Nejste přihlášen/a.
Zdravím chlapi,mám Forda Escort,motor zetec(L1H) 1.6 L v manuálu k vozu píší,že plná nádrž je 55 litrů...na budíku je ř čárek-pod rezervou-doraz,rezerva,1/4,1/2,3/4,1/1 (znáte to...) spočítal jsem si,že 1/4 nádrže vychází na ca 13,7 litrů...včera jsem tankoval a budík ukazoval už na doraz-pod rezervou-na poslední čárce úplně...najel jsem na to ještě 10km.Auto necukalo,do kopce ani z kopce,ručička se nehnula z dorazu.Na benzině jsem natankoval 9,20 L paliva-logicky by ručička měla ukazovat mezi rezervou a 1/4L paliva...jenže mi ukazuje přesně 1/4 nádrže!Tzn. že by ještě v nádrži bylo ca.4,5L paliva,i když je na dorazu!To mi přijde jako nesmysl...myslíte,že je to tak v pořádku,nebo jen špatně ukazuje plovák?Spotřeba by odpovídala ujetým km a doplním,že když jedu do kopce nebo z kopce prudkého-ručička se hýbe-to mi připadá ale normální,dělalo mi to u více aut...ukáže do kopce-méně-z kopce-více-DĚKUJI ZA RADY A TIPY a omlouvám se za dlouhou otázku-chtěl jsem být co nejpřesnější
oprava: na budíku je 5 čárek
benzínoměr u všech aut berte jako orietační, rozhodně vám neukáže přesné množství. Já například od plné nádrže do 3/4 ujedu mnohem víc, než od 1/2 do 1/4. Je dobré si (s plným kanistrem) dojezd vyzkoušet, ale z vlastní zkušenosti vím, že na to pak člověk hřeší a tak dlouho si s ručičkou na nule říká: "to je ještě dobrý", až zůstane viset uprostřed polí.
JJ jasný magdone-proto nezbyde než vyzkoušet s kanystrem v kufru,kolik dojedu...jak jsem psal výše...
Je to tak jak píše magnon, je to pouze orientační. Až budete dělat "test" dělejte ho v městském provozu, kde je spotřeba vyšší.
Nejlepší je, naučit se dotakovat jak klesne na 1/4 (brát jako 0) Ono ve finále je to jedno jestli dokantujete když je ručička na rezervě a nebo na 1/4 jen tankujete častěji a to zase takový problém není. Znám lidi, kteří mažou k pupě jak jso na 1/2.
Aby to mohlo ukazovat přesně a po celou dobu od plné nádrž až do 0, musela by mít nádrž pravidelný tvar. Což snad žádná nádrž na osobáku nemá. Většinou na ukazateli nejméně palivo "ubývá" kolem poloviny nádrže, ale může se to lišit podle modelu auta a tvaru jeho nádrže. To samé je s tou "hladovou kontrolkou" na jednom autě začne svítit při jízdě z kopce na druhém naopak při jízdě do kopce, záleží kde je umístěn plovák. Pokud pamatujete Š 105-130, tam ručička lítala podle toho jestli jste jel do levé zatáčky a nebo pravé a to tak hodně, že po projetí jedné jste byl na nule a po druhé jste měl "plnou".
palivoměr na Escortu ukazuje podle toho, jak má náladu a to je všeobecně známo. vždycky jsem natankoval, nuloval počitadlo a přepočítal na km.
Přesně tak. Mě dokonce dělal, že klesal i pod minimum když jsem dlouho jezdil kousky a bylo to okolo červeného. Jinak rezerva (červený) je asi 7 litrů
mě zase u pola děla že mám rezervu a natankuju 20l.. v nadrži by měla byt pulka ale palivak ukazuje 3/4.. nevim proč to tak děla, jestli to je v pořádku.. pak se neni čemu divit že od půlky dolu to pada rychleji
ok...alespon vím,že pokud se někdy dostanu do tohoto prázdného pole,nezdechnu někde na půl cesty k benzínce-snad to tak sedí-asi bude nejlepší vzít kanystr a vyzkoušet,kolik najedu na tu prázdnou nádrž,že jo?
Ahoj luke237 hledal jsem v příručče k autu-je tam napsáno pouze obsah nádrže 55 litrů a pokud se ručka dotkne červeného pole-rezervy-mám tankovat-bohužel tam nepíší,kolik litrů zbývá v nádrži...nějaký odkaz na to jsem nenašel na netu-si bude nejlepší vyzkoušet s kanystrem
děkuji moc i tak,pěkný víkend všem
Nekteri lide tvrdi, ze neni dobre dojizdet az do uplne prazdne nadrze z nekolika duvodu:
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.