Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Favorit nejde nastartovat

Od: wena* odpovědí: 12 změna:

Ahoj všem,potřeboval bych poradit ohledně favorita pick-upa.Z ničeho nic mi nejde nastartovat a to jsem vyměnil jednotku-čidlo otáček-svíčky,benzin do něj jde, jiskra jde až do svíček a pořád nic.

Dík všem za dobré rady Wéna.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*
hodnocení

0x

Benzín jde, jiskra jde... divné

Asi je blbě načasovaná - prohození zapalovacích kabelů nebo špatný předstih.

U BMM se seřizuje zářez na řemenici na 0° na stupnici a palec musí ukazovat na značku (zářez na okraji po sundání víčka).

A kabely zapojit správně, pokud nejsou (rozdělovač 1-2-3-4 a motor 1-4-2-3)

doplněno 01.10.13 17:44:

Taky se stává, že svíčky při kompresy jiskru nehodí, ale na suchu venku z motoru jiskří.

Motory 136 mají Brisk DR14YC

Motory 135 Brisk DR17YC

doplněno 01.10.13 19:55:

@ciruvka: Vy jste měl model 1992 Le nebo LSe. Tam je karburátor EKOTRONIC Pierburg tuším 2EE.

Tato verze byla snad jen pro Favority. Forman, Van-plus,Pick-up toto neměli.

Psal jsem pořadí zapojení kabelů. Zapalování je tak, jak jste psal.

poradte.cz/...

Zde je schéma kabelů. Myslel jsem to tedy dokola na rozdělovači 1 -2 -3 -4 a na motoru když to budu dělat zleva doprava (jak se čte) 1 na 1, 2 na 3, 3 na 4, 4 na 2 (tedy 1 -3 - 4 -2 ) a nebo dle čísel na hlavě motoru 1-4-2-3

doplněno 01.10.13 19:55:

poradte.cz/...

wena*
hodnocení

Kabeli jsou v pohodě jinak fačko pick-up je model 1995

fakt už nevim co s tim

 

hodnocení

0x
avatar dabel

osobně bych skusil vyměnit zapalovací cívku a pokud to má ještě tu elektroniku tak i tu to že hází jiskru ještě neznamená že je trafo dobrý

wena*
hodnocení

Je to jedno bod 50 KW

možná vyměnit startovací modul ale nemyslim si že je to tím,dnes jsem vyměnil kabely i výko od rozdělovače seřídil předstich ale pořad stejný

gumidek*

Odpoj vstupní hadičku od vstřikovací jednotky.

- vedou do ní dvě hadice. Jedna přívodní a jedna vratná. Vedou spolu od trubek z podvozku (z nádrže) a v motorovém prostoru pokračují jako hadice.

- V motorovém prostoru pod motorkem předních stěračů je malá pojistkovka s relátkem. Relé vytáhni a zkratuj jeho spínací kontakty 30 a 87.

Otoč klíčkem na polohu 1 (zapnuté zapalování, kontrolky azání a dobíjení svítí) a z hadičky musí proudem téct palivo (dej si hadičku do kanystru nebo pet lahve).

Pokud nepoteče, tak zkontroluj ty 3 pojistky. Pak už jen kontrola napětí na palivovém čerpadle (krajní vývody na 4 pinovém konektoru). Pokud je a palivo neteče, tak je KO palivové čerpadlo.

Jinak jak víš, že to palivo dává? Jak jsi jistý tou jiskrou? Jinak to musí jet...

Trošku se rozepiš, možná na něco přijdeme.

doplněno 01.10.13 23:02:

Ještě mě napadá pojistkovka (studeňáky), ale ta nová, kterou máš i ty na to moc netrpěla.

doplněno 01.10.13 23:03:

U BMM hodně záleží i na tlaku paliva. Při zkoušení to musí silně téct z té hadičky.

Zdravím GUMÍDKA.Měl jsem r.91( LS) dovezený z SRN.Ale jak píšeš,tak s Tebou souhlasím.Dotyčný by měl vyzkoušet všechno co mu radíš,ale jestli má kolem sebe spoustu radílků a sám tomu nerozumí,tak to asi bude těžké mu na dálku tak radit.Že by ale neznal žádného automechanika,který by mu jeho problém vyřešil?To se mi ani nechce věřit.

wena*
hodnocení

Ahoj,ze začátku bylo vše OK,ale pak to začalo jet jakoby na 3 a poškubávat-.

po pár jízdách jem to odstavil a pak už nenatočil...Takže jsem šel po pořádku-noví palec -nové kabely-nové víčko-jednotku jinou-výměna všech pojistek-svíček-vyndal jsem víko filtru a benzín tam šel-tet mam jiný modul tak ho zkusím,nastavil jsem risku klatky na nulu a palec na značku jak mi někdo radil kabely jsou 1 3 4 2 ...

Pokud to tet ani nepujde tak snad jedině ještě ta pojiskovka pod palubkou.

wena*
hodnocení

Tak jsem znova zkontroloval tu rysku na kladce a ten palec,dal jsem tam ten startovaci modul a tet ma snahu ale strili do vyfuku a porad nechce chytnout

neotočil sis nák pořadí kabelů na rozdělovači? nebo mi napadá neotočils to pořadí o 180stupnů to se mi taky jednou povedlo :D

wena*
hodnocení

Tet jsem na to koukl a je to tak jak ma bejt,jako snahu uz ma skyta a je i cejtit benzin.strili to do vyfuku

gumidek*

Ztrácí se tlak paliva (hadice/trubky netěsnost nebo ucpané odvětrání nádrže - podtlak ... sundej víčko nádrže a startuj) nebo odchází motorek čerpadla paliva. Čerpadlo je v nádrži ponorné a demontuje se seshora poklopem v podlaze celé ven. Dá se do něj pak koupit samotný motorek asi za 500,-kč. Odchází uhlíky a sjetý komutátor. Chvíli jde a chvíli ne a navíc nemá tlak a jen čůrá.

doplněno 02.10.13 22:17:

Jen tip, tak to otestuj, jak jsem psal...

 

hodnocení

0x

Dobrý den.1) pořadí zapalování je 1-3 4 2 to jen tak na úvod

2) Jaký je to rok výroby?

3) Pokud to má elektronicky řízený karburátor s řídící jednotkou BOSCH,tak je nejlepší to vyhodit a předělat to na klasický karburátor.

Začalo mi to špatně startovat,nedržel volnoběh.Nakonec to přestalo startovat úplně,ale na roztažení to chytlo.

4) Před několika lety mi na STK emisích seřizovali karburátor až se jim to vymklo z rukou a vyhořel mi katalyzátor,protože šlo do výfuku hodně benzínu a nakonec to začalo ve výfuku hořet.Potom jsem už katalyzátor vyklepal,protože se celá ta vložka rozpadla na malé kousky.Proto jsem to předělal na klasiku s naším karbecem.Ty řídící jednotky Bosch si dodávali Němci sami do Škodovky do aut,která pak šla do Německa.Ten vykuchaný katalyzátor jsem nechal na autě a na další STK to normálně prošlo.Při předělávce se nemusí nic dělat s elektrikou,jen zůstene volných pár drátů od čidel ke karbecu.

5) Myslím,že zakopaný pes bude v tom karburátoru

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]