Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Klasicky diesel nestartuje(možná nedobíjí)

Od: honza12* odpovědí: 14 změna:

Dobrý den.

Mám takový menší problém se svým starším, ale do téhle doby hodně spolehlivým autem. Jedná se o klasický peugeot 106 diesel 1.6, r.v.1998.

Celý problém začal asi před týdnem, kdy jsem si začal všímat, že auto už nechtělo chytat na jednu otočku. A to třeba ráno chytilo hned, ale např. před obchodem až napodruhé, napotřetí. Celou věc jsem přešel s tím, že se někdy podívam na žhavičky, ikdyž se mi zdálo divné, že auto nestartovalo v intervalech, ktere nedávaly smysl(např.zahřáté, ještě v létě). A na roztlačení auto chytlo hned..

O pár dní později, když jsem si už (na parkovišti, po cca hodině stání) pokusem o nastartování naprosto vybil baterku, jsem zjistil, že všechny 4 žhavící svíčky fungují perfektně( -na baterce, za 4 sekundy rudé). Jinak baterku mám chvilku, 72ah výkonou(sotva se mi vlezna do auta :D)

Doma jsem dobil baterku a auto zase startovalo na jeden pokus. Tak den. Pak baterka zase umřela. Na palubce mi nesvítí ani kontrolka, že auto nedobíjí, ani se nijak neozývá čerpadlo. Jen se mi zdá, že se když nastartuju, slyším trochu cinkat kladku..dneska to už asi nestihnu, ale zítra se ještě kouknu jestli nemám příliš povolený řemen..

Jsem student :/..vetšinu takových menší věcí řeším sám. Snad to není něco vážného. Prosím poraďte..

Honza

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

prskac1*
hodnocení

0x

Nastartovat vzít voltmetr a změřit baterku v klidu a pak po nastartování.

Po natočení by mělo na baterce být přes 14V... Pokud aut dobíjí.

kontrolka nemusí svítit, může jen slabě žhnout a to není ve dne vidět.

Měl jsem to samé na oplu. Byl zaoxidovaný plusový kabel od altíku..Tak jsem je vzal jedním vrzem všechny a byl klid.

honza12*
hodnocení

Děkuju, zkusím..

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Jestli se nepletu,tak stošestky měli jen 1,4 či 1,5D a ne 1,6,ty byli jen v benálu.

Nevím,tento neznám,znám větší (1,9 z 205,309 atd).Za prvné bych zkusil /ještě jednou tento typ neznám,pkd napíši něco co tam není nebo je jinak!/stop ventil na čerpadle nebo imo ,zda není vadný (ppři prvním nastartovýní nechytne-propojit kontak stopventilu s baterkou,kusem drátu ) a pak startovat.Pkd jen když je teplý,tak zkusit polít STUDENOU vodou JEN VSTŘ:ČERPADLO!nepíšeš kolik má nalítáno a čerpadlo může být už opotřebené a v teplém díky opotřebení nedá patřičný tlak,Jo a přeměřit zda jde proud na žhavky při žhavení a teplém motoru-opět závísí na stavu motoru,kolik má nalítáno.To jsou věci po kterých bych šel.

Ale hlavně udělej kontrolu dobíjení a zkus vyčistit starter-dle popisu by to mohlo být starterem,spíše než tím výše psaným.

honza12*
hodnocení

Ano, je to 1.5d, ikdyž v techničáku je tuším 1.6d. Nalítané to má 180 tisic. Ale opravdu bylo auto zcela bezproblémové...doteď :/

prskac1*

Ale tazatel psal, že mu umírá baterie, takže buď to nedobíjí nebo je někde zkrat...

Větší pravděpodobnost bude že auto nedobíjí a STOP VENTYL by byl vadný ale psal,že na žduch chytá hned. Tak to asi nebud tím.

honza12*
hodnocení

Vím, že ikdyž baterka jela a byla dobitá, stávalo se, že to nechtělo chytnout jakoby byl problém s žhavýcíma svíčkama, ale ne vždy a tak jsem si myslel, že si pomalu odrovnávám baterku, nebo už odrovnal(vybíjením a dobíjením) A která baterka se nevybije, když startujete na po 8mé např...a naposledy jsem dojel, zastavil a když jsem se chtěl zase rozjet, tak jsem měl smůlu, baterka byla mrtvá(po dni nabíjení a 15km jízdy)

A ty starty jeste týden zpět probíhaly takhle..Všechno ok, vyjedu z domu, jedu 15km, zastavím, zajdu do obchodu(10min), přijdu k autu a auto nestartuje. Chytí třeba na 5 pokus, kdy už baterka začíná mít dost. Pak den vše ok, chytne hned..atd.

prskac1*

Točil startér motorem tak jak má i při nabité baterii, nebo startér točil tak jako by baterie byla vybitá? Takže ne plynule ale jakoby s velkým odporem?

