Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozjezd do kopce

Od: james007 odpovědí: 12 změna:

Dobrý den, chci se Vás zeptat, Mám čerstvě řidičák, ale v autoškole jsme jezdili ve fordu focusu (diesel) a s rozjezdy do kopce jsem problém neměl ani u peugeotu 307. Doma máme dvě auta, z toho fabii 1,2 (benzín) s rozjezdy na rovině problém nemám, i přesto, že oproti autoškole kde mě učili rozjíždět se pouze za pomocí spojky, zde je potřeba přidat plyn, ale problém s tím nemám. Problém nastal tehdy, když jsem se chtěl rozjet s fabii 1.2 do celkem prutkého kopce (30°), s nějakým tím menším kopečkem problém nemám.

Postupoval jsem takot: spojka na podlaze, nožní brzdu jsem držel. Pouštěl jsem spojku do prokluzu a v tu chvíli jsem pouštěl brzdu a začal přidávat plyn, ale i přesto mi auto stále couvalo. Nemáte někdo nějakou radu jak na to byl bych vděčný.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

fribble*
hodnocení

4x

Já jsem ze staré školy, kdy v autoškolách nic se silnějším motorem nebylo, takže nás učili rozjíždět s ruční brzdou. V kopci zatáhni ruční brzdu, rozjížděj se stejně jako na rovině a až ucítíš, že auto už by chtělo jet dopředu a nemůže, pomalu povoluj ruční brzdu. Protože jako penzista mám Opel Corsa, kolikrát to použiji ještě dnes, zvlášť když za mnou někdo stoji moc blízko.

 

ronyx*
hodnocení

3x

Zdravím,
tohle je klasický problém všech, kdo je zvyklý na auto s motorem s vyšším obsahem a přejde na něco s obsahem menším a navíc ještě vysokoobrátkovým. U těchto slabších motorů musíš prudčeji pouštět spojku a zároveň víc než jsi byl zvyklý přidat plyn. Prostě víc razantní rozjezd. A nebo se do takhle prudkého kopce rozjíždět přes ručku.

 

hodnocení

2x

v podstatě je to velice jednoduchá věc. Při rozjezdu je třeba trochu víc pustit spojku (do záběru), z brzdy přešlápnout na plyn a tady záleží na motoru. silný motor zabere i při sebemenším stisku plynu. slabší motor zabere při trochu větším sešlápnutí plynu. pak už stačí pouštět spojku a rozjezd je na světě :) je to o praxi a tréninku. uvidítě, že když budete každý den parkovat v kopci a rozjíždět se do kopce, tak se to do týdne naučíte.

Přeji mnoho zdaru při rozjezdech.

 

pfpetr*
hodnocení

0x

spojku povol trošku výc a rychle přešlap na plyn . Za zadní kola polož svůj telefon a uvydíš že necouvneš. Je to o praxi, párkrát si to zkus někde v kopci a časem ti to už nepřijde, někdo si pomáhá ručkou hlavně ženský ale jde to i bez

takyblbec

Fabii hoď do hnoje a kup si auto a žádný problém s rozjezdem mít nebudeš,věř tomu.Tahle popelnice je ráda,že se rozjede na rovině,natož v kopci.

výtka
Upozornění od sys clayman 29. 09. 2013 09:17:40
! Pravidlo Z1: je zakázáno psát nesmyslné odpovědi a otázky nebo úmyslně poskytovat špatnou radu.

 

0000567
hodnocení

0x

Pro začátečníka je lepší se naučit s ruční brzdou...zatáhneš si brzdu,auto ti necouvne...pak sešlápneš spojku,zařadíš 1,držíš spojku,přidáš plyn začneš pomale pouštět spojku a až budeš cítit že spojka zabírá,tak pomalu povolíš ruční brzdu a jedeš...i já když už řídím několik let,se rozjíždím s přehmatem z brzdy na plyn jen do mírného kopce...u jiných si zatáhnu ručku-nejenom že to je pohodlnější,ale i lehčí

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Nejsem baba,ale s ruční (pkd je to nutné) se rozjíždím do kopce běžně,jem se to chce ( obě varianty ) naučit.Zkoušejte to někde na nepříliš frekventované silnici až se to naučíte.

A to jak u benzínové 1,8i 16V nebo i dehtové feldy,jedinou výjímku tvoří Lupo 1,2TDi (robotizovaná převodovka-tiptronic)

 

hodnocení

0x

To chce cit v noze a v celé těle. Naučit se citlivě ovládat spojku tak, aby při jejím poustění, při správném přidání plynu podle kopce do kterého se hodláte rozjet, jste zadržel spojku v okamžiku, při uvolněné brzdě , aby se vozidlo ještě nerozjíždělo ale ani necouvalo po svahu zpět. Nacvičit v tomto okamžiku - zadržení spojky, vozidlo udržet několik vteřin. Poté započít přidávat plyn a spojku pomalu.velmi citlivě, pouštět až do úplného záběru a rozjetí vozidla. Jde to nacvičit i bez použití ruční brzdy, jen s použitím nožní drzdy. To ale vyžaduje nacvičít rychlé, správné a ve správný okamžik přemístit pravou nohu z brzdového pedálu na pedál plynu a přidávat správnou měrou. miro

 

hodnocení

0x
avatar magdon

Jediná rada je - cvičit, cvičit a zase cvičit. Pro jistotu někde, kde nevadí, že couvnu i delší kus. Za použití ručky bych se nestyděl, jezdím už 40 let a ve větším kopci jí taky někdy použiju. Každé auto se chová jinak, takže univerzální rada neexistuje.

 

solenza*
hodnocení

0x

ieZ toho si nic nedělej. Fábie 1,2ka je na to dost blbá. Mám Favorita 1,3 a Transportera 1,9 D. A žádné auto mi při rozjezdu nechcípe. jen když vlezu občas do strejdovy Fabie a nedám si pozor, tak mi to chcípne i na rovině. Ale aspoň má Fabka nejpřeposilovanější brzdy a řízení ze všech aut, s kterými jezdím. Až je to nepříjemné.

Rada co tu nepadla a platí pro spoustu mladých řidičů - vypni rádio a poslouchej motor. Poznáš kdy spojka zabere.

 

asd*
hodnocení

0x

Je to o cviku.

Levá noha dávkuje prokluz spojky podle potřeby a současně pravá noha dávkuje plyn podle potřeby.

U slabého motoru (fobie 1,2) jsou do kopce potřeba vyšší otáčky jinak chcípne (cca 2000, při vyšších se pálí spojka)

Pokud jsi couval tak spojka moc klouzala = je třeba trochu pustit pedál.

S ruční brzdou to je lehčí, ale je dobré umět to bez ní = pustit nožní brzdu a hned přejít do "visení na spojce" a pak se plynule rozjet. Chce to jen cvičit a slabý auto je na naučení ideální - neodpustí žádnou chybu.

PS: 30° je docela strmá střecha, nedivim se že ti auto stále couvalo ;)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]