Termostat v autu - jak otestovat?

Od: Datum: 18.09.13 16:58 odpovědí: 6 změna: 21.09.13 19:08

Dobrý den.Před několika lety jsem koupil v auto bazaru Daewoo Nexiu rok 97.Nevím co bylo na autě vyměněno:Chci se zeptat ohledně správnosti funkce termostatu.Podle mne by mohl být v pořádku. Je nějaký test podle venkovní teploty za kolik ujetých kilometru má být již motor ohřátý na provozní teplotu? Děkuji.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 18.09.13 17:07

Venkovní teplota není jediným faktorem, který ovlivňuje rychlost ohřívání motoru. Velmi důležité je, zda se jedná o diesel nebo benzín. Dále je to chladící směs, rychlost jízdy, styl jízdy, zatížení vozidla, profi silnice. valivý odpor pneumatik, atd. Takže žádný objektivní test asi neexistuje.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: fribble*
Datum: 18.09.13 17:43

Důležité je, že se auto nepřehřívá - zbytek neřeš.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.09.13 18:20
avatar

Zapomněl jsi na protivítr a na stav řidiče po flámu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.09.13 18:17
avatar

Po ujetí 3-5 km,otáčky max.2500 je motor ohřátý.Pozor na motor GTX 16V ,ten nesmíš "oroštovat" hned po startu při studeném motoru.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.09.13 15:39
avatar
take doplnim ze muze zustat seknuty v otevrene poloze a auto se pak nezahreje na provozni teplotu a spatne topi
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.09.13 19:08

Správnou funkci termostatu zjistíte následovně- najděte přívodní hadici od termostatu do chladiče, pak nastartujte studený motor a po chvíli položte ruku na hadici. Musí zůstat po celou dobu studená, jakmile se ale motor zahřeje na provozní teplotu (obvyklých 90 stupňů, poznáte i na palubním teploměru vody) a termostat otevře okruh, hadice se zprudka ohřeje.. Jestliže se začne ohřívat hned po startu, je termostat otevřený stabilně a tudíž nefunkční.. Nevím jaký typ budíku a zdali vůbec jej máte ve svém autě, ale pokud se rafička drží stabilně na 90 stupních, nebo, v případě budíku bez čísel, ve středu pole, termostat funguje dobře.. Obecně se dá říct, že dieselový motor potřebuje k zahřátí na prov. teplotu ujet zhruba 20km, benzínový o něco méně..

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.