Snížení spotřeby nafty

Od: Datum: 22.08.13 10:54 odpovědí: 24 změna: 16.09.13 19:27

Zdravím, máte nějaké osvědčené způsoby jak snížit spotřebu nafty?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 22.08.13 10:56
avatar

Ano...nejzaručenější způsob je slušný jízdní styl..

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 22.08.13 11:00
avatar

Nejezdit zbytečně, kam dojdu pěšky :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: slaval*
Datum: 22.08.13 11:11

Mně jde spíše a má firemní auta. A tady zase platí, že čas jsou peníze. Nemůžu chlapy posílat všude pěšky, to mi nic neudělaj.

Datum: 22.08.13 13:06
avatar

Evidovat průměrnou spotřebu jednotlivých řidičů a vhodnou formou je motivovat (nemusí být jen penězi, někdy stačí třeba jen vyvěšení žebříčku na nástěnce).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.08.13 07:43
avatar

každopádně je u toho vidět, že mezi maximem a minimem bývá často propastný rozdíl... http://www.spritmonitor.de/

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.08.13 11:02
avatar

Zjisti si v kolika otackach si spina turbo a jezdi pod tyto otacky. Motor si to prebere a penezenka taky.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: slaval*
Datum: 22.08.13 11:09

díky za tip, ale bratránek mi říkal, že si takhle turbo odpráskl :( ale nevím, jestli tam nebyla něaká související závada

Datum: 22.08.13 12:46
avatar

blbost...naopak ho setris

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 22.08.13 11:10

Lehká noha, ne styl plyn - brzda, plynulá jízdy, ne kolony, ne krátk=é jízdy, pořádně zahřátý motor, zjistit optimální otáčky motoru, po ustálení rychlosti trošku ubrat plynu...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.08.13 12:39

Chiptuning od Power tec nabizí přímo snížení spotřeby nafty tzv. ECOPOWER ;) má to kámoš ve 2.0 TDI scout a jezdi v rámci limitních předpisu se spotřebou ucthodnou 5,1 což je na HALDEX slušný výkon a s porovnání s moji 1,9 s kterou jezdim za 4,8 - 4,9 stejný tempema bez Haldeu si myslím že je to krásná spotřeba u toho Dvoulitra ;)

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 22.08.13 19:18
avatar

Ve stařičké 405 1,9d s milionem km jsem se i s těžkou nohou,nebo i s fritákem v nádrži vlezl do 5 na sto!

doplněno 22.08.13 19:22:

To Slaval-nejlepší je to aby si zaměstnanci kupovali svoji naftu! Dát jim auto i na dojíždění ale za svoje jako to na nás občas zkouší náš šéf,naštěstí Lupo, s nímž jezdíme , bere jen 3 litry a s těžkou nohou nebo stylem růžového zvířátka se vlezeme do 4,4l/100kmtakže jednou do měsíce těch 50 km navíc neřešíme!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 22.08.13 19:42

nejlepší je to aby si zaměstnanci kupovali svoji naftu

Jako ze zakazniky budou objizdet za svoje penize a tazael jim k tomu jen laskave zapujci auto? To je ovsem revolucni myslenka!

jak pomuze tazateli udaj Vasi spotreby u 405 a Lupa tez nechapu...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: slaval*
Datum: 05.09.13 14:42

souhlasím, obecně je známo, že 4kola žere víc. Pokoukám se po tom víc a uvidím. díky za tip

