Jakou motorku můžu řídit s řidičákem B?

Od: Datum: 13.08.13 22:11 odpovědí: 33 změna: 29.08.14 13:11

zdravím mám řidičský průkaz skupiny B... Chtěl bych se zeptat zda s tímto průkazem mohu řídit Fichtla ( Jawu 50 typ 20)?

Děkuji za odpověď


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: k2
Datum: 13.08.13 22:13

Ne.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bilboswaggings
Datum: 13.08.13 22:18

Takže mohu řídit skůtr,s 125 ccm a automatickou převodovkou...který jsem vzchopen rozhulit na 100 km/h ale nemohu malého pionýra s pouhými 125 ccm?

Od: hop®
Datum: 13.08.13 22:17
avatar

Jo

Je to AM...

Traktor taky... ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bilboswaggings
Datum: 13.08.13 22:20

uff,Děkuji já jsem to tak trošku tušil ale chtěl jsem si být jistý... Po první odpovědi mě málem trefil šlak..Jelikož jsem nyní pionýra po namáhavé dřině dal do kupy a silně by mě mrzelo kdybych s ním nemohl jezdit... Děkuji moc za odpověď... :)

Od: k2
Datum: 13.08.13 22:26

NEMUZETE!

U motocyklu s manualni prevodovkou je to omezeno konstrukcni rychlosti 45km/h, kterou NESPLNUJETE! Z techto malych motorek to splnuje pouze Jawa 50/550(parez).

Ale jsou to Vase papiry a Vas boj...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bilboswaggings
Datum: 13.08.13 22:55

Zkusím se informovat ještě schválně v nějáké autoškole... Podle mě v tom je dost velký bordel... Pokud máte pravdu že na to nesmím,tak je to celkem absurdní.. Když fichtl má maximálku 60-65 km/h kdežto bych mohl vlastnit skútr s maximálkou 100 km/h...

Achjo :(

Od: pepr®
Datum: 13.08.13 23:01
avatar

K2 má pravdu. Jawa 50 má max 60 km/h. Takže nic.

Tady to máte od Judr. Berana z Autowebu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bilboswaggings
Datum: 13.08.13 23:05

Děkuji...popravdě jsem silně nasranej... mnoha práce vlastně k ničemu... Kdo tyhle pí*oviny vymejšlí je opravdu na hlavu...

Nechápu z jakého důvodu... Vždyť je daleko větší šance,že někoho zabiju nebo způsobím nějákou škodu, na skůtru který jede kilo,než na fichtlu který jede 60...

Od: kdokoli
Datum: 15.08.13 12:48

K tomuto.

Tedy když mám řidičák z roku 2012, můžu řídit pařízka?

Děkuju .)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: luke237
Datum: 13.08.13 23:55
Zalezi, jestli tazatel ziskal to "Becko" pred 1.1.2001 (nabytim platnosti aktualniho zakona) nebo az po nem.
Pred = muze ridit Fichtla
Po = nemuze
Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 14.08.13 00:03

Jenze v tomto pripade to "nebude ridit na Bcko" ale na A1 s harmonizacnim kodem 150...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: luke237
Datum: 14.08.13 00:24
Souhlas. Navic ten prelomovy datum neni 1.1.2001 (pocatek platnosti noveho zakona), ale az datum, kdy zacalo platit to omezeni na automaticke prevodovky, coz je snad 19.1.2013.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: pepr®
Datum: 14.08.13 00:26
avatar

Na tom nezáleží.

Přečti si tady přechodná ustanovení odstavec 1) nebo tady poslední dva odstavce článku.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: luke237
Datum: 14.08.13 00:44

Vzdyt to pisu. *ee* Jestli ziskal Becko v dobe, kdy s nim Fichtla ridit mohl, tak toho Fichtla ted ridit muze. Jestli to Becko ziskal az v dobe, kdy uz tam bylo to omezeni na automatickou prevodovku u tech malych motorek, tak toho Fichtla ridit nemuze.

