Chladící kapalina - modrá

Od: Datum: 13.09.13 11:15 odpovědí: 16 změna: 16.09.13 15:52

Dobry den,mam takovou blbou otazku,koupil jsem starsi auto ford escort na zauceni,zjistil jsem ale ze malo strasne malo chladici kapaliny,bohuzel predchozi majitel tez nevi jaka kapalina tam momentalne je.Vím akorat ze je to modra barva..chci se zeptat nevite nekdo jakou kapalinu tam dat aby to nevadilo ze se zredí?prosim poradte :((


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: momo®
Datum: 13.09.13 12:11
avatar

Dobrý den. Nejlepší bude všechnu vypustit a nalít tam novou už naředěnou třeba na -25°C. Když nevíte jak a kde se kapalina vypouští tak servis.M.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: wenzel
Datum: 13.09.13 12:11

Být tebou, tak tu starou vypustím a naleju komplet novou. Stejně asi nevíš, jak dlouho tam ta stará je a chladící kapalina by se měla měnit co cca 3 roky. Jestli tam je modrá, tak tam dej zase modrou. Tabulky ředění jsou pak na každém obalu od kapaliny.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.09.13 13:35
avatar

pokud byla modrá lej jen modrou či zelenou!

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 13.09.13 13:44
avatar

V podstatě jsou 3 možnosti - modrá, zelená, nebo oranžová. Modrá se zelenou se míchat může, oranžová se míchat nedoporučuje s žádnou jinou.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 13.09.13 13:49
avatar

vysajte 1 dcl směsi, dejte do mražáku, zjistíte podle teploty, zdali zamrne. Neměla by. Pak do tohoto vzorku nelejete podobnou, klidně 1dcl, protřepete opět do mražáku.

Nevidím jediný důvod kupovat novou celou náplň, když nezamrzne v mražáku

Ohodnoceno: 1x
 
Od: fribble*
Datum: 13.09.13 17:09

Milan má jako obvykle pravdu, ale nic nezkazíte, když chladič dolijete neředěnou modrou kapalinou. Bůhví jaký je tam teď poměr a nejvýš budete mít auto mrazuvdorné do -50. A taková pálka to zas není a nemusíte moc koumat.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 13.09.13 17:49

Zdravím, rád to uvedu na pravou míru. Vyměnit náplně po koupi či jindy, kdy je to nutné provádíme proto, že nevíme jak auto bylo provozováno a jak servisováno.

U chladící kapaliny, nás fakt, že třeba nezamrzá může sice uspokojit, ale třeba po 3 letech zamrzat nebude stejně a stejně je ji potřeba vyměnit. Ptáte se proč? Chladící kapalina nejenom chladí, ale obsahuje inhibitory koroze a tím chrání chladící systém před korozí a úsadami. Nechtějte ani věďet, co za čas udělá kapalina bez inhibitorů s kolem vodního čerpadla, pokud je plechové. Můžeme je potom také hledat marně a jeho kousky budou všude po motoru.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 13.09.13 18:13

Teda nic proti Fordu, ale troufnu si rici, ze chladici soustava to auto prezije i bez vymeny kapaliny...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: aroff
Datum: 14.09.13 01:20

Milane i kapalina, která nezmrzne, může být špatná. Důvod je celkem jednoduchý inhibitory koroze, proto je dobré dodržovat výmněnný interval 2, 3 nebo 5 let dle druhu kapaliny. Pak se nemusí řešit zanesený chladič, radiátor topení, nehledě na to že kapalina plná částečky rzi krásně vydrbe vodní pupmu. Chladící kapalina se nemění jen podle toho jestli zmrzne v mrazáku, ale to se tu řašilo každý podzim a zimu.

