Do zatáčky na neutrál nebo s kvaltem?

Od: Datum: 10.09.13 21:57 odpovědí: 27 změna: 18.09.13 13:28

Ahoj, nejsem zrovna vyježděný řidit a tak se ptám co je lepší jestli do zatáčky na neutrál a nebo se zařazeným stupňem.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 10.09.13 22:01

A jak tě to učili v autoškole?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: zacinajici
Datum: 10.09.13 22:03

Moje chyba poupravím otázku ptám se na důvod a co se vše děje s autem když projíždí zatáčku na neutral a se zařazenou rychlostí ve městě asi nejčastěji 2. rychlostní stupeň.

Od: k2
Datum: 10.09.13 22:08

Nenapada me jedina situace, kde by bylo vhodne zatacku projizdet na neutral.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.09.13 22:13

A jak si to představuješ na neutrál do zatáčky v prudkém stoupání? Za normálních podmínek máš za jízdy zařazený přiměřený rychlostní stupeň. Pouze v krizové situaci při snížené adhezi, pokud auto začíná jít do smyku, je dobré vyšlápnout spojku, aby se využilo veškeré adheze pneumatiky na zatočení, vyrovnání smyku. V takové situaci ale jsi rád, když stačíš vyšlápnout tu spojku, na přeřazení na neutrál jednak nemáš čas a jednak držíš volant oběma rukama, takže ani přeadit není čím. A ani to vyšlápnutí spojky podle mě tak 60% řidičů nezvládá.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: aaaaaa*
Datum: 10.09.13 22:03

to záleží, ale přimluvám se za kvalt, obvykle je dobré podřadit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.09.13 22:06
avatar

Taktéž se přimlouvám za kvalt vždy říkám, že pro případnou reakci je lepší mít tam kvalt, než to pak narychlo tam kvedlat

Ohodnoceno: 0x
 
Od: olaf71*
Datum: 10.09.13 22:10

proč neutrál? podřadit a profičet. kdyby si měl nějakou herku, tak Ti na ten neutrál zdechne, servořízení tím pádem také a potkáš se se škarpou, protože neurveš volant atd.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hm®
Datum: 10.09.13 22:11
avatar

Obvykle je lepší se zařazeným stupněm. Jednak nemusíš tak kvedlat s pákou a spojkou a jednak máš rychlejší a plynulejší reakci (lze zpomalovat motorem, udržovat rychlost, nebo přidávat).

Ohodnoceno: 0x
 
Od: zacinajici
Datum: 10.09.13 22:12

A ještě bych měl otázku řekněme, že přijíždím k velmi viditelné křižovatce a ještě u ní nejsem, ale už vím, že za autem který jede po hlavní budu moci vyjet je lepší vyřadit na těch 10-15 sekund na neutrál a poté zařadit a rozjet se nebo je lepší na těch 10-15 stát na spojce?

Datum: 10.09.13 22:16

Spojce se bude víc líbit, když vyřadíš. Ideální je, když se naučíš odhadnout rychlost přijíždějícího vozidla a svou rychlost přizpůsobíš tak, abys zastavovat nemusel. ale to nejde vždy.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hop®
Datum: 10.09.13 22:18
avatar

Stáním na spojce je zbytečně namáhané spojkové ložisko, spojku jen sešlápnout kvůli zařazení (přeřazení, vyřazení) a pustit, prodloužíte životnost ložiska...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: olaf71*
Datum: 10.09.13 22:18

představ si, jak funguje spojka. pak přijdeš i na jiné věci

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hop®
Datum: 10.09.13 22:14
avatar

S kvaltem. Buď vyšším pro dobrždění motorem anebo nižším pro rychlý výjezd, záleží na stylu jízdy. Neutrál je také jedno řazení navíc...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 10.09.13 22:15

Při běžné jízdě by mne to ani nenapadlo, už z toho důvodu, že se z ní "vytáhnu",, snad jedině z kopce.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: autoto
Datum: 10.09.13 22:16

Já ti dám neutrál do zatáčky! To vyzkoušej na sněhu až budeš pšknš rozjetý a hned tě to přejde. Do zatáčky vždy podřadit! A ještě ti doporučím,když už jsem nakousl tu zimu,že dostatečně přibrzdi auto před zatáčkou a v zatáčce brzdy nepoužívej. Přestože to z dnešními auty jde v zimě se ti to může vymstít. Zdar a nerozbi si ústa...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: machturbo*
Datum: 11.09.13 11:48

Docela mě mrazí, že jsi tu autoškolu vůbec udělal. Jedině s kvaltem!

