Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak vyměnit chladič

Od: kanera odpovědí: 7 změna:

Chtěl bych vyměnit chladič u felicie.Je to složitý?Díky všem.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*
hodnocení

3x

Nahoře 2x šrouby M6 na 10 klíč. Je potřeba ořech z gola 1/4"sady delší nástavec.

Pak se povolí spony hadic (3x) a hadice se sejmou. Dále se odpojí termospínač (dole u hadice konektor) a přívod k ventilátoru sahary.

Chladič se nahne k motoru a vytáhne nahoru ven. Pozor, je ostrý (ty jemné plechy). Vyjme se i s ventilátorem. Ten se přemontuje na nový chladič.

Je potřeba dodržet stejnou kapalinu. Stará Felicie měla modrozelenou G48 Fridex a nová G12 růžovou. Obě se nedají míchat. Vzniká hnědá směs, která žere hliník. Pokud je to nová G12++, tak sice není agresivní, ale ztrácí inhibitory koroze a celkově se znehodnotí. Bod zámrzu se taky časem posune k bodu obyčejné vody.

Nejlepší je jezdit s destilkou a tuto náplň 2x opakovat (vícekrát lépe). Pak vypustit a nalít 2 - 3 litry nemrzky a zbytek destilky.

Vypouštěcí šroub je za krytem řemenu altu po sundání a sundání pravého předního kola (není vždy nutnost). Šroub M8 je na 13 klíč (někdy 14), tedy ten vypouštěcí a je na trubce, která je ohnutá kolem motoru, právě za tím krytem. Vede nahoře kolem vany oleje pod alternátorem.

Dotahuje se na max. 25nM, takže nervát! Těsní ho měděný kroužek a chytat šroub za hlavu. Na trubce je totiž navařena matice, ve které to je zašroubované a tak tam jsou nad sebou dva šestihrany. Pokud lícují, tak ořech nesmí být nasunut až k trubce, jinak si vyrvete tu matici a zničíte trubku! Dnes se prodávají jen Polské šmejdy, tak bacha... :)

doplněno 15.08.13 22:42:

Topení nemusí být na max. U Felicie teče topením voda stále. Není tam kohout jako u Favorita. Jen se směru tok vzduchu přes radiátor nebo kolem něj (studený a teplý vzduch).

Odvzdušní se sám jízdou.

doplněno 15.08.13 22:44:

Dolévá se za studena na MIN/MAX. Nikdy nesmí na MAX. Vzniká vyžší tlak při provozu a hrozí při přehřátí únik přes víčko. Chladící kapalina leptá lak, tak bacha na ukápnutí.

doplněno 15.08.13 22:45:

poradte.cz/...

šroub

 

hodnocení

2x
avatar mikihans

Složité to není, když člověk není lempl, je to za chvilku :) dvě hadice, dva dráty a dva (tuším) šrouby

kanera
hodnocení

Nejsou tam tři hadice a nějaká elektrika?

erikch*
Dva šrouby nahore,10 ořech,hadce jsou dvě silně a jedna slabší na objimkach a jinak konektor na čidlo + přívod elekriky k ventilátoru taktéž konektor...pak po znovunapusteni kapalinou ideálně postavit auto cumakem do prudsiho kopce a odvzdusnit s topením na max...
solenza*

Odvzdušnování je u těchto aut v pohodě. Horší to bylo u aut s motorem vzadu a s chladičem vepředu. Třeby 120ky se skutečně musely docela složitě odvzdušňovávat. Ale auto s krátkými chladícím okruhy se dokáže odvzdušnit samo. Prostě po montáži nového chladiče nalijte chladící kapalinu do vyrovnávací nádržky po rysku max jeďte se s autem projet tak 10 km a chladící systém se odvdušní sám. Po dojetí nechat vychladit motor a zkontrolovat hladinu v nádobce. Pokud klesne, tak dolít a je to. Nedávno jsem měnil chladící kapalinu u Favorita a Transportera a u obou aut výměna v pohodě.

jojo to jsem si myslel taky že to je v pohodě.. dokud se mi nestalo že valil z expanzky dým a smrad jak cyp.. od te doby to jebu a mačkám hadice u chladiče tak dlouho dokud nejsou plné vody..

 

nu*
hodnocení

0x

nedával bych tam vylitý chladič z vrakáče nevydrží ani 2 roky, nový stojí pát stokorun a spolu s niím bych vyměnil hadice, spony šroubky a máte kloid dokonce životnosti feldy

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]