Drive zadne moznosti ridit neco jineho, nez na co mel clovek ridicak, mozne nebylo a taky s tim lidi prezili. Dnes stoij rozsireni z B na A1 kolem 4 tisic.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nu*
Datum: 14.08.13 07:48

máte to jasně uvedeno v zákoně 361, NE

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.08.13 10:17
avatar

Omlouvám se, že se do toho pletu.
Dle § 81 zákona č. 361/2000 Sb. , o silničním provozu, je držitel řidičského oprávnění skupiny "B" oprávněn řídit mopedy a malé motocykly s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h, tedy motorová vozidla zařazená pod řidičské oprávnění skupiny AM.
Držitel řidičského oprávnění skupiny "B" je oprávněn řídit i traktory a samojízdné pracovní stroje, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3500 kg a motorová vozidla, zařazená do podskupiny B1.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: luke237
Datum: 14.08.13 18:14

Ano, pripletla jsi se do toho a jeste v pulce diskuze, takze ti uniklo nekolik podstatnych veci *smich*

Az do ledna 2013 mohl clovek s B ridit i motorku do 25kW. Od ledna je tam omezeni na automatickou prevodovku, ale vsechny drive udelene ridicaky maji stejna prava, jako mely pred zavedenim toho omezeni. V tom je ten chytak.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 14.08.13 18:30

Az do ledna 2013 mohl clovek s B ridit i motorku do 25kW

Ale to snad ne...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: luke237
Datum: 15.08.13 08:07
Precti si ty clanky na autowebu, na ktere je zde odkaz >vyse a tam to mas vysvetleno od pravnika.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 15.08.13 10:16

Muzete sem primo nakopirovat pasaz, ktera o tom pojednava?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: luke237
Datum: 15.08.13 10:48

Je tomu venovany cely druhy dil te trilogie.

Shrnuti je zrejme v tomto odstavci clanku:

Z toho plyne, že skupina B není okleštěna o oprávnění k řízení některých druhů motocyklů. Otázka tedy zní, jaké druhy motocyklů. Otázka také zní, proč je se skupinou B dávána i skupina A1 s omezením na 50 ccm, když skupina B ve skutečnosti dává sama o sobě oprávnění k řízení motocyklů do 25 kW, resp. do poměru výkon/hmotnost 0,16/kW/kg. Odpověď zní patrně zní, že si to nikdo neuvědomil.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 15.08.13 11:31

No pak by se ale sluselo zduraznit i posledni odstavec clanku, protoze i sam Beran priznava, ze je to jen jeho pravni vyklad.

At uz clovek s jeho interpretaci zakona a nazory souhlasi ci ne, je ponekud odvazne na verejnem foru (prave na zaklade interpretace zakona v jeho clanku) tvrdit, ze:

"Az do ledna 2013 mohl clovek s B ridit i motorku do 25kW."

protoze to nejde a nikdy neslo, jen to byla interpretace zakona nekym, a ten nekdo neni soud.

Ale dnes uz je to stejne pase (at uz to slo nebo ne).

Ohodnoceno: 0x
 
Od: luke237
Datum: 16.08.13 08:32

Passe to neni, protoze ten, kdo ziskal ridicak v dobe, kdy mohl tech 25kW ridit, je muze ridit i dneska. Novy zakon neomezuje drive udelene ridicaky, maximalne je muze rozsirit.

Vysvetleni toho pravnika ma hlavu a patu. Ze to jeste nikdo nezkousel dotahnout az k soudu (nebo se o takovem pripadu vseobecne verejne nevi), je jina vec.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 16.08.13 10:43

kdo ziskal ridicak v dobe, kdy mohl tech 25kW ridit

Stale operujete s touto fikci. Zduraznuji, ze je to pouze neci pravni vyklad (nazor). Oficialne v CR muze zakony (jestli se nepletu) vykladat pouze soud (a to si nejsem jist, zda soudy vsech instanci). Dokud soud neco takoveho nepotvrdi, tak ridit nemohl a nemuze.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pepr®
Datum: 16.08.13 22:08
avatar

Na pochopení tohoto odstavce potřebujete výklad soudu?

