Nejste přihlášen/a.
Co víte o značce ATESO? chci koupit sadu tlumičů ATESO na dieselovou felicii a slyším o téhle značce poprvé
Mám je na předku 2 roky a teď budu kupovat i na zadek. ATESO je to samé, co bylo z výroby. Prostě pohodlné, nikde nic nebouchá a i zvládnou lesní cesty.
Ovšem do těžké Felicie 1.9D... To už je možná na Sachsy. Každopádně u 1.6 a 1.9 bych dal i nové pružiny.
doplněno 02.10.13 19:23:S pružinama těžko radit, když jsem je neviděl. Sedí Felda dole hodně? Je poškrábaná převodovka na spodní hraně švu (spoj dvou vík ... nejnižší bod)?
Ano, to jeTOP kvalita. JInak Sachs
doplněno 03.10.13 16:11:Můj žebříček je:
Autobrzdy Jablonec (Tlumiče,pružiny) - prvovýroba Fav/Fel
Sachs, Ateso
Monroe
Meyle
AQ
CN
VIKA
Hodnotím to dle toho, kde je to vyrobené. Na naše české auto je rozhodně nejlepší český tlumič. Už při montáži jsou dodržené rozměry dílů a další parametry. Dělá se to dle výrobních výkresů. Ne jak Čína, kde okopírují výrobek a dle toho to mrskají a nehledí na nějaké tolerance, hlavně že se to prodá a není tolik fatálních zmetků.
Jak jsem psal. Jinak bavíme se o těch cenově dostupných. Mezi Čínou, kde náš hotový výrobek přeměří, okopírují, vyrobí formy, přípravky, stroje a udělají kopii, která je levná (mimochodem cenu sníží kvalitou materiálu a výrobek budou dělat ne moc šikovní a kvalifikovaní pracovníci, kteří nedodrží normy a tolerance a nějaké odštěpky a špony kovu je nezajímají a tohle nepovažují jako zmetek a u nás to za pár šupů prodají těm, kteří potřebují auto dojezdit a splnit technickou ... a nebo koupím tlumič u nás (náš výrobek), který je trošku levnější oproti výrobkům z Německa a je udělaný na původních formách a strojích s dodrženými pracovními postupy, tolerancemi a kdoví jakými iso normami.
Stačí výrobky porovnat v prodejně nebo používáním. Dost často jsem narazil na nekvalitní elektro spínače,páčky, světli, které žloutli a vana praskala a teklo do nich nebo gumovými díly, které byly nové stejně měkké jako vybouchané prvovýrobní silenty určené na výměnu...
Dle mého u pružin, tlumičů, karburátorů, dílů do motoru, které se mimochodem ani v číně nedělají (proč asi...) je to s kvalitou stejné. Někde se ta cena záhadně projevuje a je to v kvalitě a životnosti (nejsem tak bohatý abych kupoval levné věci a stále něco měnil .. většinou furt to samé dokola)
Úplným příkladem jsou karosářské díly. Nejdou tak zcela spasovat a kataforéza to není ani omylem (černý přepravní lak). Když si koupím Český díl, tak je z původní formy vylisován a vystřihnut. Alespoň si to myslím, protože díl mi na 100% vždy seděl a to už jsem měnil oba blatníky a lem.
Mimochodem světla VIKA na pickupech (FAV/FEL) časem na UV zrůžoví a Autopal si zachová barvu po celý život. Na krátkých a combi zase zmatní a získá odlišnou barvu (do oranžova).
Neznám díl z Číny, který by byl bezproblémový (na Škodovky) po stránce životnosti oproti originálu a funkčnosti (tvrdosti tlumičů, tuhost gumových dílů,atd...)
Nebráním se Sachsu nebo jiným renomovaným značkám, které jsou x krát dražší, tolerance mají a jsou možná i lepší než prvovýroba (když rovna u tlumičů pomynu, že u tvrdých sportovních se někomu bude kroutit a více namáhat nahnilá kastle), ale pokud na něco nemám, tak nekupuji věci z východu, ale raději naše a právě k vůli ceně je náš výrobek rozhodně lepší.
Tolik moje vysvětlení, když jste se ptal
Ahoj. Přidávám: Dneska to jsou TRW v Jablonci nad Nisou na Roli. Já jsem dělal ještě v Autobrzdách. Brzdy.
doplněno 04.10.13 19:38:Pro zajímavost info. V roce 1984 se denně expedovalo asi 600 sad Škodováckých brzd, něco Mikrobusu 1203 a pružinové válce pro nákladní Tatru a nárazově bratrská výpomoc pro Wartburgy.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.