Vozítko (motokára) 8x8

Od: Datum: 06.09.13 18:25 odpovědí: 10 změna: 08.09.13 17:18

dobrý den hodně lidi dělá motokary bugginy atd z motoru starych jawa čz 125 - 350 . jelikož sem chtel byt o neco vís chci to mit hezky a promysleny. chtěl sem si udělat vozítko 8X8 . chci použít kola barum 4.00 8 jsou to šípáky. jde mi to aby to bylo lehký než třeba auto atd jenže nevím jak udělat 8x8 . i kdyby to bylo 4x4 tak nevím jak to mám udělat nechci mít deferencial . normalni tereni motokara je zadokolka a z motoru řetězem na rozetu a rozeta na hrideli napravy , nevite jak udelat 4x4 teda... me napadlo dat dalsi rozetu na hrideli na druhou stranu a retez by sel na predni napravu. Dik vubec nevim kdo s tim má zkušenost poradte dikec


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 06.09.13 19:42
avatar

Docela dobrou zkušenost s tím 8x8 a podobně mají v Tatře v Kopřivnici.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.09.13 14:18
avatar

Ano, Tatra vyrobila dokonce verzi 10x10,


ovšem to je ještě málo - soudruzi v SSSR šli ještě podstatně dál - v továrně KRAZ vyrábí tahač мзкт-79221, který je 16x16.


- vozítko je to zajímavý, každopádně bych to chctěl vidět projíždět Valašským Meziříčím či Novým Jičínem , přes ty jejich prdlé kruháče *smich*

Nicméně vězte, že vyrobit doma byť jen osmikolku je hodně ambiciozní plán, který podle mě nemá příliš nadějí na něco použitelného. Zejména pokud se hodláte zříci diferenciálů - ty tam nejsou jen pro zvýšení hmotnosti vozidla, mají docela rozhodující vliv na ovladatelnost vozidla.

Dalo by se to sice obejít nezávislým pohonem každého kola http://dcmotor.ic.cz/dcmotor.html ale i tak mě přijde stavba káry 8x8 v domácích podmínkách nereálná

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.09.13 21:46

No nevím, ale 8x8 jsou čtyři nápravy a to byste alespoň dvě měl mít zatáčecí. To mi již snadnější připadá řízení rajčákama, kdy přes dvě spojky budete vypínat jednu, nebo druhou stranu kol, jako u pásových vozidel. Ovšem, že by to byla o moc snadnější konstrukce...tak to asi nebude.

doplněno 06.09.13 21:48:

http://www.quadmania.cz/katal…og-ctyrkolek/emu/emu-8x8.html

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 06.09.13 21:54
avatar

Pokud si dobře pamatuju, tak osmikolka Tatra měla sedm diferenciálů. Máš nad čím přemýšlet.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.09.13 22:09
avatar

pokud chce hnát přední kola řetězem tak bude opravdu dlouho přemýšlet. Kup něco hotového a jako bonus to bude pěkné a funkční

Ohodnoceno: 1x
 
Od: k2
Datum: 06.09.13 22:14

No pokud chce tazatel vozitko s pohonem 8x8, tak jsme zase zpet v Koprivnici a levna sranda to nebude ani u starsich kousku. Ale pekne to je a funkcnu taky, to zas jo...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bedy®
Datum: 08.09.13 11:36

chlapy já nemyslim těžké vozidlo ale


tenhle týpek má motokáru zadokolku tak ja myslels ze by to bylo taky lehky jako tohle se stejnymy koly jako na videu ty zadní šípáky

Datum: 08.09.13 14:10
avatar

To Bedy asi si pletete pojmy s dojmy!

8X8 znamená čtyři nápravy a pohon všech osmi kol!To co jste umístil je dle Vašeho popisu (tuším se to občas takto popisuje) 2x4 i když většinou ,nebo co jsem alespon viděl,motokáry samodomo s pohonem jen jednoho kola a důvod byl že nebyl k sehnání tak malej diferenciál a obava že pevná náprava by zlobila v zatáčkách!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.09.13 16:26

ne že zlobila ale ono to zlobí... mám doma obyč motokáru .. vzadu jsou natvrdo poháněna obě kola a je to o ničem.. na asfaltu se s tím nedá pořadně zatočit.. ta osmikolka by se asi pkně kroutila... a zajímalo by mě jakym motorem to chceš pohánět.. musíš to mít správně všechno zpřevodované aby se to nepřetahovalo.. teoreticky by to udělat šlo.. prakticky netuším jestli by to bylo použitelné.. nejjednodušší by to bylo asi pohánět řetězem od napravy k napravě ale tohle je podle mě celkem žrout výkonu a vůbec netuším jak silný by ten motor musel být.. pak vyřešit řízení.. musely by byt na napravach homokinetáky nebo kardany.. určitě to nebude taková sranda jak se zdá... já si stavěl buginu a není to zas taková sranda jak to vypadá... hlavně když člověk chce at to trochu vypadá..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.09.13 17:18
avatar

Problém je v tom, že mezi tím, co je na Vašem videu a osmikolkou je asi takový rozdíl, zako mezi trabantem a formulí. Posvařovat jakýsi rám, dát tam nápravu typu ,,růra´´ a motor ze staré dvěapůly je jedna věc, ale řešit nezávislé zavěšení kol a přenos výkonu na předek případně na čtyři nápravy je fakt něco zcela jiného. BTW - lehké šestikolky i osmikolky existují a dělají se u nás :

6X6


a 8x8


dělá to pan Havel

http://havel.cz/index.php/main_controller/detail/spyder66

a doporučuji podívat se mj. na cenu tohoto vozítka. Mimochodem - všimněte si, že se to řídí smykem - tedy podobně jako známé nakladače ,,bobík´´ Bobcat. Kdyby totiž šlo o plně řízený stroj po vzoru Tater a spol, tak bude cena ještě někde jinde.

Na stránkách pana Havla také zjistíte, že dělá i motokáry 4x4 a 4x2, můžete se podívat, jak má taková konstrukce vypadat, když to má být funkční a také na to, kolik to koštuje a rázem zjistíte, že u 4x4 se bavíme takřka o čtvrtmega.

Takže asi tot jsem Vám celou dobu naznačoval - ano, lze vzít svářečku, pár lešeňových trubek co se válí v kopřivách a snažit se cosi udělat. Ale podle mého mínění je to, co bylo na tom videu asi tak očekávatelným výsledkem takovéto snahy. Těžko lze touto metodou vytvořit funkční čtyřkolu nebo osmikolu.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.