Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Hlučnější motor po výměně oleje

Od: tesnost* odpovědí: 15 změna:

Ahoj, mám jedničkovou felici 1.3 s jedním vstřikovačem (mono motronic) rok výroby 1995 a zjistil jsem, že se s tím autem jezdilo s nedostatkem oleje (měrka na olej ani nedosáhla) a do toho se také asi dva měsíce ten olej přejíždel (od správného data výměny na s štítku v motoru). Olej tam je nový ale příjde mi, že ten motor je po tom ježdění s nedostatkem a starým olejem hlučnější, tak mě napadlo jestli by tomu motoru nepomohlo nějaké aditivum.

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

olamibemu
hodnocení

3x

Nic tam dalšího nelej. Absolutně vyhozené peníze. Felicie OHV nebude mít nikdy díky rozvodu tichý chod motoru.

Já když jsem před cca 3mi lety kupoval feldu, tak se mi pořád nezdala hlučnost motoru. Říkal jsem si, že když tam něco takhle klepe, tak se to musí zákonitě uklepat. Za cca 170tis km, co jsem na ní za ty 3roky najezdil, tak to klepe pořád a +- stejně.

Jediné co udělej, seřiď ventilové vůle a jezdi. Pokuď máš moc peněz a chceš je utratit za blbosti, tak mi je raději poukaž na účet.

Naprostý souhlas s ! Felda je nezmar, hlučný řetěz rozvodů je vcelku běžná věc - dá se to řešit, ale zcela určitě Vám žádně sebedražší aditivum ten řetez nezkrátí. Obecně považuji jakákoliv aditiva za vyhazování peněz - najezdil jsem za léta své řidičské praxe mnoho set tisíc km s mnoha typy vozidel od osobáku, přes dodávky a kamiony a nikdy jsem do žádného auta nelil nic navíc. Ano, údržba musí být, náplně kontrolovat, doplňovat - ale proč tam cpát nějaké srágory s pochybným účinkem? Ostatně - i Feldu jsem měl, byl to služebák po ZZN, měla nalítáno přes 230 tkm, hlučný řetěz, ale to auto jezdilo ještě dlouho a neodešlo na motor.

tesnost*
hodnocení

Chápu to dobře, že hlučný je řetěz , který je vytahaný, a kdyby se vyměil tak se to zlepší? Nevíte někdo kolik může stát ten řetěz i s výměnou?

Náhradní díly zase tak moc drahé nejsou. Kolik si řekne opravář, to už je pak jiná věc, která se, pochopitelně liší u každého z nich.

autohaze.cz/...

tesnost*
hodnocení

A když dám tu novou sadu na kterou si mi dal odkaz tak se ta hlučnost sníží?

Pokud hlučí rozvody, tak zcela jistě :) Ale šel bych cestou ,k terou popsal - seřídit ventily a pak evtl řešit dál. Felcky měly ještě poctivý motor prostý kurvítek známých třeba z HTP - tam hlučnost rozvodu většinou znamená brzkou smrt motoru. To u Felcky až tolik nehrozí.

tesnost*
hodnocení

Jo ta felicie je hlučná , ale mě se ta hlučnost o poznání zvýšila potom co jsem jezdil bez oleje.

jmhad*

a já znovu opakuji - nalej tam "doktory" za 170 kaček a když se to nezlepší,tak začni kuchat motor. Já s tím mám dobré zkušenosti jak s feldou,ta¨k s favoritem/ty postata těch motorů je stejná/ a i se starou Š 120.Já mám najeto 220 tisíc a motor šlape,rozvodový řetěz na volnoběh je slyšet a spotřeba je 6 benzinu a půl litru oleje na 1000 km.Pochopitelně,že tam dávám toho doktora,který zahustí olej silikonem.Ale ělej jak chceš.

To jmhad - doporučuji Vám vřele k přečtení tento článek :

oleje.cz/...

zejména pak jeho poslední odstavec. Možná máte lepší informace než vědci z VŠCHT, ale možná by bylo efektivnější, kdybyste ušetřil oněch 170 Kč a investoval je třeba do benzínu :))

tesnost*
hodnocení

Tam píšou o aditivech, které snižují tření, ale kolega nahoře psal o aditiva na bázi silikonu, které motor utěsňují. Tak ted fakt nevím

k2

Ja bych se na nejaky aditiva vykaslal, obvzlast pokud motor chvili jezdil bez oleje. Motoru do Felicii 1.3 je vsude mraky za par korun a nez "rozhanet" nacatej motor aditivama, tak se s hlucnosti smirim a az to zacne bejt hodne spatny, koupim jinej...

Cituji z článku ing Černého:

Žádná z těch zázračných látek v dodatečných aditivech není nic nového. Jejich mazivostní účinnost je známá, známé jsou však také jejich korozívní účinky. A kdyby někdo někdy vynalezl zázračnou látku, pak ji jistě bude ve velkém prodávat velkým olejářským společnostem a nebude se vnucovat po malých lahvičkách motoristům v maloobchodě. Proto je jediná spolehlivá rada pro všechny motoristy: nedávejte do motoru nic kromě motorového oleje. Jen tak svému autu prospějete.

Co je nepochopitelného na té tučně zvýrazněné větě? Prostě do motoru leju motorový olej. Tečka. Nějaké srágory navíc jsou k ničemu, nebo ke škodě motoru.

 

jmhad*
hodnocení

2x

V každé mototechně ti prodají tzv. doktora za cca 170 Kč. Přesný název je SMT OIL TREATMENT. Je to USA výrobek na bázi silikonu. To USA písi ne,že bych zrovna jejich výrobky prosazoval,ale nic jiného v ceně a funkčnosti tady neni. Utěsní to trochu kroužky,ale hlavně lágry.

tesnost*
hodnocení

Doporučili byste mi to aditivum toho "doktora", který je na bázi silikonu, nebo něco na zmenšení tření jako např toto: eshop-rychle.cz/...

 

olinlitomericko
hodnocení

0x

Někde jsem četl, že olej čím je déle v motoru stárne a houstne a tedy je méně slyšet rachot... A pokud do oleje přileješ nějaký výrobek, který vylepšuje chod motoru, tak při další výměně oleje ho stejně vyleješ... Na diskuzích o olejích mi vyplynul závěr, že je lepší koupit lepší ( nebo hustší ) olej a vyměnit filtr oleje. Většina olejových "aditiv " funguje na principu zahuštění oleje, aby se udržel déle na kovových částech motoru, kde dochází ke tření. Ještě pro funkci motoru je lepší koupit a samozřejmě připlatit za kvalitnější benzín (OMV- SHELL- AGIP) pokud se jezdí dálky, tak určitě, okolo komína sem tam prostřídat... Když jsem bral do Favorita benzín ze SETA a potom OMV, tak se motor mírně ztišil a mírně lepší startování tak o 8%.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]