Vařící voda na přední sklo místo škrábání?

Od: Datum: 02.12.13 12:12 odpovědí: 51 změna: 27.02.14 21:10
Dobry den chtel bych se zeptat muze mi prasknout nebo neco sklo u auta kdyz budou mrazy a ja abych nemusel skrabat to poleju varici vodou? dekuji
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: foo*
Datum: 02.12.13 12:15

Praskne.Doporučuji rozmrazovače ale vařící vodu vážně ne.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.12.13 12:22
avatar

V žádném případě ne, jinak teplotním šokem praskne.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.12.13 12:24
avatar

Je pravděpodobné, že by sklo mohlo prasknout nebo se zcela rozsypat. A je téměř jisté, že bude poškozeno i těsnění okolo skla. Navíc voda v případě úspěchu v silném mrazu začne znovu namrzat. Vřelou vodu tedy opravdu ne!

doplněno 03.12.13 12:55:

Ano, teplou vodou ano! Ale, jak psáno v dotazu, vřelou? Zdá se, že to většina rádců v textu přehlédla...

doplněno 03.12.13 13:12:

Ale no ták... vařící voda je prostě vařící, bublající, tedy vřelá...

http://www.slovnik-synonym.cz/web.php/hledat?typ_hledani=prefix&cizi_slovo=va%F8%EDc%ED

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 03.12.13 13:01

Nikde tam není napsáno "vřelou"... vařící voda je prostě horká voda.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asdd
Datum: 03.12.13 13:06

Vařící (vroucí) a horká je velký rozdíl - v horké neudržíte ruku ale neopaří vás. Vařící vás okamžitě opaří = obecně lidově horká je cca 40-70°a vařící 70-100, a přesný význam vroucí = voda která vře

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.12.13 13:11

A takovou vodu k autu v mrazu ani nedopraví.

Když doma zapne konvici s vodou počká až se uvaří, tak než s ní dojde k autu tak má 70°...

Nehledě na to že musí konvici odnést zpět domu.

Takže řešení je použít PET lahev a ta na 100% vařící vodu neudrží.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asdd
Datum: 03.12.13 13:15

Auto mám před barákem a konvici k němu donesu za půl minuty. Vaří při 98° a u auta bude mít min. 95 což je dost. Taky to jde donést v termosce. PET vroucí udrží, jen "trošku" změní tvar, v rukavici to jde přenést. Lidi dokážou všelicos, proto bych se držel radit "vroucí ne, teplou ano".

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.12.13 12:30

Takový teplotní šok nedoporučuji. Použijte k odmražení prostředky k tomu určené.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.12.13 12:53

Horkou vodou jedině s kamerou. Ať se pobavíme i my na youtube.

Ohodnoceno: 3x
 
Od: wheeler*
Datum: 02.12.13 13:48
Znama to dela na octavce kazdou zimu a zatim se nic nestalo :D
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.12.13 14:00

Asi tak, běžně auto meju wapkou s horkou (90°) vodou a nikdy se nic nestalo.

Nicméně na odmražení skla bude stačit i voda pouze teplá, nemusí být vařící.

doplněno 02.12.13 14:06:


A je potřeba co nejdříve okno setřít stěračem, aby ta voda ve velkém mrazu opravdu nestihla zmrznout.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.12.13 14:02
avatar

Led na skle rozpouštím glycerinem.Stačí pár kapek na hadřík,potřit námrazu a ta se rozteče.Tekutinu setřu gumičkou a mám okno čisté.Měla by fungovat i tekutina na ostřikovače v zimě.

JABRAKA

Ohodnoceno: 1x
 
Od: bruno5
Datum: 02.12.13 14:16
Koupil jsem tekute sterace a nic moc a kdyz to teda rozmrzne tak po chvili opet namrza i kdyz to setru steracema
 
Datum: 02.12.13 16:00
Kdyz je velky mraz tak je o hubu zapinat i vyhrev skla.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: 105
Datum: 27.02.14 16:48

