Nejste přihlášen/a.
Zdravím, chtěl bych se zeptat, zda-li měl někdo zkušenosti s přidáváním posilovače řízení do Fabia Junior. Nechci tady odpovědi typu že to je zbytečné a podobně. Díky
Pokuď auto bylo navrženo bez posilovače řízení a a lze s tím normálně jezdit a není to jako v PV3S, tak bych byl naopak rád, že tam nemám další kurv..ko.
Pokuď ale trváš na posilovači,tak nejlevnější úprava bude toto auto prodat a koupit jiné.
Ona možnost je,myslím že příprava na servo by tam být snad měla,stejně jako na felicii...řešení je sehnat nějaké auto určené ke sešrotování nebo bourané za pár kaček,z něj to servo demontovat a přehodit do svého...podmínka je nemálo zkušeností s opravami aut,protože dát to do servisu je záruka velkého víru v peněžence...otázka taky je,zda je servo z HTP nebo 1,4 MPi stejné...
Já bych se na to vykašlal,radši peníze dát do technického stavu auta...to že s tím půjde trocha lehčeji otáčet na parkovišit je myslímže malá kompenzace za takový peníze...na silnici v zimě právě auto bez serva oceníte,má v sobě daleko větší cit,daleko lehčeji poznáte že auto jde do nedotáčivého smyku(osobní zkušenost)
Ona fabia nemá posilovač řízení?...jaj kde udělali soudruzi ze škoda auto chybu...myslel jsem že moje felda 1,3 je poslední auto co to nemá...mě to teda nijak extra nechybí,na lehké auto celkem zbytečnost,když jsou dobré čepy řízení a dostatek maziva v převodovce a správně nahuštěné pneumatiky,není problém
K montáži,bude potřeba spousta věcí,vycházím z feldy kde jsme to na jedné dodělávali...čerpadlo tlakového oleje-cca hrubým odhadem 10 tis,převodka řízení-cca 15 tis,možná i jiná volantová hřídel-cca 2 tis,tlakové a nízkotlaké trubky a hadice+vyrovnávací nádržka-cca 5 tis+montáž v autorizáku tak cca 8 tis,v normál servisu tak nejmíň 5 tis...mnohem lepší je sehnat bouračku a z ní to nechat přeházet,to je cena jen za montáž,tak jsme to řešili my
*Ceny jsou hrubě orientační,nikde jsem to nezjišťoval kolik tyto komponenty na fabii stojí
Bohuzel tyto typy (Junior) jsou totalne vykuchane nemaji téměř nic. ale pokud se vaše orientacni ceny blizi ke skutecnym tak si necham zajit chuť :D
To jsem netušil že v 21 století ještě nějaké auto nemá servo...u felicie se to ještě pochopit dá,to je jen v podstatě vylepšený favorit,ale u fabie bych to teda nečekal
Co se týče serva ve feldě,tak s lehkou 1,3 se ještě docela relativně dobře jezdit dá,ale měli jsme 1,6 LX,první typ bez serva-a to byl vážně horor,ten těžký VW litina motor to v kombíku a v pěti lidech na parkovišti prakticky nešlo utočit
Cena za servo se dá radikálně snížit vymontováním z vrakoviště nebo z nějaké bouračky...ale pozor,nejsem si jistý,zda to vůbec na motor 1,0 MPi co se používal v juniorech dá dát,jestli je kam uchytit čerpadlo...je třeba se na to optat v servisu
Problém byl, že se u tak těžkého motoru vymlátily brzo ložiska v horní, uložení tlumičů a pak to drhlo. Tedy váha nebyla moc klíčová.
Nemaji nahodou Fabie elektricky posilovac rizeni? Jak je to cenove oproti tem 10-15 tisicum za hydraulicky posilovac Felicie, to netusim.
Puvodni tazatel si muze zajit na vrakoviste a tak to z nejake bourane Fabie vykuchat. Cenove to rozhodne vyjde lepe
Jestli mají hadraulický nebo elektrický posilovač jsem nezkoumal...ale tak či onak budou ceny asi dost podobné...něco mi teda říká že hydraulický,elektrický je relativně nový prvek v autech...
Bouračka nebo vrakoviště je jediná možnost,nové díly jsou docela neúnosně drahé
Já v tom mám taky bordel...někde se píše že hydraulické a někde zase že elektrohydraulické(klasická hydraulika místo řemenem od motoru poháněna elektromotorem)...je možný že to třeba bylo až od dvojkové řady
Tak to vypada, ze prvni Fabie (koncernovy podvozek PQ24) mely opravdu "jen"elektro-hydraulicke posilovace.
Ten novy, elektromechanicky posilovac maji az auta na podvozku PQ35. Ze Skodovek by to mela byt Octavia II. a Yeti.
Já jsem původně taky chtěl domontovat na svoji felicii posilovač,ale když jsem zjistitl co by to stálo tak mě to přešlo...o nových dílech nemá prakticky ani cenu uvažovat,to je cena která může velice reálně převýšit hodnotu celého auta...staré díly z vrakoviště nebo z bouraného auta jsou už cenově únosnější,ale pokud člověk není domácím mechanikem kutilem nebo nemá opravdu dobrého známého mechanika,který se na něm nechce jenom napakovat tak to taky nemá moc smysl...cena za práci taky bude pěkná palba,ono je to docela složité na montáž...
Lepší je peníze dát do čepů,nechat vyměnit mazivo a manžety na převodce řízení,mít dobré pneumatiky(dobře nahuštěné a nesjeté),dobře seřízenou geometrii a pak to servo z vlastní zkušenosti vůbec nechybí-maximálně tak na parkovišti v pěti lidech
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.