Jaká kola vs spotřeba

Od: Datum: 22.09.13 20:53 odpovědí: 7 změna: 23.09.13 17:22

Jaká kola jsou lepší a s jakými budu mít menší spotřebu: 185/65/R14 nebo 195/55/R15? Nebo to na spotřebu nemá vliv a která raději koupit?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: nu*
Datum: 22.09.13 21:03

širší kola mají logicky větší odpor, také proto cyklisté na silnici používají tenké galusky

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd*
Datum: 23.09.13 10:59

Cyklisté od tenkých upustili a vozí širší ;) Dřív se vozily šířky 20 nebo i 19mm, pak se zjistilo že rychlejší nejsou jenom víc drncaj, teď je klasika 23mm

Pokud jde o stejnou gumu tak širší = větší odpor, ale to je jen obecně. U různých pneu to může být i naopak - valivý odpor závisí hlavně na konstrukci pneu, vzorku, nahuštění atd., šířka je jen jeden z faktorů a širší na tom může být líp než užší.

Vybíral bych podle kvality silnic a stylu jízdy. Na dobré silnice jasně R15, na polňačky nebo v zimě R14

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ergonomics*
Datum: 22.09.13 22:41

Na spotřebu má vliv spousta faktorů .Pneumatiky jsou bezesporu jedním z nich..nikoli však největším.V tomhle případě bude rozdíl minimální a tak i když nevíme co je to za auto bych sáhl po R15. Obvzláště poud by se jednalo o letní pneu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.09.13 15:50

Ahoj. A co takhle nahlédnout do Velkého technického průkazu vozidla, co je v kolonce o pneumatikách a kolech napsáno výrobcem auta? Bývá tam doporučeno-dovoleno několik možností.

doplněno 23.09.13 15:51:

Kolech-ráfcích.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 23.09.13 16:04

Jelikoz se jedna o ekvivalentni rozmer, tak predpokladam, ze v TP budou oba rozmery.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nu*
Datum: 23.09.13 16:36

podle nejnovější eu legislativy musí být nově vyráběné pneu označeny příslušným indexem která je ukazatelem spotřeby

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 23.09.13 17:22

Ještě jeden pohled:

Kolo o větším průměru se méněkrát otočí na 100 km jízdy = nižší spotřeba, hlavně tam, když budete jezdi převážně po rovinách.

V kopcovité silnici budete muset více přidat plyn, případně dříve přeřadit na nižší stupeň = zvýšení spotřeby. Nehledě na to, že kola o větším průměru kladou větší odpor proti roztáčení při rozjezeu a naopak při brzdění potřebují větší brzdicí silu. U kol s měnším průměrem je to naopak. miro

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.