Rachot z přední brzdy - VW Passat

Od: Datum: 17.09.13 11:45 odpovědí: 15 změna: 13.07.14 14:53
avatar

Zdravím vás,

na mém autě, VW Passat B6, když jedu přes malé nerovnosti, ideálně žulové kostky, koleje atd...tak něco hrnčí ve předním kole, jsem si jist, že je to v brzdě, takže nepotřebuju radit co to je, ale spíše, co může v přední brzdě rachotit? Abych veděl, na co se připravit a popřípadně koupit si díl před demontáží kola...

Ale spíše mi vrtá hlavou, co to může být? Že je to brzda poznám tak, že to hrnčí jen když nebrzdím, držím brzdu, je to bez hrnčení..

Děkuji.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: rnk*
Datum: 17.09.13 12:02

Vaše úvaha může být správná (mohly by teoreticky drnčet samotné brzdové destičky), ale spíše není. Fakt, že to nedrnčí při brzdění spíše znamená, že se brzdovými destičkami kolo zafixuje, získá další oporu. Mohlo by to být ložisko nebo nějaký kulový čep. Doporučuji zajet do servisu.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: marekmh
Datum: 13.07.14 14:53

je to destička! když sunáš kolo čumí tam na tebe pružina a ta je už namožená takže prozatimní řešení je to, že ji prostředkem přehneš ke středu kola do roviny a uvidíš že to přestane. Měl jsem ten samej problem a je klid! ale určitě je potřeba tu pružinu koupit novou

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd*
Datum: 17.09.13 12:10

Tipuju vůli v čepu řízení nebo něco podobného - při brzdění se čep v uložení natlačí na jednu stranu a nemůže "kvrdlat". Samotná brzda to nejspíš nebude...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.09.13 12:31
avatar

Tak to jsou špatné zprávy. Protože nevím, jak to řešit, protože k mechanikům se mi už nechce..

Už jsem byl na STK, kde mi řekli ložisko, ano vyměnil jsem ložisko z prací za 3000 Kč a samozřejmě to drnčí dál.. Předtím mi měnili manžetu na homo.kloubu, od té doby to taky drnčí.

Je mi jasné taky, že když vyměním ložisko, homokenyťák, čepy ramen, čepy řízení, desky, brzdič a pro jistotu ještě uložení tlumiče, že mi to rachotit nebude To by se jim líbilo, takto spravovat

Od: asd*
Datum: 17.09.13 12:42

Najdi mechanika a ne břídila co opravuje metodou pokus - omyl. Dobrý mechanik projede, prohlídne a jde najisto.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nu*
Datum: 17.09.13 12:42

při výměně manžety v autotukas Praha mi zručný mechanik mlátil kladivem na hliníkové rameno, než jsem dojel domů rachotilo mi to při zatáčení, brzdový kotouč je chráněn plechovým krytem a ten je upevněn šrouby a ty ten zručný debil nedotáhl

ale pokud nepotřebuješ radit nevím proč sem píšeš, na netu se dá stáhnout příručka jak na to VW PASSAT od Hanse Rudigera kde je shema přední brzdy a také přední náporavy, stačí zajet před garáž , zvednout oředek, rozumně podložit, sundat kolo a prozkoumat to, tipuji vůli v čepech ramen přední víceprvkové nápravy , když brzdíš setrvačná síla tlačí na čep a vymezuje se tak případná vůle ten pak samozřejmě nevrže, při rozjedu nebo jízdě je vůle v čepu vpřed i vzad

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 17.09.13 22:42
avatar

Díky!

Od: 0000567
Datum: 17.09.13 14:14

Řešil jsem před pár dny podobnou věc na feldě...při jízdě po hrbech nebo po kostkách kolo drnčelo jak kdyby se mělo rozsypat...byla to brzda a konkrétně vodící čepy,byly vymlácené a jak v nich byla velká vůle,ten samotný brzdič lítal sem a tam a destičky klepaly o kotouč...pomohla výměna vodících čepů,ale pozor,pokud je to vymlácené tak musíte koupit abnormální(jsou o cca 0,3 mm širší)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.09.13 22:42
avatar

Děkuji, mrknu i na tohle!

Od: waltr1*
Datum: 18.09.13 22:07

jo voditka jsou svine ale asi to bude neco jine nebo jeste neco jine sjety kotouč pod miru nebo pridreny pistek možna i vule v kole

homokynetak vybity čep atd skus to popsat presneji pak se da i lip odhadnout

doplněno 18.09.13 22:09:

jo a taky skus kosti a stabilizator taky to dost klame

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.09.13 08:31
avatar

Tyhle věci probíral přímo chlápek na STK, takže by tomu měl rozumnět a říkal, že ramena, kostky a všechny tyto věci jsou ok...říkal, že se vykle kolo (v milumetrech), tak že to bude ložisko...

Ložisko mi mechanik vyměnil, ale zvuk pokračuje dál.

Myslíte, že takové cinkání by mohl dělat i homokeniťák? Je pravda, že když se rozjíždím prudce do zatáčky, tak vrže, to je jasná příčina homo, ale aby cinkal na nerovnostech, při jízdě rovně?

Od: waltr1*
Datum: 20.09.13 21:33

jo homoš to nekdy dela když se nenamaže a ložisko taky jde ted oto kdo to delal a jestli to fest dotahl musi se to dorvat jak svine jinak to odje.eš jak nic

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.09.13 19:24
avatar

No původní mechanik měnil právě manžetu na homo...asi nedotáhl ložisko tak odešlo, to se ale vyměnilo a dělát o pořád.

Datum: 22.09.13 10:39

na stk bych se vubec nespolehal... mám čerstvou zkušenost že auto bylo na stk.. zjistili že jsou vymite gumy uložení stabíku... OK vyměnilo se to ale už před navštěvou stk něco v zatáčkách abnormálně mlátilo a pak se to pomalu zhoršovalo.. tak jsme to auto zvedli a zjistili jsme že je v kole vůle jako prase... vybitá tyčka řízeníto kolo lítalo i když bylo auto položené na zemi a zakvedlalo se s nim... takže nevim nevim jestli to bylo technikem že si toho nevšiml...ale na to jaký to byl prudič tak se divím..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: waltr1*
Datum: 22.09.13 19:35

je to v lidech je třeba mit duvěru a zkušenosti dobry technik odhali zavadu lehce a skoro jistě jen malo kdy to netrefi ale stane se no..

ale vždy to přijde levneji než mnenit vše zbytečně

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.