Autobaterie-Ztráta napětí

Od: Datum: 28.08.13 20:02 odpovědí: 44 změna: 14.09.13 12:03

Asi před měsícem jsem kupoval novou baterii (Varta),protože ta stará se odporoučela. Tedy jsem to nezjišťoval,měl jsem za to,že došlo k poškození článku,protože k vybití došlo během 24 h.Na autě byla již v době koupě auta(felicie 1.6MPI) v r.2008. Nová baterie je v autě,jak jsem napsal,měsíc a do minulého víkendu jsem nic nepozoroval. V sobotu v poledne jsem auto zaparkoval,v pondělí večer chci jet do práce,ale mrtvo.Která bije, mi došlo,když centrál neotevřel a alarm jen tak slabě pípnul. Baterie byla na své poloviční kapacitě. Že bych opoměl tu sobotu vypnout světla, to je vyloučeno. Za prvé,když nechám rozsvíceno (obrysová) tak při otevření dveří je signalizováno akusticky.Za druhé, provádím vždy vizuelní kontrolu,když jdu od auta.
Alternátor za jízdy podle palub.PC dává 14-14.5 V.
Můj mechanik mi na můj dotaz,jestli by byl odběr vidět na přip. PC,sdělil, že tyto ŘJ jsou hloupé a nic se z nich vyčíst nedá. Zbývá prý pak jen postupně hledat. Nechci ho podceňovat,ale opravdu není možné přes PC (nebo jinak)zjistit,kde je problém?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 28.08.13 20:06
avatar

A co prostě vzít ampérmetr a měřit?

doplněno 28.08.13 20:49:

Tak si kup multimetr za <200 Kč, najdu si na internetu zapojení ampérmetru a změř si to sám, ne?

doplněno 28.08.13 21:14:

Když se budeš dost snažit, zjistíš, co odebírá největší proud. O napětí tady vůbec nejde.

doplněno 29.08.13 00:42:

A "necelých 12" je na nabitou baterii málo.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.08.13 20:09

Mechanik mi dnes změřil jen napětí baterie... necelých 12V

Datum: 28.08.13 20:56

A s čím si s multimetrem pomůžu? Když jej připojím na baterii,vím že má cca 12V, to už udělal mechanik, já potřebuji zjistit,co mi užírá napětí.

Datum: 28.08.13 20:09
avatar
vsechno vypnout a zmerit odber z baterie pripadne zkontrolovat zda dobiji
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.08.13 20:11

Za jízdy podle palub.PC je napětí 14-14.5 V."

Datum: 12.09.13 20:00
avatar

To je napeti, ale jeste je potreba zmerit proud. A ne opravdu to není to samé.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.08.13 20:13

...ale i kdyby nedobíjel, že by u nové baterie došlo během 2 dní k úplnému vybití?

Datum: 28.08.13 20:57
avatar
Možnosti jsou dvě bud nedobiji altik a auto jede čistě " na baterii" nebo dobíjí ale něco je špatně a " papá" energii z akumulátorů. během klidu auta...takže měřit a měřit...
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.08.13 20:58
To že počítač měří někde 14V neznamená, že musí být 14 V i na baterii. Může být vadný kontakt třeba na kostřícím drátě.Opravdu je poteba začít tím, že se vezme voltmetr (třeba za 99 kč od ťamanů) a změří se napětí přímo na čudlících baterie. Za chodu motoru to musí být minimálně cca 14 V.
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 28.08.13 23:04
avatar

Jak už tu někdo řekl,nezáleží tolik na napětí.Ale na tom,zda při vypnutém autě z baterky neteče proud.Odpoj + a mezi baterii a ten + vlož ampérmetr.Pokud teče proud,tak hledej postupně žrouta.