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 11.09.13 20:35
avatar

Podradim a projedu zatacku...samozrejme nejedu stovkou :)


doplněno 18.09.13 12:30:

Vcera jsem se pristihla...Jela jsme k semaforu, dojizdela na cervenou...dala jsme neutral a pak skocila zelena a ja do zatacky vjela na neutral a asi v polovine tak soupla kvalt 2 a pridala plyn a jela dal...Takze ano, projela jsme na neutral..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx*
Datum: 13.09.13 09:08

Vsetci radite ale zatial sa nikto nespytal ci na aute s prednym alebo zadnym nahonom.Vsetkym co tu mudruju:skuste si podradit na zadokolke a pridat v zakrute...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hm®
Datum: 13.09.13 11:47
avatar

Nebudeš se pokoušet mi namluvit, že se starou škodovkou se projížděly zatáčky na neutrál, že ne? ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx*
Datum: 13.09.13 13:19

presne tak..dole nohu z plynu a nechat tam kvalt...aj za cenu podtacania motora...na konci zatacky jemne pridat..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.09.13 14:13
avatar

No já nevím, ale nemám škodovku a taky mám náhon na zadek :)

Ale k dotazu, zatáčky určitě s kvaltem, akorát nesouhlasim striktně s podřazením, zvlášť jak tu někdo podotknul vždy podřadit. Proč? Pokud nejde o prudkou zatáčku tak zcela zbytečné a města nejsou jen o 90° zatáčkách ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx*
Datum: 13.09.13 14:25

Pridavam sa k nazoru nepodradovat...prave tu vznikne riziko smyku,pri pusteni spojky a zabere nizsieho prevodoveho stupna (pri podradeni) kym sa roztoci sukolie prevodovky tak moze dojst ku smyku.V okamihu ked je kvalt uz tam a auto drzi stopu tak je to o.k.

Pri zadokolke je vyssie spomenuty efekt v podstate len vyhodou...a nemusi ist len o S-120 ale napr. BMW.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hop®
Datum: 14.09.13 23:49
avatar

Mave, a máš motor vzadu? Právě koncepce zadního náhonu s motorem vzadu je u těch starších škodovek u nás asi nejznámější. Od té koncepce se pak odvíjejí jízdní vlastnosti a potřebný (a možný) způsob jízdy, ale to asi víš... ;)

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 15.09.13 09:57
avatar

Nemam. Mám to stejně jako Žigulík :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: danecekdan*
Datum: 14.09.13 23:43

Už před zatáčkou by měly být rychlost a zařazený rychlostní stupeň odpovídající jejímu profilu. Zatáčku bys měl každopádně projíždět už připravený před ní a néé řešit okolnosti v ní. Měla by se každopádně jezdit pod plynem s odpovídajícím rychlostním stupněm. Samozřejmě s citem, kor třeba u zadokolky na sněhu...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.09.13 15:50

Pokud cestu neznáš, tak se snaž před zatáčkou odhadnout rychlost, která je vhodná pro její projetí. Tuto hodnotu sniž o 10 km/hod a takovou rychlostí vjeď do zatáčky se zařazeným rychlostním stupněm ( např. při rychlosti 50 km/hod je vhodný obvykle 3. rychlostní stupeň). Najeď do zatáčky a když usoudíš, že natočení kol je již dostatečné pro správné projetí zatáčky, tak mírně přidej plyn a zrychli. Zrychlení Tě krásně vytáhne ze zatáčky na další rovný úsek.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: alahusakbarus
Datum: 18.09.13 13:28

Já to dělám tak, že vyjedu u nás na ten kopec, rozjedu se a vyřadím. Svištím pak dolu zatáčkama a přibržďuji, málem jsem skončil už několik krát ve škarpě a přítelkyně má z mé jízdy vředy (nevím sice proč) ale já si nestěžuji...

Tak takhle jezdit určitě NE! podruhé NE a potřetí uvidíš co s tebou Žito udělá! :D Jen jsem si vzpomněl na Landu s Krestou a jejich videokazetu auto jako zbraň.

Takže k věci a bez legrace:

Máš poblíž nějaké velké prázdné parkoviště? My kdysi jezdili s auty na velká parkoviště a zkoušeli co to udělá na dešti, prýskanici, sněhu, v létě atd... Ale dozajista najíždět s kvaltem. Pokud máš řízení v krvi, vycítíš taky kdy máš podřadit před projížděním a kdy nechat.

Ještě jedna informace. Zařazený kvalt či vyřazený kvalt nijak neovlivní tvou spotřebu. Pokud to tedy jde, kvalt měj zařazen. Je to z důvodu bezpečnosti. A ještě něco, rozhodně nevypínej auto cestou z kopce v domění že ušetříš atd... jednou to udělal jeden starý soused, který mě přibral a já se málem p**ral.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.