Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Octavia I 1.8 20V SLX

Od: ecik* odpovědí: 5 změna:

ano nebo ne? vaše názory na tento typ vozidla a motoru a výbavy děkuji

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

petan86*
hodnocení

0x

Octavia je sama o sobě celkem slušné auto v teto třídě s velkým kufrem na ukor mista na zadnich sedadlech, s pruměrnymi jizdnimi vlastnostmi a spolehlivosti a celkem kvalitnim interierem. Ale žaden zazrak to není sám jsem s ní jezdil par roku.

Pro mě je osobně tento motor velice nepovedený, měl jsem možnost jet jak v octavii tak v golfu s timto motorem a ačkoli má udavano 92kw mi připadal hrozně liny... je asi prostě jinak naladěn. Spotřeba se pohybovala kolem 9 litru. Spolehlivosti taky nijak neoslnil. Z okolí neznám nikoho kdy by byl s tímto motorem v koncernovych autech spokojen. Pokud chceš silnější octavii tak 1,8 tsi je lepší volbou co se tyče vykonu a spotřeby nebo potom 1,6 Mpi 74kW / 75kW neuděláš taky chybu. Motor 1,6 mpi s 55-ti kilowaty už je slaby na takovýto vuz někomu třeba na dojiždění do prace muže bohatě vystačit, 1,9 tdi je taky dobrý motor s dobrou spotřebou který však vyžaduje dražší udržbu.

Myslím že koncern časem upustil motoru 1,8 20v a začal je nahrazovat osvědčeným motorem 2,0 85kw

(tuto informaci ovšem nemám ověřenou popř. mě někdo opravte )

Samozřejmě nevím na co chceš vuz využívat a co od něj očekávaš, a koupě takovéto ojetiny zaleží na stavu auta, předchozích majitelích a taky je to o štěstí jak auto bude auto ještě sloužit.

Ps. samozřejmě mužeš koupit 1,8 20V a byt s ní nadmiru spojený, ale můj nazor je .. 1,8 20v nebrat.

 

cobrak*
hodnocení

0x

Máme v rodině stejný motor, akorát s turbem. Takže 1.8t 20V. Výbavu také SLX a má najeto asi 220tis.km a žádný větší problém nenastal. Akorát odešlo turbo jednou, takže se delší dobu shánělo, protože Škodovka ho měla za 30tis.Kč. Jinak se mění olej, náplně, občas čepy a tak. Výbava SLX je označení pro nejvyšší stupeň výbavy. Je to označení před faceliftem, takže když srovnáte označení před ním a po něm, tak SLX=elegance. Má klimatizaci, výhřěv sedaček, el.zrcátka, el.všechna okna, el.šíbr, atd. Co vím, tak akorát blbne centrál, což je dost nepříjemný, protože řídící jednotka si dělá co chce, takže zamknete auto a někde to vyskočí, takže po pěti marných pokusech to musíte obejít a zamačkat to ručně. ale to už je věkem. Nic závažnějšího na ní neodešlo. Akorát upadl výfuk na Andělu za plného provozu, ale to věřím, že nás chtělo jen auto pozlobit :) Takže za mě ano, ale pozor na stočený tachometr, přeci jen je to motor, který byl ve své době docela málo častý a díky tomu i žádaný, takže je velká šance, že to může být o 150tis. stočený. Všímejte si ošahaného volantu, páky řadící, madel na dveřích a panelu na ovl. oken.

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490

line , zere , banda na to nadava , radeji 1.8turbo / jede jak drak , ale vetsi spotreba + je tam turbo/ nebo 1,6 neznicitelny motor co drzi a drzi a drzi , nebo 2.0 ...

 

tosipis*
hodnocení

0x

O 1,8 20V 92kW bylo napsáno dost. Není to špatný motor, ale aby správně fungoval potřebuje sací potrubí s proměnou délkou. Proto to byl dobrý motor v Passatu nebo v A4. V Octavii (i v Golfu) měl zpočátku sání s fixní délkou a špatně táhnul odspodu. Prý bral skoro tolik jako 1,8 20V turbo, což je mnohem lepší motorizace. Opravdu ho v roce 1999 nahradili 2,0 85kW. Nevím ale kolik je Octavii s tou lepší 1,8 t.j. s proměnlivou délkou sání. Tahle motorizace se prý dělala jen krátce.

 

frantisekpetru*
hodnocení

0x

Já mám tuto Octavii od r. 2004, vyrobena byla v září 2000 (je to ten modernější typ s proměnlivým sáním), má najeto celkem 205000km (z toho já 100000km). Za celou dobu jsem po stránce motorické řešil jen dva problémy a to nějaké čidlo a prasklá vodní pumpa. Jinak samé běžné provozní věci, které se týkají asi všech Octavií a vůbec aut podobného stáří. Spotřebu mám dlouhodobě 8,5l/100km (dle PP 8,2), ale to spíše proto, že jsem doslova lemra líná a jezdím autem i 300m do obchodu nebo 500m přes kopec k rodičům apod. Jinak na delších trasách je spotřeba o poznání nižší, např. do práce na trase 15km není problém do 7,5l, na dovču nebo výlety různě po republice v pohodě do 7l/100km (při běžných cestovních rychlostech).
Já osobně jsem s tímto autem zcela spokojen, leč už je pomalu čas na obměnu. Nejspíš to bude opět Octavia (rok 2009 a novější), jen nejsem ještě rozhodnut, jaká motorizace. Buď opět benzín 1,8 TSI nebo nafta 1,9 (1,6) TDI a chip.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]