Nejste přihlášen/a.
Asi před měsícem jsem kupoval novou baterii (Varta),protože ta stará se odporoučela. Tedy jsem to nezjišťoval,měl jsem za to,že došlo k poškození článku,protože k vybití došlo během 24 h.Na autě byla již v době koupě auta(felicie 1.6MPI) v r.2008. Nová baterie je v autě,jak jsem napsal,měsíc a do minulého víkendu jsem nic nepozoroval. V sobotu v poledne jsem auto zaparkoval,v pondělí večer chci jet do práce,ale mrtvo.Která bije, mi došlo,když centrál neotevřel a alarm jen tak slabě pípnul. Baterie byla na své poloviční kapacitě. Že bych opoměl tu sobotu vypnout světla, to je vyloučeno. Za prvé,když nechám rozsvíceno (obrysová) tak při otevření dveří je signalizováno akusticky.Za druhé, provádím vždy vizuelní kontrolu,když jdu od auta.
Alternátor za jízdy podle palub.PC dává 14-14.5 V.
Můj mechanik mi na můj dotaz,jestli by byl odběr vidět na přip. PC,sdělil, že tyto ŘJ jsou hloupé a nic se z nich vyčíst nedá. Zbývá prý pak jen postupně hledat. Nechci ho podceňovat,ale opravdu není možné přes PC (nebo jinak)zjistit,kde je problém?
Jak už tu někdo řekl,nezáleží tolik na napětí.Ale na tom,zda při vypnutém autě z baterky neteče proud.Odpoj + a mezi baterii a ten + vlož ampérmetr.Pokud teče proud,tak hledej postupně žrouta.
JABRAKA
vždy jsem to měřil na plusu i když kamkoly spadne je přece bez napětí nebo máte na mysly zkratík při měření?
A co prostě vzít ampérmetr a měřit?
doplněno 28.08.13 20:49:Tak si kup multimetr za <200 Kč, najdu si na internetu zapojení ampérmetru a změř si to sám, ne?
doplněno 28.08.13 21:14:Když se budeš dost snažit, zjistíš, co odebírá největší proud. O napětí tady vůbec nejde.
doplněno 29.08.13 00:42:A "necelých 12" je na nabitou baterii málo.
Tak to má na svědomí rádio, mám ho asi 2 měsíce,až do dneška bylo zapojené tak, že bylo pod proudem i při vyp. zapalování, podle ampermetru šlo do něj při klidovém stavu 0,5V (tedy jestli jsem to dobře pochopil a nejsou to ampéry).Elektrikář to přepoji tak, že po vypnutí zapal. radio vypne, teď odebíá v klidu cca 0,05. Díky
1. Do rádia nemohlo jít 0,5 V. Ale i 0,5 A se mi zdá nějak moc.
2. Pokud se po vypnutí zapalování vypne napájení toho rádia, nemůže do něj jít nic. 0,05 A při odpojeném napájení je kravina.
doplněno 29.08.13 15:56:* 0,5 A je moc samozřejmě jen v režimu "stand-by", v provozu je to normální
Není to kravina. Autorádia mají obvykle dva napájecí piny. Jeden pro udržení pamět,i a ten si bere často cca 1..50 mA, ten se musí napájet pořád, jinak se vymažou předvolby apod. A pak má hlavní napájení, z kterého si rádio bere v provozu i několik Ampér. To že si tento pin bere i ve vypnutém stavu 0,5 A není obvyklé (Já mám třeba rádio připijené přímo, nemusím pro poslech zapínat zapalování) Proud 0,5 A znamená 6 Watt příkonu, to už i na dotyk kovových bočnic poznáte, že se hřeje. Přijde mi to jako závada rádia. Možná ho někdo poškodil, když ho blbě zapojil a rádio si nyní nedokáže odpojit koncový stupeň, nebo něco takového.
(Nebo píšete o rádiu a máte tam třeba namontovaný ještě přídavný zesilovač? )
Mě se před pár lety stala podobná věc. Klekla mě na Bravě baterka, byla hodně stará. Tak jsem si koupil u obchodníka Vartu. Myslel jsem si, že to byla dobrá koupě, jenže... po půl roce začala zlobit. V servisu mě řekli, že auto je OK a abych reklamoval baterku. Donesl jsem ji k obchodníkovi na reklamaci, ale po pár dnech mi ji vrátil s tím, že je baterka v pořádku. Baterku jsem vyhodil, přestože stála 2300,- a koupil si novou jinde jaké si neznámé italské značky. A bylo po problémech. Není značka, jako značka...!