1. Řidičská oprávnění jednotlivých skupin a podskupin udělená přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona zůstávají zachována v rozsahu, jaký měla podle zákona č. 361/2000 Sb., ve znění účinném do dne nabytí účinnosti tohoto zákona

Je to z Předpisu č. 297/2011 Sb.

doplněno 16.08.13 23:39:

k2: Tak sorry. Nic nevytrhávám. Četl jsem celou diskuzi, ale nečetl jsem ten odkazovaný článek Judr. Berana. Máte pravdu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 16.08.13 22:50

Cetl jste celou moji diskuzi s "luke237", nebo jen vytrhavate moje vety z kontextu diskuze? My tady spolu resili neco uplne jineho, nez na co vy reagujete...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: luke237
Datum: 17.08.13 06:44
Zduraznuji, ze je to pouze neci pravni vyklad
Je to pravni nazor pravnika na uvedenou problematiku (silnicni provoz), je to vysvetleno tak, ze me jako pravnimu laikovi to dava smysl a zadne jine lepsi vysvetleni k dipozici neni nebo o nem nevim. Jak navrhujes se dobrat ke spravnemu vykladu? Ono se take muze stat, ze i kdyz zakon umoznuje na te motorce jezdit, tak to nikdo nebude delat, protoze vsichni budou cekat na toho prvniho cloveka, kteryho policajti chytnou a napari mu pokutu za jizdu bez ridicaku pro danou skupinu a on to dovede az k soudu s tim, ze mel platny ridicak. Jenze to nemusi nikdy nastat nebo to nevejde do verejneho povedomi (neobjevi se to v novinach) a vsichni budou platit 5 tisic za zbytecne rozsireni Becka na Acko.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.08.13 18:35
avatar

Záleží co máš v ŘP napsáno!Já i moje můžeme s B-éčkem i písta,nebo simsona + skútr s variátorem do 125ccm,protože nemáme AM ale máme A1 s kódem 150!Pkd tam máš také toto tj.A1 a kód 150 tak můžeš jakékliv pade bez omezení rychlosti!

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 15.08.13 11:51
avatar

pokud máte starý řidičský průkaz sk.B můžete řídit motocykly do 50ccm s maximální kostrukční rychlostí 45km/h s automatickou převodovkou (sk.Am) , pokud nový řidičský průkaz tak můžete řídit motocykly do 125ccm s automatickou převodovkou (to znamená sk. A1 s omezením - automatické převodovky)

Na dotaz zda můžete nebo nemůžete vám neodpovím nevím totiž jestli má fichtl automatickou nebo manuální převodovku

pokud manuální nemůžete nemáte potřebné opravnění k řízení tohoto motorového vozidla

pokud automatickou můžete řídit toto motorové vozidlo.

doplněno 15.08.13 11:55:

Můj názor na tento právní paskvil je silně negativní - na už celkem silné motorky (některé 125ccm nemají problém vytáhnout i 150 km/h) a na takových motorkách lítají lidé kteří kolikrát neseděli ani na babetě a jejich jediné jednostopé vozidlo bylo kolo...to je jednosměrka do hrobu , já bych tyto skupiny ke skupině B nezrušil ale udělal bych to tak že by se staly platné až po tom co by si dotyčná osoba udělala alespoň jednu 4h jízdu v autoškole na motocyklu. V některých zemích musí lidé udělat plnohodnoutnou motoškolu aby dostaly papíry sice to trvá déle ale výsledkem je že jsou počty mrtvých motorkářu vyrázně nižší.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 15.08.13 12:29

některé 125ccm nemají problém vytáhnout i 150 km/h

U serioveho 125ccm v AUTOMATU je 150km/h leda vlhkym snem. Po nejakych upravach snad, ale urcite to nebude s privlastkem "nemaji problem".

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nu*
Datum: 15.08.13 12:54

je nutné si uvědomit že do kategorie motocykl spadají i čtyřkolky, a to různých cpodkategorií , s tím že lehké čtyřkolky do 400kg/15 kW atd lze řídit s Béčkem, a aby toho zmatku nebylo málo, současně je také dobré vědet, že některé kapotované čtyřkolky, které vypadají na první pohled jako malé autíčko jsou ve skutečnosti motocykly...aixam, microcar a další 4-kolové perly podle objemu a hmotnosti lze řídit i s AM nebno A1...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: madlafous
Datum: 29.08.14 13:11

Ahoj ,jasně ,že můžeš řídit pinska,simsona do 5o ccm s rychlostí do 50 km/h a dále pak skútry do 125ccm s automatickou převodovkou a můžeš také řídit yuki vista 125 ccm .

pokud má někdo něco proti ,můžete psát na email ,alespon se pobavím :)

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.