JABRAKA

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 30.08.13 21:34
avatar
Ano, dobrodružnější povahy budou odpojovat plus pól a nezapomenou ještě druhým koncem klíče škrtnout o karosérii, páč pyrotechnických efektů není nikdy dost a užije se s nimi spoustu legrace.
Všichni ostatní raději odpojí mínus pól...
Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 29.08.13 12:25

Tak to má na svědomí rádio, mám ho asi 2 měsíce,až do dneška bylo zapojené tak, že bylo pod proudem i při vyp. zapalování, podle ampermetru šlo do něj při klidovém stavu 0,5V (tedy jestli jsem to dobře pochopil a nejsou to ampéry).Elektrikář to přepoji tak, že po vypnutí zapal. radio vypne, teď odebíá v klidu cca 0,05. Díky

Datum: 29.08.13 15:54
avatar

1. Do rádia nemohlo jít 0,5 V. Ale i 0,5 A se mi zdá nějak moc.

2. Pokud se po vypnutí zapalování vypne napájení toho rádia, nemůže do něj jít nic. 0,05 A při odpojeném napájení je kravina.

doplněno 29.08.13 15:56:

* 0,5 A je moc samozřejmě jen v režimu "stand-by", v provozu je to normální

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.08.13 12:54

Není to kravina. Autorádia mají obvykle dva napájecí piny. Jeden pro udržení pamět,i a ten si bere často cca 1..50 mA, ten se musí napájet pořád, jinak se vymažou předvolby apod. A pak má hlavní napájení, z kterého si rádio bere v provozu i několik Ampér. To že si tento pin bere i ve vypnutém stavu 0,5 A není obvyklé (Já mám třeba rádio připijené přímo, nemusím pro poslech zapínat zapalování) Proud 0,5 A znamená 6 Watt příkonu, to už i na dotyk kovových bočnic poznáte, že se hřeje. Přijde mi to jako závada rádia. Možná ho někdo poškodil, když ho blbě zapojil a rádio si nyní nedokáže odpojit koncový stupeň, nebo něco takového.

(Nebo píšete o rádiu a máte tam třeba namontovaný ještě přídavný zesilovač? )

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 30.08.13 14:59
avatar

Z odpovědi tazatele bohužel není jasné, jak je to teď zapojené, přepokládal jsem, že se pro jistotu, když neví, proč přesně to blbne, odpojuje vše.

Odpojování jen "hlavního přívodu" a 50 mA na zálohování už je reálné, to uznávám.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.08.13 15:07

Rádio je mrtvé,když je vyplé zapalování,ale veškeré nastavení/předvolby jsou zachovány.

Datum: 30.08.13 19:11

Mě se před pár lety stala podobná věc. Klekla mě na Bravě baterka, byla hodně stará. Tak jsem si koupil u obchodníka Vartu. Myslel jsem si, že to byla dobrá koupě, jenže... po půl roce začala zlobit. V servisu mě řekli, že auto je OK a abych reklamoval baterku. Donesl jsem ji k obchodníkovi na reklamaci, ale po pár dnech mi ji vrátil s tím, že je baterka v pořádku. Baterku jsem vyhodil, přestože stála 2300,- a koupil si novou jinde jaké si neznámé italské značky. A bylo po problémech. Není značka, jako značka...!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.08.13 11:39
avatar

Zjišťování poruchy je vcelku jednoduché.Odpojíš baterku na minus pólu spojíš baterku a kostru vozu zkoušečkou(to vše při vypnutém zapalování.Svítí -li kontrolka,je na některém okruhu zkrat.Který okruh to je,zjistíš postupným vyndáváním pojistek.U pojistky u které přestane svítit zkoušečka je na tom okruhu zkrat.Nyní musíš zjistit jaké spotřebiče jsou na tu pojistku zapojeny a tam je třeba poruchu hledat.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.09.13 19:27

Výše popsaný problém vyřešen,ale je tu další.Nevím jestli to může mít souvislost. Před pár dny jsem zjistil, že mi nesvítí brzd. světla,byla přepálená pojistka, po výměně OK,ale za dva dny znovu,opět výměna pojistky,ale světla nesvítí.Může to být tím, že mechanik špatně zapojil kabely od rádia,nebo nějaký obnažil a ten zkratuje?Může kabeláž od rádia ovlivnit brzd. světla?