Jen bych ještě doplnil magdon®, je i 4 možnost, jsou i čiré chladící kapaliny.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 14.09.13 11:59

A i žlutá, viz Glacelf pro vozy Renault, fusforeskující žlutá.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.09.13 20:07

1. Ty časy výměn se týkají minimální délky trvanlivosti při naředění na cca -18°C . (Jen někteří výrobci to ale napíší) . U nás se ale musí používat hustější směs(více nemrznoucí kapaliny) , takže tuto lhůtu lze prodloužit.

2. Z vlastní zkušenosti vím, že pokuď je chladící okruh perfektně těsný a nemusí se tedy skoro dolévat voda, tak náplň sama "vyčerpá" své korozivní účinky. Něco podobného se děje u topných soustav.

3. Většina lidí jí vůbec nemění a není problém. Problém vzniká v 99% případů, kdy je netěsnost v soustavě a je trvale dolévána voda.

doplněno 14.09.13 20:30:

@diesel Protože jsou lidé, kteří musejí ráno vyjet i když je -30°C. Pokuď by tam byla kapalina na -5°C, tak by 100% odrovnal motor.

A hlavně také postupem času stoupá i teplota mrznutí. (hlavně doléváním vody, ale i přirozeně). Takže když někdo přijede do autoservisu, tak minimální teplota zamrznutí kapaliny je okolo 30°C.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.09.13 20:17
avatar

To Andelck-Proč by se u nás musela používat hustější ,tj na víc než -18°C?

Jednou jsem toto opomněl,kapalina byla snad jen do necelých -5 a nic se nedělo,jen při -25 (stejně by nenastartoval!) zamrzlo.Motoru ani chladiči se nic nestalo.Pkd bude na oněch -18°C tak i při - 25°C se nic nebude dít ,kapalina jen maximálně trocu zrosolovatí,či jak to nazvat.Jinak souhlas s tím,že pkd je chl.soustava OK tak se chl.kap.nemusí dolévat!

doplněno 16.09.13 17:54:

To Milan-já se taky snažím měnit pravidelně.Alespon na stávajícím autě-ostatní jsem tak dlouho neměl.Jediné co jsem nevyměnil byla brzdová kapalina,tu tam totiž ani nemám,ale LHM ktera "honí" jak brzdy,servo i pružení jsem ovšem měnil a čeká mne to opět nevím kdy,ale až za víc jak 50 000km!

doplněno 16.09.13 17:57:

To Andelck díkes za odpo,já to totiž bral krapet jinak ,ale je to tím že nemusím a když jsem musel tak stačilo i jkteda pokud nebylopůl metru sněhu.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 16.09.13 08:41
avatar

aroffe, nesmíte všemu věřit...

znáte někoho, kdo vyměňuje po 2-5 letech chladící kapalinu? Vy měníte po 3 letech kapalinu? Já to nedělal nikdy, jen hlídal, aby byla +/- -20°C.

doplněno 16.09.13 14:52:

arofe, dobrý, pokračujte tak dále...

kdo další mění pravidelně 2-3 roky chladící náplň?

avatar
Upozornění od sys clayman 16. 09. 2013 19:43:56
Nevkládejte do otázky svou otázku, odvadite pozornost jinam.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: aroff
Datum: 16.09.13 13:21

Samozřejmě, že znám. Já používám kapalinu s pětiletou periodou a měním ji pravidelně. Stejně tak to dělám i lidem, kteří ke mě jezdí pravidelně. Ono se lechce pozná, kdo je na auto lajdák a kdo se o to stará.

Mnoho lidí na to kašle a pak jsou překvapení, že má problém s topením, chlazením atd., když mu tam cirkuluje hnědý sajrajt. Dost podobný je tento přístup i k brzdové kapalině. Tu taky nemění a pak se diví, kolik stojí oprava a že je to na GO brzd.

Tady nejde o žádnou víru, ale zkušenosti mnoha let. ar

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 16.09.13 15:22

Já taky měním to cca 2 letech v R19, protože když to neudělám, tak se zanáší chladící soustava.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.09.13 15:52
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.