Tatra 815 - azbestové brzdy?

Od: Datum: 18.08.13 01:18 odpovědí: 15 změna: 25.08.13 19:36

Ahoj, nevítě jestli Tatra 815 měla někdy azbestové brzdy?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 18.08.13 10:57

Vzhledem k době, kdy se vyráběla, kotoučové brzdy na náklaďácích nebyly a obložení dělala firma Osinek samozřejmě za použití asbestu.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 18.08.13 13:13

Děkuju moc za odpověď a to měly všechny tatry815ky po celou dobu výroby? A dá se rozeznat azbestové a neazbestové obložení když už na autě bylo v provozu?

Datum: 18.08.13 13:32
avatar

MNo asi ne všechny,vždyt se dělají dodnes i když v male míře.Tuším zákaz používání azbestu je někdy z půlky devedesátek,takže novější a nové bezazbestové obložení a staré pkd mají origo (např z vojenských NZ)budou mít ještě azbestové oložení brzd a spojek.obdoba jsou závažíčka na vyvažování kol-dnes tyky nesmí být z olova,ale ještě je mohou mít kola,která byla vyvážena někdy před uvedením v realizaci .

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 18.08.13 13:36

takže zhruba od roku 95 se nesmí používat azbest? Co to znamená staré PKD a z vojenských NZ? A co ve zbarvení toho materialů toho obložení, všiml jsem si že nové azbestove obložení je světlejší než to bezazbestové, ale nevím jestli to platí když už to je ojeté.

Od: luke237
Datum: 18.08.13 21:18
PKD = pokud
vojenske NZ = vojenske nedotknutelne (?) zasoby

Nevim presne to "N" v "NZ", ale jsou to strategicke zasoby (nahradnich dilu), ktere se pouzivaji jen k ucelum oprav pouzivane techniky, tedy nebudou nikdy rozprodany jako "nadbytecne" nebo "zbytecne" nebo "nepotrebne" apod. Armada proste chce mit jistotu, ze dokud pouziva stroj XY, bude na nej mit nahradni dily a nemusi spolehat na vyrobce, ze je jeste porad bude vyrabet (nebo jim za nove uctovat vypalne).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.08.13 10:56
avatar

To Luke-troch poupravím-v NZ-tách nebyly a nejsou jen ND,ale i třeba technika (tenkrát ,do roku 90,většina útvarů měla techniky pro dva stejné útvary,př.třeba u nás-3ks OT62 byly provozní a dalších cirka 20 byly v NZ ),PHM výzbroj výstroj atd...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: jocky
Datum: 22.08.13 16:15

Vážení,

když se chcete zeptat na něco takového, jděte se zeptat tam, kde se Tatry 815 používaly nejvíc, do dílen bývalých i stávajících ČSAD. Jako automechanik jsem měl v ruce brzdové obložení už v 80. letech, a na dopravní průmyslovce se o zákazu používání azbestu vyučovalo počátkem 90. let, kdy jsemˇna SPŠ dopravní dálkově studoval.

Srdečně Vladimír

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.08.13 20:44

Dobrý den, děkuji za odpověď a ještě bych se chtěl zeptat jak hodně je nebezpečný ten azbest z brzd, sundával jsem totiž brzdové čelisti z Tatry 815 a 2x z Avie vždy jen z jednoho kola, čili celkem obložení ze tří brzd, neměl jsem u toho žádné ochrané pomůcky ani jsem si nevzal čisté monterky (nosil jsem je 3 týdny), vždy když jsem jel autem domu tak sem se jen přestrojil a jel sem. Myslíte že jsem se hodně nadýchal toho azbestu? Pomůže když se moterky od azbestu vyperou? V tom autě jsem jezdil s otevřeným oknem a puštěným větrákem, pro jistotu jsem ho vyluxoval celé, myslítě že tam je pořád ten azbest?

Datum: 23.08.13 01:28
avatar

Nejhorší smrt je z vyděšení! *ee*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.08.13 16:59
avatar

Sundáním azbestového obložení se nakazíte ihned a zemřete do týdne.*smich*

Klídek azbest (resp.mikro vlákna azbestu) se uvolňuje jen a jen obráběním,takže pokud se nebrousí, neřežou atd tak se NIC NEUVOLŇUJE a azbest je NEŠKODNÝ,to jen novináři z toho dělají povyk pro nic a všude kde se objeví se musí následně a zbytečně sundat!A to jak v různých odpadních trubkách,obloženích ve stavbách a zrovna tak v brzdách a spojkách aut,ale tam při každém sešlápnutí brzdového či spojkového pedálu se obrušuje!

doplněno 24.08.13 14:14:

To Těsnost-ale on se neptal při provozu,ale že s tím přišel do styku při výměně.Takže si neprotiřečím.

Totéž jako s olovem a dodnes jsou byty třeba v Praze kde jej ještě rozvod v olově ,nebo když ne vše tak částečně a lidi to ani neví a nic se neděje.Jak píšu je to jen humbuk od novinářů!Cigarety jsou horší a nic se nezakazuje!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.08.13 02:01

ale když se azbestové obložení v brzdách obrušuje tak je to taky škodlivé a dostávaj se do vzduchu ty vlákna ne? Přijde mi že si trošku protiřečíš v tvé odpovědi.

Od: laik
Datum: 24.08.13 20:30

Myslim, ze autor mluvi o BUBNOVYCH azbestovych brzdach, takze mu jde o ten prach z opotrebovavnych desticek, ktery mu vlitne do xichtu, kdyz ty brzdy rozebere.

Nemyslim, ze by ti vdechnuti 3 desticek zpusobilo rakovinu plic, stejne jako ti asi nezpusobi rakovinu plic vykoureni jedne cigarety, vdechnuti par vlaken skelne vaty pri instalaci nebo jednorazove brouseni betonu.

Zakladem je se temto cinnostem vyhybat dlouhodobe.

Nejsem ale doktor, takze to ber jen jako nazor laika.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.08.13 20:59

Trochu změním problematiku - tchán mi říkal, že nějaká nákladní Tatra tuším 104 nebo 114 byla kdfysi dávno vodou chlazená - je to pravda? Jestli ho mám pochválit, nebo si to vymyslel- já nevím, ani jsem to nenašel.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.08.13 22:44
avatar

Nákladní nevím, ale byl vyvinut motor T625 který byl od pohledu zaměnitelný s motory aut T613. Vývoj byl však po socialisticku utnut.

http://www.tatra-club.com/for…625-motor-vodou-chlazeny-6082

doplněno 24.08.13 22:47:

Ale pozor - zrovna jsem našel - i T43, T 27 a jiné předválečné typy používaly vodou chlazený motor :

http://autohistories.org/tatr…cks/tatra_truck_history2.html

english výhodou :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fiatbrava
Datum: 25.08.13 19:36

samozrejme ze mela stejne jako karosa do tusim roku 1993 ale to bych kecal. delal jsme maturitni praci o autobusech a uvadel sem to tam s normou EURO 1 mam pocit to skoncilo

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.