Datum: 22.08.13 22:27
avatar
Možná ma Djala jiné zkušeností, ja je mam právě opačné. Nejnižší spotřebu mam na vlně roztoceneho turba . I kdyz mám max točivý moment při 1750ot, motor ma nejlepší odezvu a nejnižší spotřebu mezi cca 2100-2200 ot. Je to vcelku logické, roztoceny motor dopovany turbem ma určitou setrvačnost a stačí mu menší množství paliva než motor, který se teprve roztaci a nemůže se nadechnout, protoze turbonedava tlak. Ono ale je potřeba trochu motor vnímat a cítit jak se chová. Taky mi to trvalo, než jsem se s tim naučil jezdit a pochybuju, zda zaměstnanci na tvůj návrh přistoupí, zvláště pokud auta střídají, bude spotřeba vyšší. Mam 1.6 tdci 80kw a poslední nádrž 55 litrů mi stačila na 1002 km, tři litry mi tam zbyly, takže spotřeba 5.2 litru. Nutno dodat, ze tyhle km byly najete jen ve městě, trasy cca 2-5 km. Manželka s tím jezdí do práce, na nákupy atd. Podle tp bych mel mít 4.9 litru ve městě, bylo by to možné, pokud by se pořad nestartovalo. ale jsem spokojený. Dálkovou jízdu zvládnu za 3.4 litru s využitím neutralu v kopcích s tam, kde vím, ze nebudu pod kopcem brzdit. Někdo možná namítne, ze jezdím pomalu, ale cca 2100 ot na pětku je rychlost někde kolem 110 km/h, takže ti kteří jezdí povolených 90 mně naopak vadí. Takže ve větším provozu, kdy musíš neustále brzdit a zrychlovat,jde spotřeba nahoru. To se pak pohybuju kolem 4-4.2 což je stále v pohodě. Poslední rok ale jezdim na kole, takže na sacharidy cca jedna sacharidova tycinka za 17kc plus voda na sto km.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.08.13 10:08

Zrovna provádím takový pokus, po přečtení hodně fór na toto téma a to: Začal jsem do nafty lít aditiva, koupil jsem světla na denní svícení a přestal vyřazovat na neutrál když jedu z kopce a výsledek... spotřeba šla dolů o neuvěřitelných 1,2 litru na sto km. Jde o motor Ford Galaxy 1.9 Tdi 81 Kw. Kombinovanou spotřebu mám 6,1 a věřím že ještě půjdu dolů, čím dýl tam budu lít to aditivum.

Ohodnoceno: 3x
 
Od: slaval*
Datum: 26.08.13 06:57

To by mohla být i cesta pro mě. Napsal byste mi název toho aditiva, co používáte? Z toho co psali ostatní mi toto přijde pro mě jako nejlepší nebo nejdostupnější cesta k lepší spotřebě.

Datum: 26.08.13 07:41
avatar

snad jediné uznávané aditivum je VIF, do nafty je letní a zimní a do benzínu celeroční. Liju jen pro dobrý pocit, snížení spotřeby není u mě měřitelné... resp nedokáži jet stále stejně, abych porovnal rozdíl. Každou cestu předjíždím (vytáčím motor) jinak.

doplněno 26.08.13 07:50:

s tankováním v Německu souhlasím, také mě spotřeba šla dolů klidně i o litr. Částečně je to ale i o tom, že člověk jede delší cestu už se zahřátým motorem resp odpadají krátké trasy.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 26.08.13 10:53
avatar
VIF jsem taky občas dával, ale nepočítej s tím, ze něco ušetříš. Udávaných cca 5% je zhruba dvě deci úspora, v praxi nemeritelna . Občas přidávám hlavně kvůli lepší startovatelnost v zimě, lepší mazivost a ochranu. Jestli to chceš zkusit, doporučil bych STANADYNE , je to aditivum vyrobené přímo výrobcem vstrikovacicj systémů a patří mezi nejlepší. Alejak říkám úsporu phm v praxi nepoznáš, naopak tě to bude stát vice. Anebo můžeš zkusit natankovat vervu , ta již aditiva nepotřebuje.
Ohodnoceno: 1x
 
Od: ales38*
Datum: 05.09.13 19:51

Udělal jsem něco jako kolega s tím Fordem. Já jsem použil nejprve aditivum VIF a pak Envirox. Pokud jsem se zaměřil čistě na aditivum, tak šla spotřeba dolů o půl až třičtvrtě litru u Enviroxu u VIFu asi o polovinu míň. Níže šla také podle toho, jak jsem na to šlapal a brzdil nebo nechával auto dojíždět - pouštěl jsem plyn dřív. Paradoxně s tím Enviroxem jede auto jakoby líp - asi to líp spaluje.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.09.13 19:56
avatar
Nejvíc funguje placebo, natankuju n98 a chci věřit ze to jede lip, neslapu tolik na plyn a jízdu si užívám, lépe dobrzduju, víc přemýšlím kde přidat a kde to nechat dojet, o litr menší spotřeba hned. Nevnucuju, ale dělá to opravdu hodně. ;)
Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: ales38*
Datum: 16.09.13 19:27

