Zimní období - koberec před chladič?

Od: Datum: 21.09.13 19:45 odpovědí: 8 změna: 24.09.13 09:31

Zdravím mám feldu a jelikož už je venku zima chtěl bych něco aby se mi dříve zahřál motor.kam co dát a mhlo by se stát že by se mi třeba auto přehřálo kdybych dal před chladič například koberec?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 21.09.13 20:17
avatar

Zbytečnost, auto se rychleji nezahřeje. Od toho je termostat.

doplněno 21.09.13 21:22:

taky jsem to zkoušel na škodovce, zakryl jsem asi 2/3 chladiče, neřekl bych že se zahřála rychleji a hlavně, když jsem pak nutně potřeboval jet asi 50 km daleko po táhlých kopcích, teplota lezla přes 110°C. Takže je to jen na obtíž.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 21.09.13 20:57
avatar

Dává se před chladič,ale nikdy jsem si extra účinku nevšiml,možná při mrazech spíše více pod nulou a delší cestě že se spíše udrží provozní teplotu.BEZ ZÁRUKY-někde jsem slyšel či četl? že při rychlostech od cca 100km/hod i při teplotách kolem nuly může na cladiči být i - 50°C?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.09.13 21:13

To je dobře, že jsi napsal, že je to bez záruky. Je to totiž blbost.

Jediné co může chladič ochladit pod okolní teplotu, je odparné teplo, pokuď by byl "mokrý". Ale prakticky to bude v řádu několika °C. A určitě to nedokáže podchladit na -50°C.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.09.13 20:57
avatar

Tohle jsem dělal první zimu, co jsem měl Favorita a je to zbytečné. Naopak to nedoporučuju, protože pak se dostanete do kolony a budete muset hlídat teplotu a buď pustit topení, nebo v koloně vyndat tento dekl.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: imrous*
Datum: 21.09.13 21:13

Ahoj. Vůbec to neřeš, felcku jsem měl 8 let, nikdy nezklamala, léto zima, na první otočení.Dodnes na ní s láskou vzpomínám.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.09.13 21:53

Chcete aby se motor rychleji zahřál?

1. Nepouštějte topení, dokud ručička nestoupne (měřič teploty). Jinak radiátor topení profukuje přes sebe ledový vzduch a ochlazuje systém chlazení a hned motoru zebere první teplo po startu a prodlužuje mu tepelný náběh, protože se hned po startu naplno chladí. U Felicie a Favorita je topný malý okruh motor i topení jedna součást a velký okruh jen chladič a expanze, takže tohle termostat neohlídá. Prostě topení pouštět až po zahřátí motoru. Výsledkem je rychlejší ohřátí motoru a z toho tepla rychlejší vytápění kabiny horkým vzduchem. Jinak motoru berete teplo a dlouhou dobu foukáte vlahý vzduch.

2. Karton je blbost, protože chladič je na velkém okruhu a termostat tam do ohřátí stejně vodu nepouští. Tedy bez kartonu proudí vzduch na něco, kde ani nekoluje voda a nikde neteče do motoru. A když se motor stejnou rychlostí (z kartonem i bez) zahřeje, tak karton brání chladiči odvádět teplo a motor se přehřívá. Sice to pak lépe topí, ale motor vaří a ničí se.

Lépe je vytáhnout akumulátor, odpojit hadice topení, torxem povolit mezi nimi jeden šroubek a do prostoru bývalé pozice akumulátoru vytáhnout z topení celý radiátor. Ten pak prolít horkým octem z kovice (neředěným a rozpustit vodní kámen. Dále přípravkem SONAX na Alu disky prostříkat žebrování zvenku a tlakem vody vystříkat.

Pak to topí jako ďas. Pokud ne, tak je uvnitř radiátoru topení (vložky) prasklá přepážka a je celý radiátor (vložka) na výměnu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.09.13 07:11

Já mám zcela opačné zkušenosti než zde píšící. Již nyní mám zakrytý chladič tak,aby byla i trochu zakryta vana.A teplota jde rychle nahoru.Tohle je zkušenost našich tátů a dědů a pokud vím,tak u nás naposledy byla deka na chladiči na 1000 MB.Ale je fakt že já: 1. Topení pouštím až se motot ohřeje alespoň na 70- asi po 3 km.2. Jezdím převážně po vsi a v okresním městě,kde kolony tolik nehrozí 3.Zakrytí mám ze 3 dílů a při předpoklau delší cesty do kopců Jeseníky/ včas zakratí uberu.Nejsem líný,vyplatí se to. 4. Mám ventilátor na ruční spínání a včas jej zapnu. Ono to zakrytí chladiče před ventilátorem zas tolik netěsní.

Závěr - zakrýt chladič se mimo jízdy po velkoměstech vyplatí .

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx*
Datum: 24.09.13 09:31

a ja doplnim:

5.) pri jazde na dialnici (nehovorim ze pri 130 km/h) nedostava chladic "slany kupel" v podobe sprchy od aut pred mnou.a ze je to fakt hnusna brecka tak to vsetci poznate.

6.) nevychladne tak rychlo motor a motorovy priestor pri jazde typu rozvoz pizze (sem tam obcas jazda v priebehu dna).

samozrejme ze vodic musi predvidat situacie kedy tu clonu ano a kedy nie.

V mojom pripade som zastancom: ANO pouzijem to lebo po prepnuti pohonu na LPG sa zohriatie na prevadzkovu teplotu vyrazne spomali a akekolvek ochladzovanie je neziaduce.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.