Datum: 03.09.13 20:55

zkus se zaměřit na spínač brzdových světel. Pokud by tam byl zkrat, tak se buď přepálí pojistka, nebo se někde začne kouřit od kabelů. Píšeš, že jsi pojisku vyměnil a světla nesvítí - to znamená, že je někde přerušený obvod. Buď tedy nespíná spínač, nebo je někde přerušený vodič, nebo je špatná kostra u světel. V případě té kostry by ale asi nešly ani směrovky a koncová světla a obvykle k tomu dojde jen na jedné straně, ne na obou současně.

doplněno 03.09.13 20:56:

jen pro upřesnění a pro nás ostatní, co způsobovalo to vybíjení akumulátoru?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.09.13 21:52

viz. výše - rádio

Datum: 04.09.13 13:32

Můžete mi ještě poradit, kde se nachází ten spínač(felicia)?

Datum: 10.09.13 14:21

Dneska ráno jsem nastartoval,motor naskočil asi po cca 3 vt,normálně jde na první škrtnutí,pak jsem si vzpoměl, že musím něco udělat v kufru,vypnul jsem motor,asi po 3 minutách chci nastartovat ale marně,na PC byla hodnota baterie 11,2V a dalšími pokusy se snižovala. Jak jsem psal výše, jde o cca měsíc starou Vartu 44A. Když jsem ji kupoval,zmínil jsem se o motorizaci, tedy felda 1.6MPI.Prodavač mi dal tuto, že by měla dostačovat,ale správně by tam měla být cca 55A. Může být problém zde, že prostě nastartování neutáhne?Už jsem ji jednou nabíjel (podle nabíječky na doraz),ale na PC byla hodnota 11.8V. Za jízdy ukazuje 14až14.3V.

Anebo baterie ztrácí napětí,dneska ráno byla dost zima,jestli to nemá trochu vliv,co ale až začnou mrazy!

Datum: 10.09.13 17:52
avatar

pořid si multimetr a prostě si to znova prověř neřeš volty ale proud . Ta moje se zachovala úplně stejně ale upravyl jsem radio ,baterii ani nedobíjel a prostě ted mě to maká . Podle mě tam máš někde pořád odběr

doplněno 10.09.13 17:54:

http://ampermetry-a-voltmetry…erny-v12/specifikace/#section

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.09.13 19:36

Můžete mi ještě poradit,jak to správně multimetrem změřit,abych docílil výsledku,nebo naopak nevykouzlil zkrat?

Datum: 10.09.13 19:42

Nic si nekupuj. Pro tebe je to zbytečnost. Zajeď do nějakého autoservisu a zděl jim svůj problém. Oni ti to změří a najdou ti problém. Celkově tě to vyjde určitě levněji, než se v tom budeš pachtit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.09.13 19:40
avatar
Měřit nabíjecí proud u dobíjecí soustavy není k ničemu. U 44Ah aku může být 0,5A u provozně nabité, nebo taky přes 30A u skoro vybité. Kondice akumulátoru se z toho nepozná.
U dobíjecí soustavy motorového vozidla je nejdůležitější NAPĚTÍ, u akumulátoru se dělá zátěžová zkouška. Tu ale mulťákem neudělá.
Pokud je po dobití aku její napětí pod 12,2V je VADNÁ. To se může stát i jejím soustavným přetěžováním, kdy se loupe aktivní hmota z elektrod. Do feldy 1.6 (tedy pro její starter) je 44Ah nic moc, já dávám 55Ah i do třináctistovek.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.09.13 20:54

Celé odpoledne se dobíjela, v podvečer jsem ji vrátil a měla 12,2V,absolvoval jsem cca 20km, dobíjení bylo stabilně kolem 14,5V,když jsem se vrátil,bylo na palub. PC 12V. Jak jsem se již zmínil výše,před necelými 14 dny mi elektrikář přepojil rádio,aby se vyplo po vyp. zapalování,jde do něj jen napětí,aby se nesmazalo nastavení.Před přepojením to bylo 0,5, po 0,05 - 0,07.

