Nejste přihlášen/a.
Když motor vyženete do otáček, kouří hodně? Slyšíte hvízdání Turba? Několikrát jsem již řešil vadné turbo, respektive naprosto nefunkční turbo, skrz které se pak dostával olej do spalovacího prostoru. Extrém u jednoho takového auta byla spotřeba oleje 4 litry na 800 kilometrů. Vadné Turbo může být příčinou zvýšené spotřeby motorového oleje.
Jdu to zkusit projet a budu pozorovat. Jezdí s tím otec, ale já si toho všiml náhodou, když jsem mu dělal kontrolu auta. Takže nesmí to moc kouřit, když se to žene do otáček..ok, mrknu na to a napíšu. Turbo se mi zdá, že je v pořádku, protože auto pořád táhne skvěle a měnilo se před 50tisíci km (takže asi ve 160tis.). Nezdá se mi, že by pískalo. Ok, mknu na to a dám vědět. Díky!
olej tam byl stejný jako vždycky? Když zaměním "originál" za Castrol tak se mi taky začne ztrácet. Dokonce je v návodu napsáno, že do spotřeby 1L na 1tis km je to v pořádku
právě Castrol se mi neztrácí. Myslel jsem to tak, zda je ten olej v daném autu vyzkoušený tj. výrobce + vizkozita.
Cau. Neni problem.Urcite zmerit kompresy jednotlivich valcu.1.8t trpěli na pístní krouzky podle zap svicek poznas.Urcite se bude sundavat hlava tak bych rovnou doporucil repas.Srovnat tlakovat gufera ventily a zbrousit sedla ventilu.Nebo olej muze papat turbo ale stava se malo kdy.Zkontorlovat intercoler jetli se v nem nenachazi motorovy olej.
Mezi ryskama bude tak 0.8L (odhad), takze pri 2000km to znamena asi 0.4L/1000km.
To je uplne v pohode a pokud auto jede, turbo tahne, nijak extra to nekouri, nikde z toho olej netece a nevydava to divne zvuky, tak bych to zatim neresil.
No já nevím právě. Já měním u sebe v autě, co má najeto stejně, olej po deseti ticících a nikdy vždycky to mám na max. Mně to přijde dost, protože přeci není možné po každém tisíci dolévat olej...
spíš když už do toho chceš hrabat, tak je trošku problém přesně určit, kudma se olej tratí.. což může být minimálně třema místama pokud nepočítám že to valí někde přes vypuštak, víko ventilu atd...já bych to asi taky nechal.. pokud to modře nekouří tak je to ještě únosné.. i když si vezmu že moje tdi vydrží 15 tis bez dolití tak to máš celkem blbé..
doplněno 02.10.13 22:24:kroužky, gufera na ventilech, turbo.. v intercooleru se ten olej jen akumuluje když ti odejde turbo.. jinak kdybys sundal spodní hadici na cooleru tak by spravně měla vytect tak max decka oleje.. to je v poho ... pokud je ho tam víc tak by už mohlo být horší turbo.. no a ono když přesně nevíš kudma to ten olej bere tak je to problem hlavně teda finančně, pokud se netrefíš :D... ale třeba když seženeš nějakeho borce tak třeba podle komprese ti řekne... pokud jsou horší tak nejspíš to bude brát přes kruhy.. ale fakt těžko říct...
No právě...Mně taky auto vydrží bez dolití celý cyklus a tady se to musí dolévat každou chvíli A to auto je docela udržovaný a když mu něco je, což je málo kdy, tak se to hned řeší a dává do servisu, proto mě docela zarazilo, že to takhle žere olej, protože mě hned napadlo, že je motor vyběhanej
Tak aspoň shrneme možnosti, kterýma to může být: buď se to ztrácí do intercooleru, nebo to utíká přes pístní kroužky a nebo?
Dík!
To je poměrně hodně,pokud je turbo jak jsem se dočetl v pořádku,tak bych se zaměřil na samotný motor...ventily,gufera ventilů,pístní kroužky...jo a pozor,na feldě 1,6 jsem taky řešil problém,že se olej přes špatný odlučovač oleje dostával odvětráváním klikovky do sání a taky to žralo jak...po opravě odlučovače se spotřeba vrátila do normálu...
Třeba pro příklad,felicia 1,3 MPi najeto 248 tis,spotřeba oleje po 15 tis km intervalu skoro neznatelná,snad 1mm na rysce...jestli všechny novější motory vydrží takový **** tak to potěš
Ještě dotázek,kolik ten rozdíl mezi ryskami činí-půl litru,dva litry?To je důležitější než že na dva tisíce ujetých kiláků to kleslo z max na min!
Neznám škodovácké (spíše koncernové )motory,ale předpokládám,že 1,8T je taky 16V a tyto mají nepatrně větší spotřebu oleje. A pro srovnání,měl jsem peu 405break v 1,9D a baštil mezi výměnami olej asi litr,u kolegy stejný motor,ale v P 309 a mezi výměnou oleje nedolil nic.
doplněno 04.10.13 19:10:pkd myslíte že jsou kruhy v čudu-jsou dvě možnosti-změřit tlaky,pak stříknou do václů trochu oleje a opět změřit tlaky,pkd jsou po aplikaci oilu rozdíly,jsou špatné kruhy,další možnost-do každého válce petrolej a ten dokáže uvolnit zapečené kruhy.Bez demontáže.Spíš bych ale řekl,že je motor v normě a co je možná horší jsou gufírka ventilů!
doplněno 04.10.13 20:54:Díky za nápovědu,myslel jsem,že to bude se 4 ventily na válec a on má dokonce 5.
Ale jak jsem psal,doplň doprostřed mezi rysky ,kolik toho oleje chybí ale myslím,že to bude v normě (u mně činí min a dolití střed mezi ryskami půl litru,taky 1,8 ale jen 16V a bez T a mezi výměnami asi litr a půl)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.