Výměna brzdové kapaliny - návod

Od: Datum: 21.09.13 19:44 odpovědí: 16 změna: 28.09.16 21:36
Dobrý den. Potřeboval bych pár rad ohledně výměny brzdovky. Budu to dělat poprvé, takže bych prosil nějaký podrobnější návod. Taky by mě zajímalo, kolik jí mám koupit- kolik se jí tam vleze. Jedná se o Fabii 1.2 47kw 2006. Díky
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: buss®
Datum: 21.09.13 19:52

Poprvé? To bych doporučoval se na to někde podívat, musíte na to být dva. Acha ta odvaha... Obsah kapalin, náplní, bude na webu. Mimochodem, vizte historii zde!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.09.13 19:55
avatar

Ano přesně tak. Ach ta odvaha...Radši si to dejte do servisu, bude to za pár korun a budete mít pocit jistoty, že jste nic nepokazil. Co se týče brzd, je vždy lepší se v tom nehrabat sám... Udělejte to v servisu, koukejte na to, jak to probíhá, zapamatujte si to a příště si to uděláte sám bez obav ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.09.13 20:54
avatar

Zbytečné. Co si neuděláte sám, to nemáte. Služební auto jsme měli již 3x v autorizovaném servisu kvůli úniku vzduchu a závadu stále neodstranili. Takže na co mám nářadí, tak si u svých aut dělám sám. Postupujte jako při odvzdušňování, jen s tím rozdílem, že místo aby jste vyšlapala kapalina s bublinami, musíte vyšpalat starou kapalinu. Začněte u zadního kola nejdále od hlavního brzdového válce myslím že zrovna u této Fabie je to pravé zadní kolo. Povolte odvzdušňovák a pomocník Vám musí šlapat na pedál, dokuk poteče stará kapalina. Až poteče nová, utáhnout odvzdušňovák a jít na další kolo až skončíte u přední nápravy na levém kole.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.09.13 20:57
avatar

Zdravím,
podklady o množství a manuál pro výměnu najdete na webu v různých diskusních fórech.
Co se týká samotné výměny - pomocníka budete potřebovat až pro odvzdušnění (aby vám někdo tzv. našlapal - zvládá to i dítě, dělal jsem to tátovi mockrát jako kluk), tedy pokud nemáte zařízení pro výměnu brzdové kapaliny v jednom muži ( např. http://www.uni-max.cz/sada-pr…-brzdove-kapaliny-one-man2/d/)
Neodpustím si jednu radu (či spíš varování) - pokud to nejsou brzdy čerstvě sestavené (jakože u vás nejsou), nepouštějte se do toho sám a dejte to udělat do dílny, kde s tím mají zkušenosti. U starších brzd bývají odvzdušňovací šrouby zalehlé, zarezlé a pod a pokud ho vezmete silou, koledujete si o jeho utržení (přetržení). A takto poškozený odvzdušňovák znamená většinou (když se podaří zachránit 1 z 10, tak je to zázrak) výměnu celého brzdiče (či prasátka). A to už je náklad cenově vyšší, navíc to většinou znamená odstavení auta. To samé platí pro brzdové trubičky a hadičky. Zabránit se utržení samozřejmě dá - profíci to dělají tak, že potřebné místo prostě bodově a krátce ohřejí autogenem. Ale kdo z nás ho má k dispozici.
Dělal jsem si brzdy mockrát na různých autech. Ale pouštím se už do toho pouze v případě, že brzdy jsou nové nebo když už počítám s tím, že trubičky, odvzdušňováky a brzdiče budu dávat nové a staré zahodím. Jinak to raději odvezu kamarádovi do dílny - vyjde mne to levněji a navíc to mám bez nervů, co mi ulítne a já to pak budu muset shánět. A to si jinak auta dělám kompletně sám (pravda, jde o stará auta, nic nového, kde je potřeba počítač).

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 0000567
Datum: 21.09.13 23:52

Tahle obava je myslím celkem zbytečná...když máte zalehlé šrouby,tak je očistěte ocelovým kartáčem,nalejte na ně brzdovku-nechte pár minut působit a nikdy nebyl problém...jen za to nesmíte rvát jak...povoluje se to jakoby pulzací-nasadíte očkový klíč a pak lehkými údery ruky do klíče postupně šroubek povolí...když za to zapáčíte naráz a pořádně tak je jasné že se může urvat

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.09.13 10:28

jako zalomený odvzdušnovák znamená odstavení vozidla? kdes na to přišel?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: moto®
Datum: 21.09.13 22:02
avatar

Asi na mne bude spousta lidí řvát, já to dělám takovou prasáckou metodou. Z nádržky brzdové kapaliny odsaji občas starou kapalinu obrovskou injekční stříkačkou a naleji tam novou. Za nějaký čas to udělám znovu. Je tedy trochu větší spotřeba kapaliny, ta je ale proti mému času zase levná a akce je za minuty. To mi připomenulo, že budu muset zkontrolovat svého Karla.

Za leta provozu jsem si všiml, při brzdění kapalina proudí sem a tam a postupně se promýchává. Jsem ale líný bordelář. Vše mi ale brzdí perfektně. Raději věnuji péči deskám a diskum.

Na druhé straně mám zařízení na měření bodu varu brzdové kapaliny, takže než začnu vyměňovat, změřím bod varu a ten je vždy směrodatný a ani tak jako věk. Kapalina do sebe bere vodu a právě ta ji znehodnocuje a rozkládá. Moderní kvalitní kapaliny jsou ale odolnější.

