Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nemrznouci smes do chladice - felicie

Od: fery91* odpovědí: 4 změna:
Dobry den. Potreboval bych prosim poradit. Mam felicii r. 96, 1,3. Potreboval bych si koupit nemrznouci smes do chladice, ale vubec netusim, jakou. Muzete mi prosim poradit? Muzu poprosit i o postup? Jestli se to nejak s necim redi? Prosim o dekuji moc za odpoved.

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Prohledej fórum je tu několik dotazů na toto téma!

Jinak kup cca 3 litry koncetrované chl kapaliny,nařeď ji vodou (pitná či destilka -někteří vyr.chl.kap.dp pitnou,někteří destilku) .starou kapalinu vypusť do nějaké nádoby (nekjlépe spodní tlustá hadice do chladiče),potom při změněn barvy (druhu kapaliny)důkladně propláchni čistou vodou (dp. napustit soustavu,projet-zahřát na provozní a po zchladnutí vypustit-opakovat 3x)Poté nalej novou kapalinu.

doplněno 03.10.13 21:31:

PS nwn jak to má felda s odvzdušněním chl.soustavy.Některé typy aut se musí některé ne.

 

hodnocení

0x
avatar dabel

jak se píše koukneš na barvu kapaliny a doporučuju jí neměnit pokud je červená lej zas červenou pokud modrá lej zas modrou nebo zelenou

 

jabraka*
hodnocení

0x

Přes léto dolévám jen dest.vodu.Když se blíží zima,tak jen doleju trochu koncentrovaného Fridexu.Účinnost kapaliny se za rok moc nezmění.

JABRAKA

 

0000567
hodnocení

0x

Koukněte do expanzní nádobky,pokud je tam růžová,tak je to G12 nebo G12+(dají se bez obav míchat)...pokud je tam modrá tak je to G11 nebo pokud zelenomodrá tak je to fridex G48...nikdy se nesmí míchat G12 s G11 nebo G48...míchat se může jen G12 s G12+,mohlo by dojít ke znehodnocení kapaliny a vytvoření žíravé směsi která vám rozleptá těsnnění nebo i hlavu...použijte stejnou barvu,je to jedno...pokud by jste chtěl barvu změnit,musíte až po několikanásobném důkladném propláchnutí a použití čističe chlasící soustavy...

K samotné výměně-pro naše klimatické podmínky stačí míchat v poměru 50% kapalina/50% DESTILOVANÁ voda,vznikne směs o schopnosti odolat cca do -35°C...při výměně postupujte takto,odšroubujte víčko expanzní nádobky,potom zalehněte pod auto a povolte vypouštěcí šroub na spodní trubce motoru(ta co jde z vodní pumpy do chladiče a nechte původní směs úplně vytéci(některé felicie 1,3 mají i výpušťák na bloku motoru vedle olejového čidla,pokud jej máte,povolte i ten šroub,pokud ne nic se neděje,ty novější už jej nemají)...potom zadělejte výpušťák a nalejte pouze destilovanou vodu s předepsanou koncentrací čističe chladící soustavy,projeďte to až se to úplně ohřeje a znovu vypusťte,poté napusťte už jen destilovanou vodu a znovu projeďte a vypusťte...pak už je možno nalít připravenou směs(je jí cca 6 litrů)nalejte po vršek nádobky a zahřívejte motor,až se otevře termostat,hladina výrazně poklesne,pořádně promačkejte všechny hadice a dolejte kapalinu mezi rysky vyznačené na nádobce(pro jistotu je možné ještě povytáhnout čidlo teploty chladící kapaliny kvůli odvzdušnění,ale většinou to není nutné)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]