disku pěkně vyniknou a ten není téměř vidět. za to na šedém/stříbrném disku, to je děs a hrůza

 

hodnocení

0x
avatar magdon

Ale Vy se mílíte! Bílé disky jsou. Namátkou jsem našel zhruba 7000 odkazů (ne všechny se ale týkají disků kol na auta). A nevypadá to na nějaké disky pro "socky":D .

Třeba tady, nebo zde, případně tuhle.

doplněno 05.10.13 10:38:

Ech, nevybral jsem zrovna nejlepší stránky, ty první 2 odkazy jsou na modely *hi* . Ale na věci to nic nemění.

laik*
hodnocení

Ty prvni 2 odkazy vedou na soucastky pro modely aut :) Snad si nekdo nemyslel, ze kola stoji 149,- Kc ;)

Bila plechova kola samozrejme existuji, stejne jako existuji ne-bílá auta. Zatim jsem ale videl jen bila plechova kola pro voziky a privesy za osobni auta.

 

laik*
hodnocení

Po novem nacteni stranky vidim, ze uz jsi si vsiml, ze to jsou kola pro modely aut :)
laik*
hodnocení

Zatim jsem ale videl jen bila plechova kola pro voziky a privesy za osobni auta.

Kdyz si clovek zada do Googlu vyhledat obrazky pro slova "trailer" (prives) a "wheel" (kolo)" , tak prvni stranka je temer cela zaplnena bilymi koly.

 

gocars*
hodnocení

0x

Bílé disky jsou a je jich na výběr dost, bohužel na bílé jde opravdu hodně vidět prach a špína, navíc na nich jde i více vidět prach z brzdového kotouče a destičky :) Jako další věc, je asi větší univerzálnost stříbrných disků. Bílé disky jsou o dost výraznější, a navíc a to asi hlavně, se nehodí ke každé barvě auta, hodí se jen k určitým barvám a také typům aut (nevím jak by to vypadalo na SUV či MPV) :) :) takže prostě vítězí univerzálnost stříbrných disků :)

0000567

Bílé disky opravdu ne...měl jsem nalakované liťáky na feldě na bílo a šíleně se to špinilo od brzd a od prachu...stříbrná je OK,tam ten prach z brzd není zdaleka tolik vidět a nemusí se to tak často čistit...

Jiné barvy záleží jak se to hodí k laku karoserie,to prostě chce zkusit

Černá je úplně zabitá,neviděl jsem černý kola které by nějakému autu slušely...když je to kombinace černá a stříbrná tak ano,ale čistě černá ne

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]