50km/h jak je lepší řadit?

Od: Datum: 22.08.13 12:58 odpovědí: 10 změna: 23.08.13 12:02
avatar

Zdravím je lepší jezdit 50km/h na 3. převodový stupeň a točít cca. 2000-2100ot/min nebo na 4. převodový stupeň a točit nějakých 1500-1600ot/min?

Nejde mi ani tak o spotřebu nýbrž spíše o to co je pro auto lepší.

Jen technický údaj z wiki, který by se mohl hodit:


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 22.08.13 13:10
avatar

vidím to na tu trojku, ale vůbec jsi nenapsal jaký je to motor (benzín/nafta, počet válců, objem).

Když ti řeknu, že běžně jezdím na 1200 otáček budeš si klepat na čelo a přitom takhle řadí automat (je to velký objem).

doplněno 22.08.13 13:30:

jj, jel jsem v Peugotu 308, asi 2,0 nafta a ten chtěl držet otáčky kolem 1400, ale každý kdo slyší motor uznal, že je to dost málo, bylo to trápení. Takové kraviny výrobce vymýšlí kvůli emisím! *bzum*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: aaaaaa*
Datum: 22.08.13 13:24

manželku takhle nutí hyundai, po městě běžně 4, někdy i 5 a je to 1,25 obsah. Otáčky pak vychází tak 1200-1600. Není to automat, jen doporučení na displeji.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ar*
Datum: 22.08.13 13:32

Dle hodnot motoru, jde o koncernovou turbovanou 1.8 a tam by spíše vyhovovala ta 4 na těch 1500-1600 ot. Na 3 by se při těch otáčkách otevíraly a zavíraly naklápěc klapky u turba a motor by mohl pocitově "škubat".

No alespoň by klapky nezatuhly :D.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.08.13 13:30
avatar

Já to jezdím na čtyřku (Fabia 1,4)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.08.13 19:14
avatar

X1,81kW 1,8-16V - padesát v pohodě za 4 na trojku max rozjezd nebo kopec,v naftové ibize 1,7D jsem takto jezdil za 5 a totéž v 1,9d ve 405 nebo ve služebních feldách.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.08.13 21:50
avatar
Ono platí ze větší objem a víc válců snese nižší otáčky líp, než nějaký trivalec . Měl jsem 1.8 tddi 66kw a ten mel pětku jako automat. Od 1500 otáček ochotně zrychloval na pětku, mel relativně krátké převody. Naproti tomu 1.8 tdci 85 kw se z padesátky nepozbiral ani na čtyřku-delsi převody a kvůli normě euro4 odspodu priduseny . Takže záleží i jak máš poskladane převody a ochotu motoru jit do otáček.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.08.13 22:36
avatar

Já věděl, že jsem na něco zapomněl ano jedná se o 1.8T (110kW) od VW. Doteď jsem to jezdil teda na trojku, ale asi to budu brát na tu čtyřku.

Datum: 23.08.13 00:03

Ahoj. V jednom autě otáčkoměr nemám a v druhém ho neřeším. Zásadně to provozuji podle situace na silnici-rovina, kopec a podobně, podle citu a potřeby. Spíš je problém dodržovat tu zatracenou 50tku.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.08.13 11:55
avatar

Ještě bych se chtěl zeptat na vysvětlení té tabulky. To znamená, že nejvyšší krouťák je od 1750 do 4600 ot/min, ale nechápu to co psal ar. Moc nevím jak fungují ty klapky turba, ale turba točí už od volnoběhu ne? Nebo právě, až od těch 1750 ot/min začně točit?

Od: asd*
Datum: 23.08.13 12:02

Turbo točí furt, klapky se naklápí podle otáček (turbo se stavitelnýma lopatkama)

3 nebo 4 - podle situace, do prudšího kopce jasná 3, z mírného kopce a po rovině jasná 4, mírně do kopce záleží jak jde motor lehce, pokud ne tak 3, když zvládá v pohodě tak 4. Z prudkého kopce 3, z krpálu i 2,

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.