Je jasné, pokud je bod varu u mého auta nízký, vyměním celou náplň. Dělám tom tak, že mám přetlakové plnění nádobky brzdové kapaliny a jen lezu pod autem a postupně odpouštím ze systému starou kapalinu a čerstvá se mi tlakem plní do nádržky kapaliny.

Je to i mnohem rychlejší než s pomocníkem který by našlapával.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.09.13 22:30
avatar

Já to dělal tak,že jsem za neustálého dolévání současně nechal odvzdušnovacím šr.na nejvzdálenějším kole vytékat ,až šla čistá,zastavil,a šel na další a tak postupně všechna kola a pro sichra ještě jednou zkusil odvzdušnit-nebylo nutno,při neustálém lití nové se nestačilo zavzdušnit!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: moto®
Datum: 21.09.13 22:54
avatar

Jo, já jsem jen do toho trochu foukal, aby šlo rychleji.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 0000567
Datum: 21.09.13 23:44

Nic na tom není,musíte ale NUTNĚ být dva...prvně něčím vytáhněte starou kapalinu z nádobky,čerpadýlko nebo větší injekční stříkačka a vytáhněte co půjde...potom nalejte do nádobky novou kapalinu až po okraj...jděte k jednomu sundanému kolu(STABILNĚ zajistit proti spadnutí-náprava na ruce není nic příjemnýho) a povolte odvzdušňovací šroubek...potom pomocník musí minimálně 15X sešlápnout pedál brzdy a kapalinu chytejte do nějaké nádobky(je to toxické)...potom přijde ta důležitá fáze-pomocník musí pedál sešlapovat pomalu,a jakmile začne vylínat kapalina ze šroubku,musíte jej dotáhnout,když by jej sešlápl rychle a pustil,vždy se tam natáhne zpátky nějaký vzduch...poté zkontrolujte dotažení a nasaďte prachovku na šroubek(je lepší koupit i nové šroubky a prachovky)...poté můžete nasadit kolo a jít k jinému...mezi tím dolejte kapalinu do nádobky a můžete dělat další kolo...(důležité-nesmíte dopustit aby zmizela všechna kapalina v nádobce-zavzdušnil by jste si celý válec)...

Takhle to vypadá složitě,ale zvládne to levnou zadní i cvičená opice-ovšem nesmí se to brát na lehkou váhu,jsou to brzdy a zvýšená opatrnost je na místě,ale rozhodně se toho nemusíte bát...jo a ještě rada na závěr,dbejte toho aby se vám mazlavá kapaina nedostala na činné plochy brzd(kotouč a destičky)...pak by jste se mohl hodně divit až by to nechtělo brzdit

Tak přeji hodně zdaru

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 22.09.13 08:50

Já to dělám sám bez pomocníka.

Pořidil jsem si delší plastovou hadičku o průměru, aby šla těsněji navléci na odvzdušňovasí šroub. Druhý konec hadičky vložím do průhledné flaštičky, ponořím ji do malého množství předem naplněné kapalinou a dám na kapotu do zorného pole řidiče.

Poté už stačí jen nasadi hadičku na odvzdušňovací šroub, povolit jej, sednout za volant, šlapat na brzdový pedál a sledovat při vyčerpávání kapaliny, při její výměně, přibývání kapaliny ve flaštičce. Při odvzdušňování sleduji okončení úniku bublinek ( vzduchu). Po dosažení sledovaného cíle vystoupi a dotáhnou odvzduňovák, sejmout hadičku a pokračovat na dalším kole podle pořadí od nějvzdálenějšího k nejbližšímu brzdového válce. Má to také výhodu , že nedochází k úniku kapalina na podlahu a pod.- miro

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.09.13 10:27

tohle ale podle mě není 100%. protože jak pustíš pedál tak se tam dostane vzuch zpátky.. nejlepší to je dělat ve dvou..šlapat na brzdu zvládne snad i 10 leté dítě a tomu druhému to ušetří spoustu času a nervů..

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: miro®
Datum: 22.09.13 17:28

Pokud dodržíte zásadu viz přiložená fotografie mého přípravku, nemůže dojít k zpětnému nasátí vzduchu, protoře při pustění pedálu se bude nasávat kapalina z lahvičky. Je to nejspolehlivější a nejčistější způsob odvzdušňování.

Foto mého přípravku přikládám. . miro

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.09.13 17:50

jo tak v tom připadě souhlasím... :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: georg
Datum: 28.09.16 20:16
co se tyce zalomeni ovzdusnovaku tak mam mensi radu pochazejuici snad uz z praveku (lety proverena a u 95ze 100 platna), pokud je sroub az moc zarezly vzdy zacinejte tim ze ho jeste vice pritahnete, ale jen nepatrne skoro okem neznatelne a pak garantuji uspech...
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.09.16 21:36
avatar

jj u hooodně šroubů se mi takto vždy povedlo!Jinak na nynějším Cíťovi stačí jedna osoba na odvzdušnění a jeden "klacek" jako šprajc pedál-sedačka šprajcnu v sešlápnutý poloze a klidně odzvušním.Jinak na mém autě jsou do jistého roku postup od nejvzdálenějšího po nejbližši a pro novější opačně-od nejbližšího řidiči po nejvzdálenější!

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.