Přisvěcování dálkovými světly

Od: Datum: 03.10.13 21:14 odpovědí: 9 změna: 04.10.13 12:45

Ahoj. Jedna z minulých otázek mě navedla k tomuto dotazu. Někde jsem slyšel, že se nesmí jezdit s tlumenými-potkávacími světly a k tomu přisvěcovat dálkovými zároveň. Snad to má být i pokutováno při přistižení Policií. Ale! Jezdím krátce s Nisanem Almerou a u ní jsou samostatný světla potkávací se žárovkou o jednom vlákně a dálková světla se k nim přidávají zase jedno vláknovou žárovkou bez zhasnutí těch potkávacích. Auto to takhle má už od výrobce. Ví někdo, jak je to správně?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 03.10.13 21:25
avatar

Je to takto z výroby,je to homologováno?Pak to neřešte,nemají právo Vás pokutovat,pkd je to nějaká úprava samodomo,opravit do pův. stavu,protože je nespůsobilé provozu... !

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.10.13 21:35

Ahoj. Takže si myslíš, že to bylo pouhé otravování policisty na silnici při kontrole? Ne u toho Nisana, brácha by si nevyměnil ani tu žárovku. Fáčko to má např.ve dvouvlákně už z výroby.

Datum: 03.10.13 21:26
avatar

To není zdaleka jen záležitost Almery, i notoricky známá OII má také H1/H7 - tedy v případě jízdy na dálkové světla svítí oboje světla, stejně tak to má třeba Ford C-Max, Mondeo, Focus, Opel Astra a další a další.

Nějak nevidím důvod, proč někoho pokutovat . Jiná věc je ta, že jsem kdysi slyšel, že přisvěcování dálkovým světlem přes světelnou houkačku poškozuje dvouvláknové žárovky - v té situaci totiž svítí obě vlákna najednou, zatímco při běžném použití vždy jen jedno. Ale že by to někdo v praxi nějak řešil, nebo že by někdo takhle zničil světlo - to jsem neslyšel.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 03.10.13 22:08
avatar
Samozřejmě že je to ničí. H4 ani světlomet nejsou dimenzovány na obě rozsvícená vlákna současně, žárovka se přehřívá a hrozí poškození reflektoru.
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 03.10.13 22:28

Ahoj. Když jsem za mlada koncem 70 let jezdil se starou Oktávkou, měla přepínač světel na podlaze v levo od spojky. Občas jsem si ho speciálně přišlápnul a svítil jsem oběma vláknama. Zas tak moc ty žárovky nehořely. A ani světlomety. Pravda, byly plechové a kryté sklem.

Od: danecekdan*
Datum: 03.10.13 22:42

Policie si nic nevymýšlela. Součet svítivosti dálkových světel na vozidle nesmí překročit 100 Candel. Svítivost máte napsanou na skle světla u tý značky "e". Pokud máte tedy čtyři přídavná dálková světla o svítivosti 35 - 45 cd, což dálková běžně mají, násobkem 4x překračujete dovolenou hodnotu a dopouštíte se přestupku (tuším, že zákon 56/2001 Sb).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.10.13 22:49
avatar

http://medved-design.wz.cz/wordpress/?p=551

Tady píšou, že nejvyšší souhrnná svítivost dálkových světel nesmí být vyšší než 225 000 cd. Což je podstatně více než 100 Cd.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.10.13 23:40
avatar

Týýýjo - oni už policajti vozí měřidla světelného toku? Tak to by museli HIDaře na místě zastřelit (ne že bych byl proti...)

Ale k věci - tazatel se ptá na svícení dálkovými a potkávacími světly současně - což však spousta současných aut dělá už z důvodu konstrukce světlometů - prostě nemají dvouvláknové žárovky, ale samostatné H1 a H7 v samostatných světlometech. Což , pochopitelně, je zcela v souladu s čímkoliv, pakliže tam místo předepsaných žároven nenapere nějaké ,,supermegagiga silvr šajn´´

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.10.13 12:45

Správně je to tak, jak to má výrobce homologováno. Máte-li tedy vše ve stavu z výroby, není potřeba to dále zkoumat.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.