Nejste přihlášen/a.
Poradte benzín nebo nafta? Chci koupit jiné auto rozhoduji se. Zatím jsem měl vždy benzín a současné auto s přestavbou na LPG.
Jezdím denně průměrně 40 km pak nějaké výlety a v létě na dovolenou zhruba 400km. laso
Nechci se zapletat do vecnych diskusi jestli benzin nebo nafta.
Jen chci reagovat na Hangara.
...naftové motory na vysoké úrovni, a dobré kultivovanosti zaručujíc tichý chod...
Hangare. Asi Te zklamu, ale tohle vubec neni pravda. To se vyrobci pouze snazi lidem v sugerovat. Pokud si v modernim automobilu s naftovým motore na vysoké úrovni, a dobré kultivovanostiten motor z auta vyndas a rozeberes, tak dostanes jednu hromadu soucatek a druhou, stejne velkou hromadu penove hmoty, ktera vyplnuje kazdou skulinu a kazdou mezeru mezi trubkami u naftovych motoru a tak je pomerne ucinne tlumi.
Vyrobci se pak chlubi, jak je jejich motor tichy a kultivovany. Ve skutecnosti jsou ale naftove motory stale stejne hlucne, jenom se dnes vic dba na to, aby se to lip zamaskovalo.
A není to náhodou velice účelné řešení? Cíl je tišší motor a to splní. Já jsem jednoznačně PRO naftové motory. Obrovský kroutící moment a nízká spotřeba je vykoupena trochu vyšší mírou hlučnosti. I tak to za to stojí. Jezdím Fiatem Stilo 1,9 JTD. Jezdím docela divoce a spotřeba je na 5,4.
Správně,nafta do traktoru.Nechápu dotaz pisatele-mám benzin a LPG-je lepší nafta?Benzin+ LPG nemá konkurenci!Mám Scénika 1400 benzin,nechal jsem si namontovat LPG se vstřikováním a nikdy bych neměnil.Už jenom to že jezdím na plyn,za polovičku,než vy nafťáci,mně blaží.A že to jezdí hůř-to jsou jen kydy.Plyn se vstřikováním vyplatí každýho naftalína.
Chválíš LPG a já bych ho už právě nechtěl. Nechtějí brát uto do značkového servisu,nemůžu do podzemních garáží, nádrž zmenšuje velikost kufru a t d... Proto bych asi spíš byl pro naftu, kde tyto problémy odpadají. laso
Ale někomu možná nestačí sotva jezdit. Já mám rád dynamickou jízdu a tu dá 1,9JTD více než dobrou... S 1,4 se člověk sotva táhne a ještě jede za víc než tahavej diesel. Já mám jinej názor. Nafta patří do auta, benzín do motorky. Tak to podle mě má být...
Je hloupost srovnavat nafta / benzin, tohle patri sem, tohle patri tam, tohle nepatri nikam...
Kazde ma sve vyhody a nevyhody o kterych se doctete vsude. Zalezi na tom, k cemu auto chcete a pro tu variantu budou u nejakeho druhu paliva vyhody prevazovat nad nevyhodama.
Pokud pouzivate auto skutecne kazdy den a navic chcete treba kombi kvuli rodine, jdete do naftaka. Jinak nema valnejsi smysl.
Pokud chcete neco lehciho, sviznejsiho, berte benzin.
To zaprve.
Zadruhe to tez zalezi na konkretnim motoru. Benzinak neznamena zakonite dobry motor a naftak zakonite motor pro traktory. Mezi jednotlivyma motorama jsou propastne rozdily.Naftakem od Hondy nic neskazite. Naftakem od Fordu vsechno.
Dal zalezi na celem zpracovani auta, v kterym to bude. Alfa 156 s benzinakem je v pohode. Ta sama s naftakem ma problem s namahanim predniho zaveseni kvuli vaze naftoveho motoru.
Doporucuji si tedy vybrat konkretni vuz, ktery vas zaujme vybavou, pohodlim, znackou, vzhledem, cenou..., zjistit, zda se nabizi s obemi variantami motoru a oba vyzkouset. Pokud se s obema variantama nenabizi. Berte tu, co je. Ve vysledku v tom stejne moc pro bezneho ridice velky rozdil neni.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.