Přesně tak, bylo cca -18°C už pěkný mráz a sedli jsme do kamarádova Favoritu, jenž byl po opravě a čištění chlazení a topil bezvadně, celý zmrzlí jsme usedli do onoho vozu, kamarád nastartoval, páčky topení naplno na sklo, chvíli si povídáme topení začlo hřát rozejli jsme se a rup, sklo přední odshoru dolů vedví, koukali jsme na to ja ko opaření...Podotýkám že favorit neměl žádnou bouračku za sebou. Měl ho jeho otec, auto bylo ve velmi dobrém stavu, možná jen pomohlo to, že přední sklo bylo napravo škráblé klasicky do oblouku od toho, když se svlékla guma stěrače, ale nic do hloubky, jen povrchově...Takže cokoliv teplého hozené na sklo zvláště u staršího vozu není dobrý nápad, ono totiž sklo za dobu svého života musí čelit mnohým namáháním, např. kroucení karoserie, neutálé otřesy i přes těsnění- dnes silikon, vypálení sluncem kyselý déšť atd. Je též ovšem pravdou, že současná autoskla vydrží více, vždyť jsou u některých aut vyhřívána (čelní). Je to jako tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu... Tak dlouho se leje horká voda na auto... Dráždit hada (sklo za několik tisíc korun) bosou nohou (vřelou vodou)... trochu sklo poliji kapalinou do sotřikovače, usednou a nastartuji chvíli počkám, utřu stěrači a hurá na cesty.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.02.14 20:54
avatar

To 105:

Podle mě je klíčovým slovem vVašeho příspěvku Favorit. To sice není špatné auto, sám jsem jej měl jakožto služebák a proto vím, že toto auto je přímo ukázkovým typem kroucení kastle. Dokonce natolik, že bylo nutné montovat vzpěru mezi zavěšení McPhersonů. Ta dost pomohla, do té doby opravdu pukala okna.

Ovšem sorry, historky o tom, kterak okno pukne následkem ohřátí topením (přičemž topení, pochopitelně, nehicuje okamžitě, ale až poté, co se ohřeje motor), nebo dokonce že není good v zimě zapínat ohřev skla ( za hicu to bude možná lepší, ale trošičku nanic, že) tak takové historky mě hóooodně pobaví. Možná by neškodilo tedy tu zmiňovanou kapalinu do ostřikovačů dát na noc do mražáku, aby se předešlo tepelnému shocku

To já klidně ,,dráždím hada´´ a pilně polévám každé ráno okna ne snad vařící, ale teplou vodou. Takže neškrabu, krásně vidím a i když je auto studené, nezafuním si skla. Sklo má už pár ďobanců od šutrů, ovšem že by puklo teplem - to fakt nehrozí. Ovšem stejně je přece naprosto běžné mít připojištění na sklo - takže nechápu jakou že škodu bych si mohl způsobit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.12.13 16:03
avatar

já při mrazu používám nemrznoucí směs do ostřikovačů nejlépe na mínus 60 a tu mám v rozprašovači

vařící vodou si koleduješ o nenadálé výdaje *smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: edge®
Datum: 02.12.13 16:51

Já jsem slyšel, že zmrzlé sklo a horká voda prasknutí nezpůsobí, že spíš horké sklo od slunce a voda ledová. Při polití zmrslého a tím "smrštělého" skla se po nalití horké vody sklo roztáhne. Při polití horkého skla se smrští a to je mnohem náchylnější na prasknutí.

Samozřejmě prasknout může, ale otec a pár dalších známých to dělá pravidelně a zatím se nic nestalo. Otom, že sklo může prasknout slyším stále ale žeby někomu opravdu prasklo sem nikdy neslyšel.

Každopádně doporučuji spíš koupit přímo "alobal" na čelní sklo, všude ho mají kolem 50 kč. Je to vlastně miralon a reflexní vrstva. Používám ho a stačí otřepat led a hodit jej na zadní sedačky nebo do kufru. Na ostatní skla mám kvalitní finskou škrabku Murska. Má mosaznou čepel a námraza jde dolů jedna radost. V eshopech jde sehnat do stokoruny. V běžném obchodě jsem ji ještě neviděl a to je mnohempoužitelnější než jakákoliv plastovka a těžký stokoruny!

Zde dokonce za 39Kč

http://www.gadar.cz/zibis/esh…GINALNI-FINSKA-SKRABKA-MURSKA

doplněno 02.12.13 16:59:

A video skutečně nelže, lehká námraza jde skutečně stejně jako na videu. Ale ikdyž je vrstva silná jde to stále skvěle.


Ohodnoceno: 0x
 
Od: skeptikk
Datum: 02.12.13 19:26

Pod tim videem na youtube pisou, že si sklo za dva roky dost poskrabali!

A ze spise jde o hejbani tou rukou se skrabkou.

