Spotřeba Fabia

Od: Datum: 22.08.13 23:10 odpovědí: 15 změna: 23.08.13 21:24

Dobrý den, prosím o radu.

Mám Fabii, 1,4MPi, chtěla bych znát spotřebu PHM. Nemá palubní počítač. Zjistila jsem si průměrnou spotřebu 6l.

Ale co mě zajímá...Denně jezdím do práce po dálnici a zajímalo by mě, jaký je rozdíl ve spotřebě, pokud pojedu 110 a pokud pojedu 130 (jaký je rozdíl na 100 km při plynulé jízdě- litr, půllitr, dva litry?). Když pojedu 110, otáčky mám 3000-3100, pokud jedu 130 otáčky cca 3700. Nevím, kde se zeptat a zda se vyjadřuju správně :). Nevím, zda se mi vyplatí (a hlavně o kolik) jezdit pomaleji. Nebo jet rychleji (to záleží právě tom, o kolik to "žere" víc) - i čas jsou peníze Zvlášť při cestě 40km tam a 40 zpět. Díky.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: axus®
Datum: 22.08.13 23:23
avatar

Pri zpomaleni ze 130 na 110 poklesne spotreba velmi zhruba o 25%. Respektive naopak, pri zrychleni ze 110 na 130 vzroste spotreba velmi zhruba o 35%.

To znamena napr. ze spotreby 8 litru na 6 a naopak.

Je to ale silne ovlivneno jizdnim stylem. Pri pomalejsi jizde se napr. muze casteji stavat, ze budete chtit rychleji nekoho predjet a budete vice slapat na plyn. Castejsi akcelerace pak znamena zvyseni spotreby. To je ale pouze priklad.

Ohodnoceno: 4x
 
Datum: 23.08.13 08:14

Děkuju, takto mi to stačí

Datum: 23.08.13 09:54

Souhlasím s axusem, mám to samé auto 44kw, r.v. 2000, jezdím max 120, málo kdy 130, najedu za měsíc kolem 1.000 km, takže je to na autě znát, spotřeba je kolem 5,5-8l podle stylu a rychlosti jízdy. Samozřejmě v zimě je spotřeba vyšší cca kolem 6-7l díky topení. Klimatizaci nemám. Dost záleží také na stavu oleje, svíček, znečištění zpětné klapky, nahuštění pneumatik, váze věcí a osob ve vozidle apod. Takže každý měsíc kontrolovat pneumatiky, nevozit v autě zbytečné věci jako hagusy, rakev, balení pet lahví v kufru apod. Nejezdit stylem plyn brzda, ale naučit se podřazovat a brzdit tak motorem apod.

Jak si spravím membránu pro zpětné odsávání z nádrže, tak mi spotřeba zas o něco málo klesne, často také svítí chech engine díky lambda sondě, která spotřebu také o něco málo zvyšuje.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 23.08.13 11:28

Muzu se zeptat, jak topeni zvysuje spotrebu?

Stejne tak by me zajimal vliv stavu oleje na spotrebu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.08.13 20:01

Řekl bych, že čím vice je spuštěných elektrických "spotřebičů", tím větší je odběr a tudíž i spotřeba. Asi jako nejlepší příklad je klimatizace, která díky které je spotřeba asi největší. Samozřejmě jen na vypnutém či zapnutém topení spotřeba neleží, také neříkám, že JEN olej, ale prostě dohromady celá kondice auta, když jsem nechal vše vyměnit a vyčistit, hned jsem byl z 8 na 6ti a to už je znát. První cca půl rok, co jsem si koupil své první auto jsem mu totiž dával z nezkušenosti a mladické nerozvážnosti zabrat *hi* a podle toho byla znatelná i spotřeba, teď se o něj starám jak o vlastní a až na pár drobností jsem s ním spokojený. Tehdy s tím byla spojená i kvalita prvního mechanika, kterého jsem hned, jak jsem zjistil, že mám olej naplněný až po hrdlo, tak jsem jej vyměnil (mechanika). *zed*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.08.13 20:54
avatar

