Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zimní období - koberec před chladič?

Od: papousek11* odpovědí: 8 změna:

Zdravím mám feldu a jelikož už je venku zima chtěl bych něco aby se mi dříve zahřál motor.kam co dát a mhlo by se stát že by se mi třeba auto přehřálo kdybych dal před chladič například koberec?

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar mikihans

Zbytečnost, auto se rychleji nezahřeje. Od toho je termostat.

doplněno 21.09.13 21:22:

taky jsem to zkoušel na škodovce, zakryl jsem asi 2/3 chladiče, neřekl bych že se zahřála rychleji a hlavně, když jsem pak nutně potřeboval jet asi 50 km daleko po táhlých kopcích, teplota lezla přes 110°C. Takže je to jen na obtíž.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Dává se před chladič,ale nikdy jsem si extra účinku nevšiml,možná při mrazech spíše více pod nulou a delší cestě že se spíše udrží provozní teplotu.BEZ ZÁRUKY-někde jsem slyšel či četl? že při rychlostech od cca 100km/hod i při teplotách kolem nuly může na cladiči být i - 50°C?

igyh9h9d9

To je dobře, že jsi napsal, že je to bez záruky. Je to totiž blbost.

Jediné co může chladič ochladit pod okolní teplotu, je odparné teplo, pokuď by byl "mokrý". Ale prakticky to bude v řádu několika °C. A určitě to nedokáže podchladit na -50°C.

 

solenza*
hodnocení

0x

Tohle jsem dělal první zimu, co jsem měl Favorita a je to zbytečné. Naopak to nedoporučuju, protože pak se dostanete do kolony a budete muset hlídat teplotu a buď pustit topení, nebo v koloně vyndat tento dekl.

 

imrous*
hodnocení

0x

Ahoj. Vůbec to neřeš, felcku jsem měl 8 let, nikdy nezklamala, léto zima, na první otočení.Dodnes na ní s láskou vzpomínám.

 

gumidek*
hodnocení

0x

Chcete aby se motor rychleji zahřál?

1. Nepouštějte topení, dokud ručička nestoupne (měřič teploty). Jinak radiátor topení profukuje přes sebe ledový vzduch a ochlazuje systém chlazení a hned motoru zebere první teplo po startu a prodlužuje mu tepelný náběh, protože se hned po startu naplno chladí. U Felicie a Favorita je topný malý okruh motor i topení jedna součást a velký okruh jen chladič a expanze, takže tohle termostat neohlídá. Prostě topení pouštět až po zahřátí motoru. Výsledkem je rychlejší ohřátí motoru a z toho tepla rychlejší vytápění kabiny horkým vzduchem. Jinak motoru berete teplo a dlouhou dobu foukáte vlahý vzduch.

2. Karton je blbost, protože chladič je na velkém okruhu a termostat tam do ohřátí stejně vodu nepouští. Tedy bez kartonu proudí vzduch na něco, kde ani nekoluje voda a nikde neteče do motoru. A když se motor stejnou rychlostí (z kartonem i bez) zahřeje, tak karton brání chladiči odvádět teplo a motor se přehřívá. Sice to pak lépe topí, ale motor vaří a ničí se.

Lépe je vytáhnout akumulátor, odpojit hadice topení, torxem povolit mezi nimi jeden šroubek a do prostoru bývalé pozice akumulátoru vytáhnout z topení celý radiátor. Ten pak prolít horkým octem z kovice (neředěným a rozpustit vodní kámen. Dále přípravkem SONAX na Alu disky prostříkat žebrování zvenku a tlakem vody vystříkat.

Pak to topí jako ďas. Pokud ne, tak je uvnitř radiátoru topení (vložky) prasklá přepážka a je celý radiátor (vložka) na výměnu.

 

jmhad*
hodnocení

0x

Já mám zcela opačné zkušenosti než zde píšící. Již nyní mám zakrytý chladič tak,aby byla i trochu zakryta vana.A teplota jde rychle nahoru.Tohle je zkušenost našich tátů a dědů a pokud vím,tak u nás naposledy byla deka na chladiči na 1000 MB.Ale je fakt že já: 1. Topení pouštím až se motot ohřeje alespoň na 70- asi po 3 km.2. Jezdím převážně po vsi a v okresním městě,kde kolony tolik nehrozí 3.Zakrytí mám ze 3 dílů a při předpoklau delší cesty do kopců Jeseníky/ včas zakratí uberu.Nejsem líný,vyplatí se to. 4. Mám ventilátor na ruční spínání a včas jej zapnu. Ono to zakrytí chladiče před ventilátorem zas tolik netěsní.

Závěr - zakrýt chladič se mimo jízdy po velkoměstech vyplatí .

jinx*

a ja doplnim:

5.) pri jazde na dialnici (nehovorim ze pri 130 km/h) nedostava chladic "slany kupel" v podobe sprchy od aut pred mnou.a ze je to fakt hnusna brecka tak to vsetci poznate.

6.) nevychladne tak rychlo motor a motorovy priestor pri jazde typu rozvoz pizze (sem tam obcas jazda v priebehu dna).

samozrejme ze vodic musi predvidat situacie kedy tu clonu ano a kedy nie.

V mojom pripade som zastancom: ANO pouzijem to lebo po prepnuti pohonu na LPG sa zohriatie na prevadzkovu teplotu vyrazne spomali a akekolvek ochladzovanie je neziaduce.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]