Tak zas nevim :(

Ohodnoceno: 0x
 
Od: edge®
Datum: 02.12.13 23:45
Sklo se poškrábe za 2 roky třeba starýma stěračema nebo prostě sajrajtem co se na sklo respektive na stěrač samotný dostane. Nikoliv mosaznou škrabkou.
Na nějaký pohyby rukou taky nevěřte, taky jsem si to četl přesto jsem si to za těch 40kc objednal a rovnou 5 i do rodiny... Proste nasadím na sklo a jedu a opravdu to jde tak lehce a skla mam všechny do minuty čisté a nic znovu nezamrzá! Jediné co po roce je, že se čepel otupí a nejde to tak suprově ale stačí malinko udělat hranu jemným pilníkem a je jako nová, ale nedělat z toho ostrý nůž není to dobrý pro těsnění ;)
Sednu do auta nastartuju, sundám povlak na čelním skle hodím ho dozadu, boční okna 4x přejedu škrabkou a jedu.
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 02.12.13 17:28
avatar

pane Vorel,

použití vařící vody na okno které je ve -20°mraze je riskantní,

použití teplé vody při námraze, není na škodu. Musíte ale sklo ohřát tak, aby hned zase nemrzlo.

Musíte najít kompromis mezi vlahou a teplou vodou, nikoliv vařící..

(nebo vstát o 5 minut dříve a ohřát motorem..)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.12.13 17:30
avatar

Vařící vodu rovnou z rychlovarky neee,asi bych se bál ,že opravdu praskne,ale vlažnou ano,je to ověřeno .Tuhle jsem koukal na souseda jak na novém služebním báwu jej ráno polévá teplou.Tak jsem se ptal zda se nebojí prasknutí skla a on odpověděl,že toto děláběžně již od dob kdysi dávno moderních Š120


doplněno 06.12.13 18:55:

Osobně jsem také včera vyzkoušel na služební dehtové filetě s natuklým sklem ,voda asi 40°C a OK.!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.12.13 18:49
avatar

Používám vlažnou vodu (tak do 30 stupňů)), kterou si přinesu v PET lahvi. Horkou rozhodně ne. Po rozmrznutí okamžitě setřít stěrkou, jinak zase rychle namrzá.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.12.13 18:54

Taky používám teplou vodu v Pet lahvi. Již pět let a nic se nestalo. Polít a hned setřít stěrači,pak už nenamrzne. Lidi okolo mě škrábou,já za 30 sekund odjíždím. To víš,až to jednou rupne,tak se budou smát.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: moula*
Datum: 02.12.13 18:51

Mám v ostřikovači Glacidet -40°C. Doma vždy natočím 2l pet flašku vodou 40-50°C teplou(těch 50 když očekávám na skle led(sklínku), no a lehce pouze námrazu nahoře napříč lehce poleju půlku, obejdu a druhou půlku, aby voda stekla k dolnímu okraji skla. Pokud někde zůstala námraza nebo led, poleju je, ale vždy jen námrazu nebo led, nikdy sklo. Zkontroluju, že stěrače jsou volné a ne přimrzlé, když tak je lehce poleju. Nastoupím, nastartuji, pořádně stěrači setřu sklo, nastříknu a setřu stěrači pár kapek Glacidetu, nastavím ofukování skla a jedu. Tak už to bezproblematicky dělám 30 let a neškrabu. Totéž na bočních a zadním okně. Parkuju pouze venku.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.12.13 20:27

V práci, kde se s tím nikdo nemazal, jsme horkou vodu používali dlouhá léta. Nikdy na žádném autě nic neprasklo. Ovšem dnešní výrobky...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: angelo*
Datum: 02.12.13 21:04

Odmrznout sklo zvenku neni problém. Ale co zevnitř? Jaký máte na to fígle? Otevřu dveře, nastartuju a za vteřinu mám celý sklo totálně zevnitř zamrzlý :/ Pustim vzduch na sklo, pak čekám tak 5 minut, než sklo aspoň trochu odmrazí a odmlhne a vyrážim.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.12.13 21:17
avatar

Nedejchat, nefunět na sklo, nepouštět na něj vzduch z topení. Mírně pootevřít okénko do doby, než se motor trochu ohřeje.

doplněno 02.12.13 21:19:

Kdysi jsem vozil plátěný pytlík se solí, kterým se sklo otíralo. Fungovalo to tak do -5 stupňů. To ale ještě to auto nemělo topení, natož ofukování čehokoliv.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.12.13 18:50
avatar

Zevnitř taky není problém-před dojezdem důkladně vyvětrám aby se dovnitř dostal studený ,většinou sušší vzduch než vydýcháný,a pak není druhý den problém.Dělám to tako už pár let a když to takto udělám,vnitřní skla zůstanou suchá.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.12.13 21:26
avatar