Topení: Topí topné spirály, které jsou poháněny elektřinou z alternátoru, stejně jako ventilátor, který přes ně žene vzduch.. Alternátor je roztáčem motorem. Zapnutí topení způsobí zvýšení odebíraného výkonu, což se v praxi projeví vyšším "odporem" alternátoru (hůře se roztáčí), pro jehož překonání musí motor dodávat vyšší výkon (výkon, odebíraný z motoru = výkon, odebíraný z alternátoru + ztráty). To se taky nestane jen tak, pro vyšší výkon motoru je třeba větší množství paliva - a to znamená co
Podhuštěné pneumatiky: Mají vyšší valivý odpor, pro jehož překonání musí motor vyvíjet vyšší výkon než u pneumatik se správným tlakem --> viz poslední věta předešlého odstavce.
Zátěž (hmotnost věcí): Vyšší hmotnost --> pro udržení stejné rychlosti je potřebný vyšší výkon --> ...

Olej: Spotřebu ovlivňují i různé pasivní odpory v motoru (např. tření pístu ve válci - viz tento obrázek), jejichž velikost závisí na kvalitě a stavu oleje. Vyšší odpor = vyšší spotřeba (viz výše).

doplněno 23.08.13 21:04:

Pardon, chyba: Větrák žene teplý vzduch od motoru, spirály ohřívají skla (což je ovšem taky zátěž a ne úplně malá).

doplněno 23.08.13 21:07:

Nějak jsem si to spletl s něčím jiným *zed*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.08.13 20:58
avatar
a Fabia má nezávislé topení? já myslel, že topí "odpadním" teplem motoru, tedy to nemůže kvůli topení vzrůst spotřeba
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.08.13 21:05
avatar

Omlouvám se za chybu, už jsem to opravil. Ale spotřeba stejně vzroste, protože ten teplý vzduch se tam musí nějak dostat (jinak topení nemá smysl) a větrák se sám neroztočí, ne?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 23.08.13 21:12

Otazka je prikon toho ventilatoru (nikde jsem na netu nic v rychlosti nenasel). Nevim, jak topi Fabie, ale pokud srovnatelne s ostatnimi vozy, tak ventilator urcite nejde celou cestu naplno. Pak se nabizi otazka, je-li takovyto narust spotreby vubec vetsi nez (statisticka) chyba mereni.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.08.13 21:20
avatar

Udávaných>120 W by už mohlo být znát.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 23.08.13 21:06

Muzu se zeptat, kde u Fabie 1.4MPi ty topne spiraly najdu?

Ad. olej: byl by nejaky graf zavislosti (nebo jine vyjadreni) kvality a stavu oleje na spotrebe PHM?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.08.13 21:24
avatar

Za chybu už jsem se omluvil, topné spirály (resp. odporová dráty) najdeš na zadním okně.

Tady je jeden graf pro nějaký Cummins, olej neuveden:

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.08.13 00:13
avatar
Odpor roste s druhou mocninou rychlosti! Nejhorší zpráva za dobu, co jezdím na kole. V praxi to znamená, že když chci jet dvojnásobnou rychlostí, bude odpor vzduchu, který překonávám, čtyřnásobný! A na takovou dřinu se můžu…. Na druhou stranu to ale také znamená, že když jedu poloviční rychlostí, je odpor vzduchu čtvrtinový, a to už stojí za trochu zpomalení. Zdroj kpo .
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.08.13 09:40

OT: kup si lehokolo, díky radikálně menšímu čelnímu odporu se na něm dá jezdit podstatně rychleji při stejném výkonu. Ostatně i proto ho už dávno cyklistická federace zakázala na společných závodech...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.08.13 13:49
avatar
K tomu bych potřeboval ty dětské kolečka
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.