Placebo je jen placebo a k žádné úspoře nepovede, ale když opravdu jedu jak mám a použijeu aditivum, které funguje tak je to hodně znát jak na spotřebě tak pak na financích šetřit plus mínus 10% na nádrži už je dost.. Já nejezdním jako prase, ale chtěl jsem ušetřit ještě víc a nedávát víc peněz bezinářům, než je třeba. Takže já si bude stát za aditivem (VIF nebo Envirox - ten je podle mě lepší, alespoňmě ušetřil víc). Blbosti jako chodit pěšky nebo dát do aut GPS nic nevyřeší. I s GPS budou jezdit zaměstnanic jako prasata, protože z jejich neteče...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd*
Datum: 23.08.13 11:47

Mně se osvědčilo tankovat v Německu, spotřeba šla dolu minimáloně o 1/2 litru na 100km (stejné silnice i styl jízdy). Česká nafta s VIF je něco mezi německou a českou bez aditiv.

Pak plynulá jízda bez zbytečného brzdění a zrychlování, motor v optimálních otáčkách (ty záleží na konkrétním motoru, obecně to je kolem 2 - 2500 ot.). Pokud není potřeba výkon, tak vyšší kvalt (např. rovina bez zrychlení 70 kmh 5; lehce do kopce bez zrychlení 70 kmh 4; lehce do kopce zrychlení (předjíždění) 70 kmh 3. Obecně motor musí jít "lehce". Zrychlovat při 70kmh na 5 je prasárna.

Občas "vyhnat pavouky z výfuku" =- dobře zahřátý motor, velká zátěž a vysoké otáčky, např. v táhlém dlouhém kopci jet rychle a držet otáčky kolem 4000, stačí půl minuty a je vyčištěno.

Z kopce vyřadit na neutrál - u mne je spotřeba menší - setrvačností dojedu mnohem dál než když motor brzdí. Platí to hlavně v táhlých mírných sjezdech bez zatáček. Z prudkých zatáčkovitých mám zařazeno, obvykle kvalt na jaký jedu nahoru.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: slaval*
Datum: 05.09.13 14:44

Německo je pro mě nereálné. Mohu si vybrat mezi Polskem a naším benzínem :( V polsku je určitě nižší cena, ale nevím jak kvalita

Od: jinx*
Datum: 26.08.13 10:00

Samozrejme ze ti viem poradit.Namontuj do aut GPS.Okrem toho kde sa tvoji zamestnanci tulaju a kde sa natocia km.bokom sa da sledovat aj online ich pohyb a teda rychlost.Do systemu to posiela SMS kazdych 5 sek.takze mas vystarane.Dokaze to sledovat aj stav nadrze (mozno si niekto cucne bokom a preto ta zdanlivo vysoka spotreba).Zaznamena to uplne vsetko.Dokonca aj preparkovanie auta o 10 metrov dalej vyhodnoti ako jazdu (reaguje to na otocenie kluca a nacitava data z RJ.. kde je samozrejme aj stav nadrze).Mal som to v aute uz v roku 2006 asi 1.5 roku.Na benzinke sme zadavali stav tachometru pumparovi a zobrazilo sa to na blocku (ziadne rucne dopisovanie).Pocitadlo muselo sediet so stavom GPS (ulica,stav tacho,cas-kedy) a nemohli sme si ani pipnut...a bezala nam elektronicka kniha jazd (SW-kde sa moj nadriadeny mohol kedykolvek pozriet)

Nas sef sledoval pracovne vykony a porovnaval vykazany cas z pracovneho listu (hodiny od-do) s casom presunu auta.Dokonca sledoval aj obedne prestavky (vyjazd na ulicu mimo zadania adresy zakaznika sme museli zdovodnovat...napr.ten obed.)

Ale aby to nebolo az take zle,tak sme mali povolene od 6-8 hod rano jazdy zadarmo (cize cesta do roboty hlavne sa to oplatilo pre tych co dochadzali z dialky).A mali sme zadarmo jazdy od 16-18 hod mimo vikendy a dovolenky.(presun domov) co ale velakrat v ramci prace nadcas u zakaznika sme nemali moznost vyuzit.Cesty po 18 hod sme si museli obhajit napr.navrat od zakaznika,praca na pobocke nadcas +cesta domov,inak to bolo brane ako sukromna jazda kde mal kazdy tarifu podla spotreby za posledny stvrtrok (ja som mal 2.21SK/km...fabia 1.2HTP 40kW).

Blaboly o otackach ked ty si v office a tvoji zamestnanci v terene na autach su tu nanic...vid prispevky hore.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.