Ano, sklo prasklé vlivem polití teplou vodou je pěkná urban legend. I já jsem ji určitou dobu věřil a škrabal sklo, než mě zkušení řidiči přesvědčili, že je to nesmysl. Ostatně pseudoargumenty ,,znalců´´ mě zviklaly ještě jednou před cca 5ti lety - situace - sklo služebního auta bylo naprasklé od kamínku, ale zaměstnavatel sklo nechtěl dát vyměnit, protože to bylo ,,ještě dobré´´ - šlo o prasklinu o délce cca 12cm u zrcátka - což bylo nepříjemné, protože při nízkém zimním slunci hodně oslňovala. Takže jsem hodlal sklo dorazit vřelou vodou - a to doslova - přímo z varné konve. Bylo -20°C, vařící voda přímo na holé sklo bez námrazy. Výsledek? Veliké NIC! Nulová změna. Druhý den jsem to zopakoval se stejným výsledkem, stejně jako o den později. Pak jsem zajel do servisu, známý mechanik se mě řehtal, nechápal, že po dlouhých letech za volantem dokáži uvěřit takovým blbostem. Pak přišel k autu, pěstí bouchl kousek pod prasklinu, která se rázem rozjela až ke spodnímu okraji. A bylo to - sklo šlo na výměnu, já už od té doby nepochybuji a odmrazuji teplou vodou - ne přímo vřelou, nosím to v PETce, takže může mít cca 40-60°C. Tím poleju skla, ty se prohřejí, takže se pak nezafuní. Prosté, rychlé funkční. Ale samozřejmě - kdo chce, ať si klidně škrabe *smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.12.13 21:37
avatar

Asi jako ostatní, vlažná voda v PET láhvi. Začal jsem to dělat kdysi u Š 120, tam to byla jaksi nutnost, než se ten ropovod ohřál byl člověk dávno v práci. Dělám to tedy už čtvrtstoletí a zatím nebyl problém.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.12.13 12:06
avatar
Každý tvrdí, ze sklo praskne, ale ještě to nikdo neviděl. Já odmrazuju dvacet let teplou vodou. Napustim dvoulitrovku, poleju sklo, sednu do auta a hned to setru steracema, nastartuju a jedu. Námraza se odmrazi i ze vnitr, takže žádný problém. Okolo každý škrábe a zamoruje vzduch nastarovanym motorem a zbytečně tak pálí drahocenné palivo. Teplá voda má nevýhodu - pokud je velký mráz, ihned to namrza na skle. Ale to až tak při mínus dvaceti.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.12.13 12:47
avatar

dnes ráno jsem to vyzkoušel. Venku -5°C, teplota vody cca 30-40°C, 2 litry. Stačilo by i litr, takže jsem to lil jak blázen, abych vodu spotřeboval. i když mám elektrické ofuky předního skla, tak tohle bylo lepší než oškrábání a čekání 2 minut, než začně mizet mlha zevnitř. :)

Přední sko díky stěračům luxusní - jako v létě, boční hned namrzly zpátky, ale bylo to hladký led, přes který byla dobrá viditelnost *jasne*

V nejhorším mám přední sklo připojištěné, ačkoliv jsem posledně doplácel asi 7tis nad limit - ale měnit smlouvu se mi nevyplatí :-D

doplněno 03.12.13 12:48:

minimálně pro stěrače je to balzám...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asdd
Datum: 03.12.13 13:00

Taky používám teplou vodu cca 40° Litr je málo, tím se neprohřeje sklo a voda rychle namrzá. Při teplotách těsně pod nulou je to super, ve velkých mrazech voda rychle namrzá (nejen na skle ale všude kudy teče dolu) a radši používám "alomatku"

Přímo vroucí bych nezkoušel, nejen kvůli rupnutí skla ale i kvůli životnosti plastů, riziku opaření atd.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.12.13 15:31

Já jsem to viděl na vlastní oči.

Do PET lahve s vodou přidat trochu soli.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.12.13 15:34

Viz níže,pěkně to bouchne ,sklo na kousky.Jsem svědek-na vlastní oči.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.12.13 14:57
avatar

Abys nemusel okna škrábat,kup si rozmrazovač přednách skel a stěrku na okna,eventuálně i folii.Na přední sklo dám folii,boční postříkám rozmrazovačem a setřu stěrkou.Během této práce mám nastartováno a když skončím mohu jet.

doplněno 03.12.13 15:02:

Rozmrazovač oken-Cinol =cena asi 50Kč.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.12.13 15:04
avatar

zrovna Cinol jsem zkoušel cca před 3 lety, kdy jsem ho dostal grátis. Pro mě to bylo velké zklamání - spotřeba velká, efekt malý. Půlku jsem ho vyhodil a vrátil se ke škrabce. Bylo tak -10°C.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.12.13 18:07
avatar

