Malá vs velká kola - výhody, nevýhody

Od: Datum: 23.09.13 14:26 odpovědí: 7 změna: 23.09.13 17:12
Dobrý den. Chtěl bych se tu zeptat,v čem jsou lepší menší kola než ta velká a v čem jsou naopak lepší větší než ta malá. Poslední dobou totiž vidím,jak se na auta dávají velká a široká kola a majitelé aut,na které se velká kola při výrobě neobula,se snaží dat je tam dodatečně. Proč když jsou teda velká a široká kola lepší,proč se dávají až posledních pár let? To se na to přišlo až teď? Děkuju za názory.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: rnk*
Datum: 23.09.13 14:29

Dnes jsou větší a těžší auta než dřív. Větší kolo se dotýká silnice větší plochou a také "nespadne" do každé díry v silnici.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: axus®
Datum: 23.09.13 14:35
avatar

U beznych aut je to hlavne kvuli "libivejsimu" vzhledu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.09.13 14:38

Často jen móda. Není to dávno, co se naopak na auta dávala jako "tuning" menší kola, protože na nich vypadala lépe. Teď je zase IN dávat kola co největší. ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.09.13 15:36

Obecně vzato, kola o větším průměru umožní lepší přejezd přez překážku, vyšší světlou výšku vozidla, větší rychlost, ale nižší výkon na kolech, což se pozná u slabších aut, co táhnou přívěs.U menších, než předepsaných průměrů je to naopak. Co se šířky týče, tak širší kola mají sice větší plochu styku s vozovkou, ale zároveň tím pádem i nižší tlak na cm2, což může být na závadu při aquaplaningu. Do terénu je pak lepší používat širší kola do bahna, kdežto užší kola na sníh, aby se měla pneumatika možnost snadněji "proříznout" na pevný povrch.Výrobci rozměr pneumatiky dost studují, protože ve hře je mnoho faktorů, jako hmotnost vozidla, rychlost, způsob předpokládané jízdy, schopnosti akcelerace a brždění, terén kde se asi bude pohybovat...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: axus®
Datum: 23.09.13 15:55
avatar

Pouze bych opravil, ze na vetsich kolech je mensi trakcni sila, nikoliv vykon. Ten je stale stejny (zanedbavaje moznou ruznou ucinnost).

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nu*
Datum: 23.09.13 16:38

zt praktického hlediska pohodlí řidiče kvůli našemu nekvalitnímu asfaltu jsou lepší velká kola s balonovými pneu, v itálii na jeji hdokobalém asfaltiu se díá v pohjodě jezdizt iu nba menšíéch kolech bez drncání

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 23.09.13 17:12

Připoměl bych také to, že kola o větším průměru a širším profilu se pomaleji opotřebovávají, ale mají horší vlastnosti při uvádění do pohabu a brzdění. U kol s měnším průměrem a užším profilem je to naopak. Tak si vyberte co budete preferovat. miro

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.