Nejste přihlášen/a.
Značku auta Vám neporadím, ale co vím tak určitě na takové popojížděčky i když roční nájezd může být kolem 80 . 90 tis. km bych nebral naftu, radeji bych bral nizko objemový benzín a hned ho nechal předělat na LPG s takovým nájezdem tu předělávku máte za chvíli zpět, líbilo by se mi i to CNG, ale problém je malý počet čerpaček asi tak
Jak můžete uvažovat o naftě? Z hlediska opotřebení motoru je DIESEL nemyslitelnou volbou , v zimním obdobý kde je běžná teplota okolo -3 až -8 °C se DIESELŮV motor zahřeje až po 15-20minutách jízdy něco okolo 20-25 km , takže by jezdil pořád studený a to je pro motor jistá cesta ke smrti! A i spotřeba není malá, kor když chcete trochu jed aby ste nějakou pizzu rozvezli, tak studený motor není dobrý vytáče t, takže další mínus. Pro mě osobně je jasnou volbou Benzín s CNG , spotřeba geniální na malé vzdálenosti je benzín ideální a jediná oprava u benzínu je SVÍČKA :D. Motor bych vybíral s obsahem okolo 0,5 až 1,2 . Značka vozu? Vybíral bych asi něco jako je SEAT ( arosa) SMART ( fortwo ) TOYOTA ( Yaris , Aigo) VOLKSWAGEN ( Up! , Lupo) PEUGEOT ( 107 ) SUBARU ( Justy ) ŠKODA (Citygo) z těch méně kvalitních ,ale postačujících značek :Hyunday ( atos ) chevrolet ( spark , matiz ) CITROEN ( C1 ) Vše cenově přijatelné a podle mého jasně volitelné!
s pozdravem Ing. Psota
Zdravím u nás mají všechny Pizzerie jednu značku vozu a to italskou- Fiat, konkrétně Fiat Punto. Všechno jezdí na benzín, možná jeden na LPG. V kufru má krásně nastohované Pizzy, možná tam mají i termobox, aby vydržela delší trasu.
Pokud by to šlo, taky bych šel do automatu, člověk nemusí pořád kvedlat s řadičkou a po městě to je výhoda. Začátečníci ale možná budou mít problém s řízením automatu, prostě jednu nohu si budou muset dát za krk.
jj, Punto s motorem 1,2 8V - levný a přitom hodně povedený auto, malý a přitom prostorný, ve městě jezdí hodně svižně, dobře se s nim parkuje, vcelku bezproblémový. Ve městě si vezme kolem 6 litrů, mimo město se dá i za 5. V ČR je nedoceněný, panuje názor že Fiat = reznoucí šrot, u Punta to je ale nesmysl.
Nebo Panda se stejným motorem, z malých auto to je jedno z nejlepších.
Máme Fiat Punto takových 5 let, už když jsme ho kupovali, tak bylo asi 10 let staré... a je to nádhera. Koroze... prý se jí máme bát. Bojíme se každý rok, ale zatím nic (ťuk ťuk). Velmi spolehlivé a skladné. Máme ho celoročně venku na dešti a větru a nikdy nebyl problém při startování. Bratr s ním jezdí výborně, přitom taky nemá prakticky nic najeto (splňuje to tu "blbuvzdornost").
Při nájezdu přes 100tis km za rok, se bude kazit každé auto. A hlavně i spotřební věci jako brzdové destičky, kotouče, ložiska, tlumiče... atd se budou dělat každou chvilku.
Proto absolutně nechápu cenový strop 100-160tis, když samotný provoz takového auta za rok, tě vyjde na několikanásobek této ceny.
Já bych se především zaměřil na spotřebu a servisní náklady. Samotná kupní cena vozidla je v tomto ohledu skoro bezvýznamná.
Na takovou jízdu naftu neeee,jedině benzín,klidně LPG,CNG nebo podobné přestavby...nafta se vyplatí při delších cestách třeba po dálnici nebo mezi městy
Dnes s tím blbuvzdorným autem už je to docela problém,všichni tlačí výrobní náklady na dno a už se to začíná pomale projevovat i u japončíků...třeba takové držáky jako byly starší japočíci,nebo i třeba obyčejná felda už dnes skoro nekoupíte,všechno je čím dál tím více prošpikované drátky a elektronikou,možnost lehké opravitelnosti je rok od roku horší
Automat nebo spojka je jedno,klidně i kluk po řidičáku může umět se spojkou zacházet lépe jak starý chlap...je to o individuálním citu-jak s oblibou říkám kopyto se nenaučí řídit nikdy a člověk co to má v krvi klidně za pár dní
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.