Zjišťování poruchy je vcelku jednoduché.Odpojíš baterku na minus pólu spojíš baterku a kostru vozu zkoušečkou(to vše při vypnutém zapalování.Svítí -li kontrolka,je na některém okruhu zkrat.Který okruh to je,zjistíš postupným vyndáváním pojistek.U pojistky u které přestane svítit zkoušečka je na tom okruhu zkrat.Nyní musíš zjistit jaké spotřebiče jsou na tu pojistku zapojeny a tam je třeba poruchu hledat.
Výše popsaný problém vyřešen,ale je tu další.Nevím jestli to může mít souvislost. Před pár dny jsem zjistil, že mi nesvítí brzd. světla,byla přepálená pojistka, po výměně OK,ale za dva dny znovu,opět výměna pojistky,ale světla nesvítí.Může to být tím, že mechanik špatně zapojil kabely od rádia,nebo nějaký obnažil a ten zkratuje?Může kabeláž od rádia ovlivnit brzd. světla?
zkus se zaměřit na spínač brzdových světel. Pokud by tam byl zkrat, tak se buď přepálí pojistka, nebo se někde začne kouřit od kabelů. Píšeš, že jsi pojisku vyměnil a světla nesvítí - to znamená, že je někde přerušený obvod. Buď tedy nespíná spínač, nebo je někde přerušený vodič, nebo je špatná kostra u světel. V případě té kostry by ale asi nešly ani směrovky a koncová světla a obvykle k tomu dojde jen na jedné straně, ne na obou současně.
doplněno 03.09.13 20:56:jen pro upřesnění a pro nás ostatní, co způsobovalo to vybíjení akumulátoru?
Dneska ráno jsem nastartoval,motor naskočil asi po cca 3 vt,normálně jde na první škrtnutí,pak jsem si vzpoměl, že musím něco udělat v kufru,vypnul jsem motor,asi po 3 minutách chci nastartovat ale marně,na PC byla hodnota baterie 11,2V a dalšími pokusy se snižovala. Jak jsem psal výše, jde o cca měsíc starou Vartu 44A. Když jsem ji kupoval,zmínil jsem se o motorizaci, tedy felda 1.6MPI.Prodavač mi dal tuto, že by měla dostačovat,ale správně by tam měla být cca 55A. Může být problém zde, že prostě nastartování neutáhne?Už jsem ji jednou nabíjel (podle nabíječky na doraz),ale na PC byla hodnota 11.8V. Za jízdy ukazuje 14až14.3V.
Anebo baterie ztrácí napětí,dneska ráno byla dost zima,jestli to nemá trochu vliv,co ale až začnou mrazy!
pořid si multimetr a prostě si to znova prověř neřeš volty ale proud . Ta moje se zachovala úplně stejně ale upravyl jsem radio ,baterii ani nedobíjel a prostě ted mě to maká . Podle mě tam máš někde pořád odběr
doplněno 10.09.13 17:54:Můžete mi ještě poradit,jak to správně multimetrem změřit,abych docílil výsledku,nebo naopak nevykouzlil zkrat?
Nic si nekupuj. Pro tebe je to zbytečnost. Zajeď do nějakého autoservisu a zděl jim svůj problém. Oni ti to změří a najdou ti problém. Celkově tě to vyjde určitě levněji, než se v tom budeš pachtit.
Celé odpoledne se dobíjela, v podvečer jsem ji vrátil a měla 12,2V,absolvoval jsem cca 20km, dobíjení bylo stabilně kolem 14,5V,když jsem se vrátil,bylo na palub. PC 12V. Jak jsem se již zmínil výše,před necelými 14 dny mi elektrikář přepojil rádio,aby se vyplo po vyp. zapalování,jde do něj jen napětí,aby se nesmazalo nastavení.Před přepojením to bylo 0,5, po 0,05 - 0,07.
Dobrý den, problé který popisujete jsem měl velice podobný ,nečetl jsem všechny odpovědi takže odpovím z vlastní zkušenosti..
Baterka mi taky klekla jak vám večer jsem přijel a ráno do práce jsem už nenastartoval úplně novou baterii, mechanici ani elektrikáři nemohli dlouho přijít na to co to je,taky mi odchazeli např. spzkové světla.. Až potom se zjistilo jestli máte centrál to že byl špatný zámek v kufru který baterii pořád zkratoval... tak jestli náhodou nemáte stejný problém...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.