Já jsem s Cinolem spokojený,ale existuje mnoho dalších rozmrazovačů.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: onassis*
Datum: 05.12.13 21:27

nezávislé topení to vyřeší, mám ho nastavené půl hoďky před odjezdem a paráda...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jyri®
Datum: 17.12.13 12:24

No pokud nechcete kupovat nové sklo tak nedoporučuju

Ohodnoceno: 0x
 
Od: misony
Datum: 20.12.13 18:03

No tak nejlepší je koupit si clonu na přední okno ta stojí cca 70kč a koupíš jí u každé benzinky.pokud nemáš těch 70 kč.stačí kus hadru nebo noviny

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martin1965*
Datum: 26.12.13 00:35

Tak přesně toto jsem udělal naposledy v.r. 1990 u Oltcita v lednu a prasklina byla přes celé přední sklo. Od té doby jsem to raději nezkoušel.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.01.14 02:28

Když mrzne, vezmu doma prázdnou PET lahev od minerálky, do víčka udělám nožem větší dirku, napustím z vodovodu horkou vodu a lahev uzavřu.. Mačkáním lahve pokropím sklo, aby zmizela námraza, nastartuju auto a pustím stěrače, pak zbytek obsahu lahve stříkám na okno. Prázdnou lahev zmačkám a hodím do kontejneru u parkoviště.. Praktikuju to takhle už léta a teď už na třetím autě a nikdy nic neprasklo, nikdy žádnej problém s těsněním okolo skla, prostě nic.. Nestojí to nic a navíc odpadá skladování všelijakejch rozprašovačů a sprejů všude možně po autě..

Ohodnoceno: 1x
 
Od: rychnovekl
Datum: 05.01.14 19:48
Nikdy jsem to nezkoušel, ale lepší by bylo, kdybyste to polil odmrazovačem. Bál bych se o sklo, ale také o karoserii vozidla. Proč se asi nedoporučuje v letních dnech na slunci, když je vozidlo rozpálené umývat ho studenou vodou? A nemyslete si, funguje to i obráceně :):):)
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.01.14 20:13
avatar

Ovšemže to funguje i obráceně - jenže tady se nikdo nebaví o polévání karoserie / laku horkou vodou, ale o polévání okna horkou vodou. Pochopitelně - ta voda po skle stéká i dál, ale to už není nijak horká, navíc mnoho aut má pod předním sklem plastový díl, který tuto vodu odvádí pod auto. Je to vyzkoušené a nikoliv jednu zimu, tomu věřte - no problem.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: xy
Datum: 01.02.14 15:06

Teplou vodu z boileru (50-60st) používám běžně v přechodném období, když mrzne celý den, je z auta za pár dní ledová koule. Jinak u Š1000 při použití vroucí vody aplikované kýblem sklo sice neprasklo, ale začaly se objevovat bílé fleky, nejspíš se odlepovala folie mezi skly.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 01.02.14 18:23

Jen bych chtěl přispět jedním faktem.

U čelních skel usazených v gumovém rámu (Š1**,Favorit,Felicia a jiné) je při polévání horkou vodou umožněna díky gumovému rámu dilatace okna.

U dnešních skel lepených přímo k rámu dilatace není a tak je malinká šance, že to může prasknout z teplotního šoku.

doplněno 01.02.14 23:13:

Taky jsem měl prasklý kousek v levém dolním rohu (takový oblouček od hrany ke hraně). Bohužel mají méně tuhou karoserii oproti Feldám z konce roku 96 až do konce výroby.

Tak mám nové sklo a rozpěru černou z Feldy a nějak mi to nové okno nevadí. Oproti starému poťukanému 20let ba naopak .

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 01.02.14 21:59
avatar

No, když už zmiňujete Favority, tak tam jsem skutečně problém se sklem zaznamenal - ne sice kvůli polévání vodou, ale proto, že karoserie těchto aut se v zatáčkách docela kroutila, zejména když jsem jezdil Formanem, tam prasklo několik čelních skel zdánlivě bez příčiny. Pomohla až vzpěra mezi zavěšené McPhersonů, pak už se to neopakovalo.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 27.02.14 21:05
avatar

vařící je nesmysl. kdo na to přišel je . . b.b.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.02.14 21:10
avatar
To záleží, někdo říká vařící a myslí vřelou a vlastně tu co mu teče z kohoutku... a to v mém případě je 45C, coz už není tak nereálné. Není nutné hned titulovat.
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.