Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Klepání v motoru při volnoběhu

Od: karel445 odpovědí: 7 změna:

Zdravím,

Dneska jsem tak poslouchal auto a vychází odtud zvuk,kerej tam nepatří, když zastavím a stojím na místě tak tam cosi klepe jde to slyšet málo, ale zní to spíš jako plast o plast, jenže když sešlápnu spojku uplně na podlahu tak to přestane, jakmile ji pustím začně znova klepat...

Mám to někam dát na kontrolu nebo mě odchází spojka? Auto jede furt stejně zabírá jako vždycky..

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*
hodnocení

2x

Problém je v převodovce, kdyby to byla spojka, chovalo by se to přesně naopak. Při sešlápnutí spojky by to začalo vydávat "zvuky".

Pokud to je tak jak popisujete, klepání přestane, když se odpojíhnací hřídel do převodovky.

 

gumidek*
hodnocení

2x

Nepíšete jaké auto, ale pro příklad na tohle trpěl Favorit. Pátá rychlost byla uložena na konci převodovky a jakoby zvlášť ve skříni. Špatně k ní šel olej a špatně se mazaly synchrony. Pak to při puštěné spojce v neutrálo šustilo. Zvláště, pokud někdo jezdil bez oleje nebo s malým množstvým. Olej se v převodovkách musí měnit, jinak převodovky odcházejí... (tohle ale byla výrobní vada, která byla odstraněna až u Felicií).

erikch*
On to taky může byt "jen" silentblok převodovky když není v tahu nevibruje...chtělo by to navštívit nějakého mechanika v okolí aby jak podle zvuku tak vizuálně omrknul co a jak...

 

karel445
hodnocení

Chtěl jsem napsat už ráno, šel jsem to nastartovat a nic jsem neslyšel, tak jsem to odpoledne jel pro jistotu ješte projet a zas nic, ale to jsem taky včera najel přes 300km tak nevim jestli to na něco mělo vliv..

Zejtra pojedu znovu tak uvidím jestli to bude zas klepat.

Jde o BMW E36 1.8i r.v 95

sanyo*

Já bych se vsadil, že to je spojkové ložisko a dodal, že je to běžná okolnost. Ale to víte, důvěřuj ale prověřuj...

hujer123*

Spojkové ložisko je v činnosti právě při sešlápnutí pedálu. To by bylo přesně naopak.

gumidek*

Budeš se divit, ale ložisko se točí i při volnoběhu, rychlosti, kdy se na pedál netlačí. Třeba u Felicie nebo Favorita. Aby byl pedál a lanko ve vypínací páce uloženo a neseskočilo, tak na pedálu spojky je pero, které tlačí pedál na PODLAHU a tak táhne za vypínací páku na spojce, kde díky tomu malému tahu ložisko lízá jazyky přítlačáku a točí se s minimálním až žádným přítlakem.

Ložisko se tedy točí, akorát na něj nepůsobí síla z axiálního tlaku. Jen ta sílá pružiny pedálu :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]