Škoda favorit držáky motoru

Od: Datum: 02.12.13 09:48 odpovědí: 6 změna: 03.12.13 14:23
avatar
Dobrý den chtěl bych vyměnit ulomene držáky motoru. Ale nemám nějaké spesl nářadí poraďte jak to mam vyměnit. Děkuji
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 02.12.13 15:55
avatar

potřebuješ gola sadu kladívko nákou tyčku na vytloukání šroubů vazelínu hever a něco na podložení až si zvedněš auto nebo nájezdy

heverem si přes prkýnko podložíš motor a pustíš se do výměny přitom si heverem zvedáš a pouštíš motor tak aby ti šli ty držáky povolit a vyměnit co nejlépe

pokud nářadí nemáš tak bud si ho puč nebo si to radši nech od někoho udělat

doplněno 02.12.13 16:09:

já podkládám hever za vanu přes kus prkýnka pak to nepromáčkneš

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 02.12.13 16:05

Je to velmi jednoduché (tedy pro mě) ;).

Hodíš hever pod nápravnici a auto přizvedněš (bod je u čepu kola - plochu ramena podložíš dřevem nebo u zadního silentu ramena). Po přizvednutí podložíš motor cihlama a popř mezi motor a cihli dáš k vůli poškozhení třeba koberec,gumu,několik novin,atd.. jako podklad.

Pak zvedáním/spouštěním heveru budeš motor odlehčovat na držáku nebo ti bude tlačit opačnou stranou do držáku. Najdeš tedy polohu s nulovou střižnou silou na ten šroub v silentu držáku pumpy a šroub vytáhneš (naproti je zátka karoserie a tu musíš vyrazit kladivem (bez promáčknutí, takže takto: dáš na plocho přes ní dřívko nebo železo...do středu tohoto tzv. přípravku dáš sekáč nebo šroubovák a silně bouchneš. Napoprvé víčko vylétí do podběhu a díky přiložené věci se nedeformiuje a jde zpět použít).

Pak je dobré sundat filtrbox a případně i karbec a baterku. Zespodu držák ke skeletu drží 3 šrouby a ty povolíš ráčnou. Řeknu ti, je to jebačka. Jsi ohnutý až někam dozadu v předklonu a pak dost bolí kolena :-D. Dobré je před demontáží obtánout fixem polohu vůči kastli, aby šel držák na stejné místo k vůli omačkání silentů a neklepání motoru v kastli. U výměny držáku to pak musíš třeba přes průsvitný papír přenést i na nový držák.

U převodovky je to nejjednodužší. Opět držák obkreslíš na kastli a pak i poznačíš ten šroub v silentu (tu čtvercovou matku v něm!).Pak sundáš kolo a kryt u podběhu (plechový trojúhelník). Zespodu jsou dva šrouby snadno přístupné a seshora z boku jeden dlouhý.

Momenty jsou okolo 55nM a někde i 70nM

doplněno 02.12.13 16:07:

@dabel: Já raději znehybním motor a heverem zvedám celé auto. Trošku se bojím, že z olejové vany hever sklouzne a navíc tlačí do jednoho bodu, takže ji může promáčknout což cihla neudělá...*hi*

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 02.12.13 19:13
avatar

foto

Datum: 02.12.13 22:23

No... pěkně dostal zabrat

Zeleně jsou značky lihovkou (já použil Centropen CD-PEN popisovač)

Červeně šrouby

Koukám, že držák motoru u pumpy nepraskl, ale praskla pumpa, takže výměna nutná. Musíš motor tak moc přizvednout (tedy dost podložit a kastli skoro na zem (bacha na velké opření výfuků o nápravu, ale jde to s nima bez demontáže). Sundej si ještě hadice kopex sání a chlazení ( u pumpy). Dobré to dělat po opravě držáku na převodovce (tím tedy začni).

Pumpa je tak za 500,-. Zkus bazoš.cz

Co se stalo s VIN? :-D Trvale vyřazen?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.12.13 13:27
avatar
Ano je to jen chaluparske auto :-D a Děkuji za rady. ;)
Od: gumide
Datum: 03.12.13 14:23

Já jen, že bych to flexkou spíš odbrousil (vrstvičku s čísly) než to takto celé pajcnout a praporek pryč :-D

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.