Opotřebovaná spojka

Od: Datum: 11.09.13 14:15 odpovědí: 5 změna: 11.09.13 18:22
avatar

Zdravím, chtěla bych poradit, jak laik ( laička ) pozná, že auto má opotřebovanou spojku? Děkuji za tipy a odpovědi.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 11.09.13 14:20

Jak se spojka opotřebovává, zabírá postupně výše a výše, až už začne prokluzovat. Prokluzování zaregistrujete tak, že při zařazeném vyšším rychlostním stupni, nejlépe při jízdě do kopce, když přidáváte plyn, otáčky motoru se zvyšují, ale vozidlo nezrychluje.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.09.13 14:26
avatar

to že spojka tkzv. klouže se pozná tak že otáčky motoru letí vzhůru a auto v podstatě jede stejnou rychlostí

nebo se z vozu ozývají zvuky jenž svou intenzitu mění dle toho jestli se šlape na spojkový pedál či ne

nebo de špatně řadit -de to tkzv přez zuby

u některých aut se to pozná dle toho kde bere pedál spojky pokud bere hodně vysoko lze očekávat její konec

obecně platí če pokud s toho nelezou divoký zvuky -rachtání pískání -či ta spojka neprokluzuje není třeba jí měnit

Ohodnoceno: 1x
 
Od: fiatbrava
Datum: 11.09.13 17:10

vadna nebo KO spojka se pozna tka jak bylo receno plus kdyz huci lozisko a taky hlavne kdyz je KO pritlacnak je tvrda jak beton coz zena pozna:D ja mam treba na TDi tvrdou jak beton,zabira uplne nahore nekdy vibruje(kriva lamela) a kdyz ji nectlive pustim tak nez zabere chvilku proklouzne jakobys se soupne

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.09.13 18:17
avatar

Vadná nebo KO spojka sepozná když hučí ložiskou nebi když je tvrdá jako beton?Na to jsi nepřišel sám že?

Nevím zdali u tdi to tak může být ale rozhodně to není pravda u jiných značek.např seat ibiza 1,7D-ko přítlačák i lamela a nebyl na tvrdosti NIC poznat,jenom to nejelo,na plnej plyn to mělo akceleraci menší jako důchodce o francouzkejch holích,respektive se to téměř nechtělo rozjet.Druhý set co mi tam dal "odborník automechanik",KO ložisko a lamela (resp ty pružinky se vysypali po cca 500km) a jen při sešlápnutí chrastili či jakoby drhli a ložisko hučelo a nešlo vůbec řadit (cca150 km jen na 5°! )

doplněno 11.09.13 18:19:

To pův tazatel-nejlepší odpověd je asi ta co napsal Dabel!

Dábel *palec* a bodík

doplněno 12.09.13 10:52:

To Cyril-pkd by to bylo převodovkou nebo neuměním řadit,tak bych těch 150km nedojel a po výměně celého setu (lamela,přítlačný kotouč,ložisko) by to auto nejezdilo ale světe div se ono jelo.Nechtěl jsem se rozepisovat ale budiž.ona ta ibiza zvládla na pětku jet od cca45km/hod až po max,já s ní jel nejrychleji jen 160,víc ne ale šla by dál.Takže na pětku to šlo bez řazení celou cestu i města či obce ,jen v Třebíči před přejezdem jsem musel (pkd znáte tak je to od Brna do kopce) podřadit na 3 a pak zase přeřadit za 5 (jako ve starých autech bez synchronů a natvrdo)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.09.13 18:22
avatar

Pokud nešlo řadit, pak to nebylo spojkou, ale převodovkou, nebo neuměním řadit.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.