Datum: 10.09.13 22:55
avatar
0,05 - 0,07 čeho? Doufám že ampér.
Nabitý aku (a zvlášť těsně po jízdě) MUSÍ mít napětí 12,6 - 12,8V. Změř napětí na baterce multimetrem PŘÍMO NA JEHO SVORKÁCH (mulťák má k tomu rozsah "20V"), jak v klidu, tak s nastartovaným motorem.
Na poruchu dobíjení to ale nevypadá.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: pajco*
Datum: 10.09.13 21:12

Dobrý den, problé který popisujete jsem měl velice podobný ,nečetl jsem všechny odpovědi takže odpovím z vlastní zkušenosti..

Baterka mi taky klekla jak vám večer jsem přijel a ráno do práce jsem už nenastartoval úplně novou baterii, mechanici ani elektrikáři nemohli dlouho přijít na to co to je,taky mi odchazeli např. spzkové světla.. Až potom se zjistilo jestli máte centrál to že byl špatný zámek v kufru který baterii pořád zkratoval... tak jestli náhodou nemáte stejný problém...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.09.13 21:18

Páté dveře nemám na centrál,otvírám je manualně bovdenem,nebo klíčkem.

Datum: 10.09.13 22:23

Takže by bylo možné baterii vyzkoušet, jestli je OK,že ji doma nabiji na MAX a budu multimetrem sledovat,jestli se drží/snižuje kapacita.

Datum: 10.09.13 22:26
avatar

Takhle ne.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.09.13 23:00
avatar
Kapacitu multimetrem NEZMĚŘÍŠ! Ani její výkon (schopnost dodávat proud bez velkého poklesu napětí (pod 9,5V)).
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.09.13 10:07
avatar
Ale změříš, jen to není tak jenoduché...
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.09.13 10:29
avatar
V jeho případě by to počítám skončilo pyrotechnickými efekty...
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.09.13 09:05

Zakoupil jsem multimetr RANGE DT830D,můžete mi prosím někdo pomoci,jak správně nastavit hodnotu na měřáku pro autobaterii, z přiloženého návodu nejsem moc chytřejší

http://www.shopgsm.cz/obchod/…-dt830d-range-s-prozvaneckou/

Datum: 11.09.13 10:35
avatar
Nastav 20V a měř. Červený vodič mulťáku na plus aku, černý na mínus aku.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.09.13 09:56
avatar
taky ho nastav na a mozna budes muset prehodit cervenej na meraku do horni zdirky a odpoj +na baterce. Na baterii + dej cervenej a na volnej kabel cervenej dej cernej z meraku musi ti to ukazat tech 0.05 odber musi byt zavrene auto a vyple zapalovani a spotrebice .pokud bude ukazovat vyc je neco spatne a bere ti to proud . Jinak s baterii jsem mel taky problem rano jsem nenatocil takze nabijecka start a nabijeni pres noc druhy den opet nenastartovalo koupena nova baterie a po mesici se vse opakovalo . Byl vadny starter konkretne silovy kontakt ktery pripina baterii reseno vymenou za novy a obe baterie i po 2letech jeste slouzi . Auto byla okta
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 12.09.13 10:36

OK, zkusím, vypadá to, že baterie je OK, nabil jsem ji na 12,65V, za 24h měla 12,55V.

 

Datum: 12.09.13 19:53
avatar
Z bezpečnostních důvodů se odpojuje mínus pól. A na měřáku největší rozsah v ampérech a snižovat.
Hlavně při tom neškrtnout o oba póly baterky současně.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.09.13 20:24
avatar

vždy jsem to měřil na plusu i když kamkoly spadne je přece bez napětí nebo máte na mysly zkratík při měření?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.09.13 22:06
avatar
Pro toto měření proudu je úplně jedno, zda odpojí plus nebo mínus pól.
Už jsem ale tady nahoře napsal, proč je potenciálně nebezpečné odpojovat pouze (nebo jako první) plus svorku z akumulátoru. A věř, že pokud se při demontáži svorky druhý konec klíče dostane do kontaktu s karosérií (u feldy jsou vývody baterky pár centimetrů od kastle), nebo jinou ukostřenou částí vozidla, není to příjemná událost. Zkratový proud většího a nabitého akumulátoru může dosáhnout i několik kiloampér.
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 14.09.13 12:03

Já si na toto měření vezmu svýho známýho (automechanika).

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.