Jak jsem psal výše-nejprve se zaměř na starter a taky pro sichra projdi (rozeber,vyčisti a opět zapoj ukostření!Teď po doupřesnění je to ještě markantnějšíže bude asi prblém se straterem nebo kostrou!

honza12*
hodnocení

Startér točil vždy jak měl. Pokud byla baterie nabitá, točil jako nový. Nemyslím si, že bude problém v něm :/ ..

doplněno 30.08.13 10:40:

Takže..
Dnes ráno jsem si přivstal a vytáhl jsem baterku z(po noci nabíjení), zkontroloval jsem a dolil olej, zkontroloval napínací kladku kladku(byla pěkně napnutá), projel kontakty na alternátoru + wd-čkem, vypnul jakoukoliv nepotřebnou elektroniku(kvůli zkratu), i rádio a jiné kravinky. Nastartoval jsem a dal si 30ti minutovou zkušebku :D..auto chytlo hned...Dojel jsem, vypnul motor. Na 10 minut jsem nechal auto stát. Potom jsem zkoušel nastartovat baterka byla mrtvá. Za celou dobu jsem si nevšiml žádné kontrolky špatného dobíjení na palubce, nebo jiných problémů.

Tak teď opravdu nevím. Vypadá to, že je problém s alternátorem, nebo baterka nedrží kapacitu a/nebo je už totálně zničená.

Tohle ale není tak podstatné, jako to, že pokud jsem si zničil baterku, tak jsem stejně nevyřešil proč mi kolikrát dělalo problém nastartovat, když ještě baterka držela a startér točil jako nový.

prskac1*

Odkuj jsi?

doplněno 31.08.13 10:42:

Pokud z OV pisni do interní pošty a mrknem na to fyzicky.

si to nech změřit zátěžákem.. zkratu by sis asi všiml... můžeš změřit odběr baterie..

Takže altik je KO,Starter točil vždy stejně? jak při prvním ,studeném,tak i při dalších teplých startech,dokud byla akb dobrá?Pkd ano,tak po opravě altiku,nabité baterce zkus moji 1.radu -při teplém motoru ochladit vstř.čerp.vodou a pak uvidíš zda chytne dobře-je vychozené čerpadlo,pkd to nepomůže,tak hledat dál.

 

honza12*
hodnocení

Dneska jsem už rád, že jsem doma a mám klid. Zítra se ještě vrhnu na to kompletní proměření na baterce a alternátoru. Pokud by to byl alták, tak ho vytáhnu(což bude pořádné peklo, jak jsem se díval) a nechám ho spravit. Jěště, ale nevím co dál a jak pak budu řešit ty starty, kdy to nechytalo.

doplněno 01.09.13 16:55:

Dobrý den.

Takže opravdu odešel alternátor. Zkrat nikde, kontakty zkontrolovány, vše ok. Napětí na baterce před startem bylo 13 V, 11.58 V po startu. Při jakýchkoliv otáčkách beze změny napětí. Zítra ho sundám a dám opravit. Proč ale auto nechce chytit (dneska napočtvrté), to pořád nevím :/..Zatím děkuju za komentáře..

 

honza12*
hodnocení

Dobrý den. Tak teď mohu říct, že alternátor je konečně po kompletním repasu plně funkční. Koupil jsem i novou 62ah baterku. Problém se starty ale přetrvává. Zajímavé ale je, že než mi přišla nová baterka, požíval jsem starší baterii 75ah ze silnejšího auta(asi 5 dní) a problém se starty se vůbec neobjevoval. Těd na nové 62ah takřka každý druhý start problém. Nerad bych odrovnal i tuto novou. A to jsem si myslel, že jsem už měl klid :/

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]