Desetivalec jak pracuje?

Od: Datum: 31.08.13 06:43 odpovědí: 12 změna: 01.09.13 01:03

Prosím ja pracuje desetivalec když jsou 4.takty chodu?

doplněno 31.08.13 09:36:

Asi upřesním otazku -Jak je to se synchronozací takoveho motoru?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: radil*
Datum: 31.08.13 07:14

Takt motoru je systém spalování a nemá s počtem válců nic společného. Tatry měly 12 válců, Pragovky 6. Systémy jsou buď dvoutakty nebo čtyřtakty, ale počet válců je různý od jednoho do 18. Teda aspoň neznám nic, co by jich mělo ještě víc, ale to neznamená, že to neexistuje.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: olaf71*
Datum: 31.08.13 07:29

4takt =sání, stlačení,exploze,výfuk

pak je tedy jedno kolik má motor válců, každý pracuje samostatně

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 31.08.13 07:38

Jako ostatní n válce.

doplněno 31.08.13 10:12:

Najděte si třeba na wikipedii zážehové motory, spalovací motory a pod. Nastudovat základy.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.08.13 09:48
avatar

S čím jej chcete "synchronozovat?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.08.13 15:50
avatar

Stejně jako třeba čtyřválec nebo pětiválec event.vidlicový osmi nebo třeba i větší (nej je asi 24válec do V).Víte někdo o větším?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.08.13 16:04
avatar

Tak hvězdicový letecký motory byly třeba i třířadý 27 válce.

A snad byl i za druhý světový války sestrojen lodní hvězdicový motor. Pokud si dobře pamatuju, tak 16řadý 112-válec. Objem něco přes 300 litrů.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.08.13 17:10
avatar

Podle Wikipedia měl objem 383 litrů a výkon něco kolem 7.500 kW, ale nenašel jsem o něm nic jiného.

Ale i tohle je celkem dost.

doplněno 31.08.13 17:11:

*Wikipedie

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.08.13 19:05
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.08.13 21:34
avatar

Tak to si nechám dát do auta :D :D

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.08.13 22:52
avatar

Když už, tak spíš Wärtsilä-Sulzer 14RTflex96c - I15,>25.480.000 ccm (ano, skoro 26 m³!), 80.080 kW (108.920 HP). Jen nevím, jestli míš dost velké auto pro motor s rozměry 26,6 × 13,5 × 7,7 m a hmotností kolem 2.300 t, jehož provoz v nejekonomičtějším režimu stojí skoro 700 Kč/min...

doplněno 31.08.13 22:52:

Pardon, je to I14.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.08.13 23:28
avatar

tazatel mel nejspis na mysly pracovni polohy pistu vuci klice nevym jak bych to popsal ale take by napovedelo treda poradi jak u 10valce pali svicky v jakem poradi .ctyrtaktni ctyrvalec je jednoduchy to same osmivalec ale desetivalec nevym ani jaa to motory pomerne znam

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.09.13 01:03

Možná až na nějaké speciály, budou písty na klice, u desetiválce, umístěny s odstupem 72° - a to proto, že pracovní cyklus čtyřtaktu jsou dvě otáčky kliky = 720° (720/10). Když bude první (ilustrativní pořadí) píst v zápalu tak šestý bude před sáním, při pootočení kliky o 72° bude v zápalu píst druhý a sedmý před sáním atd... Takže během jedné otáčky klikovky zapálí prvních pět pístů a během druhé otáčky dalších pět pístů, tak by byl chod motoru asi nejrovnoměrnější. Co se týká pořadí zapalování válců, tak to asi bude dost záležet na tom či onom výrobci, jak navrhne klikovku, s ohledem na zátěž a vibrace a bůhví co ještě.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.