Nejste přihlášen/a.
Obecně vzato, kola o větším průměru umožní lepší přejezd přez překážku, vyšší světlou výšku vozidla, větší rychlost, ale nižší výkon na kolech, což se pozná u slabších aut, co táhnou přívěs.U menších, než předepsaných průměrů je to naopak. Co se šířky týče, tak širší kola mají sice větší plochu styku s vozovkou, ale zároveň tím pádem i nižší tlak na cm2, což může být na závadu při aquaplaningu. Do terénu je pak lepší používat širší kola do bahna, kdežto užší kola na sníh, aby se měla pneumatika možnost snadněji "proříznout" na pevný povrch.Výrobci rozměr pneumatiky dost studují, protože ve hře je mnoho faktorů, jako hmotnost vozidla, rychlost, způsob předpokládané jízdy, schopnosti akcelerace a brždění, terén kde se asi bude pohybovat...
Pouze bych opravil, ze na vetsich kolech je mensi trakcni sila, nikoliv vykon. Ten je stale stejny (zanedbavaje moznou ruznou ucinnost).
Připoměl bych také to, že kola o větším průměru a širším profilu se pomaleji opotřebovávají, ale mají horší vlastnosti při uvádění do pohabu a brzdění. U kol s měnším průměrem a užším profilem je to naopak. Tak si vyberte co budete preferovat. miro
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.