Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Statistika smrtelných nehod motorkářů

Od: gabrieljiri odpovědí: 27 změna:
Dobry večer,může mi zde někdo vysvětlit proč je kolik mrtvých motorkářů za každoroční motosezonu v CR. Podle statistik se počet smrtelných motonehod spíše zvyšuje,podle odborníku nepomahají ani vysoké pokuty ani zmena vekova hranice drzitelu ridicskych opravneni sk. A ..kde je tedy problem?
Statistika smrtelných nehod motorkářů

 

 

27 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mp*
hodnocení

0x

Předem dovolte, abych se zasmál Vaší úvaze, že něčemu mohou pomoci vysoké pokuty nebo nějaká byrokratická nařízení. Vysoké pokuty možná někdy pomohou naplnit někoho kasu, to je ale tak všechno. A rád vám vysvětlím, proč (bohužel) každý rok několik desítek motorkářů u nás zemře. Je to prostě nebezpečná činnost. Sám jsem seděl na motorce tak naposled v sedmnácti jako spolujezdec, a to už jsem si dělal do kalhot. Prostě nebezpečí pro každého není. Někdo ho má rád, a pokud to dělá uvědoměle (zprofanované slovo, ale má svůj velký význam), je si vědom rizik, tak ví co ho může čekat. Nejvíce mě štvou lidi, kteří se něčemu diví. Chtělo by to statistiky (tedy ty přesné, ne vylhané). Pokud ale na silnicích ročně zemře cca 500 lidí. Na ten počet najetých kilometrů všech aut, motorek, chodců, cyklistů to spíše považuji za zázrak. Třeba sebevrahů je cca 1500 ročně - to je taky zajímavé číslo a třikrát vyšší (jinak ročně zemře různým způsobem, zejména na nemoc, asi cca sto tisíc lidí u nás - pro porovnání).

 

vykuk*
hodnocení

0x

Zdravím, vše živé jednou jistě bude mrtvé, a kde a kdy se to stane, je jen věc náhody a štěstí.

Existují pravděpodobnosti, které se můžete snažit ovlivnit, ale jak to dopadne, to nikdo neví.

Při volbě jakékoliv činnosti jsou rizika, někde menší a někde větší. Pokud budete celé dny sedět u šachů, tak si možná zaděláte na hemeroidy nebo se udusíte střelcem; při pohybu svého těla vysokou rychlostí krajinou vás čeká daleko bohatější škála možností, jak strávíte zbytek dne nebo i života.

 

lll*
hodnocení

0x

Odpověď je nasnadě, vychází to z povahy vozidla, nehod je stále přibližně stejně jen vozidel je víc a to co v případě automobilu končí zmáčknutým blatníkem může být i zlomený vaz motocyklisty.

 

hodnocení

0x

Jo, jak tu bylo napsáno - každý svého štěstí strůjcem. Copak si motorku pořídí někdo, kdo chce padesátkou objíždět kolem domu? Takže motorkáři to pokaždé pořádně osolí a někteří na to doplatí. Pokud je pěkné počasí, tak každý týden zemře u nás od 2 do 5 motorkářů. Kdysi jsme to sledovali. No a jestli se ten počet zvyšuje? Klidně je to možné, jako se zvyšuje počet agresivních sebevědomých nablblíků ve společnosti. Tady žádné pokuty a spoty v televizi nepomohou, protože někteří si myslí, že si mohou dovolit vše.

představ si ze poridi.. da se na tom jezdit i predpisove.. ono ani nejde o to jak rychle se jede, spis kde se jede.. ja si vsimam, ze nejvic bouracek je ve mestech a obcich.. coz je logicke.. proto tam taky jezdim obezretne, ale jeste se mi za tri sezony nestalo, ze by mi nekdo nedal prednost..takze spis je to o tom co ma clovek v hlave a ne na cem jede..

fugass*

Ono taky dnes je dotupnost silného stroje jednodušší než před 25 lety. Otec jezdil na Jawě 500OHC a to byla v té době mašina. Když jsem mu půjčil svojí, tak za čtvrt hodiny přijel a celej se klepal a ptal se jak na tom můžu jezdit...


doplněno 03.04.17 18:54: Dominuku s posledním komentářem souhlasím. Kdyby pitomci jezdili na vyblbnutí na trať nebo okruh, nejsou pak ty čísla taková. ALE mistrovství před kámošema, holkama, zvyšování ega...to dělá hodně. Taky mi bylo 18. Bože když si vzpomenu jaký jsem byl jelito. Ale nenapadlo by mě skočit na mašinu a tradá. Jinak vyježdění ti chválím. Já s dětmi tolik za 2 měsíce už nenajedu. Vlastně to nenajedu ani za rok. To snad jen jezdíš ne? A dodávky? Když vidím co k nám do firmy jezdí s ppl...nebo dokonce s kamionem... Minule jednomu říkám:vy jste z tý průmyslovky na praxi? A on: ne já přivezl 20tun plechu. Tak pak se divim co všechno může být za volantem a hlavně od čeho je ten volant.
Tak žádný hádky tady, motorkáři jsou lidi jako ostatní. Bohužel, i v běžné populaci jsou hloupí lidé, tak i za řídítky motorky jsou. Lepší je tak, když sedí blbec za pokladnou (obrazně) než když vám zůstane na kapotě.
Tak ať to vrčí a opatrně.

 

lll*
hodnocení

0x

Samotné příčiny nehody nelze generalizivat, protože se vždy sejde několik mnoho faktorů, které se spolu posílí a skončí to nehodou. Nicméně nepřiměřená rychlost a obecně nerespektování pravidel silničního provozu bývají jedny z nejčastěji se vyskytujících faktorů.

 

cechacek*
hodnocení

0x

Gabrieljiri, nepomáhají pokuty, kde je problém. Za rok 2016 odhadem usmrcených pilotů a spolujezdců v plechovkách okolo 450 kousků, motocyklistů a mopedistů 31 i když v zimě motorkáři většinou nejezdí, ale plechovkáři odhadem 50 tisíc nehod, náklaďáky 10 tisíc motorkáři 2 tisíce, takže dle mého odhadu to není nejhorší.

 

ilka
hodnocení

0x

odpoved je velice jednoduchá, ono také záleží jaká motorka, silnější motorka je sám o sobě nebezpečný stroj, k tomu připočtěte, že vás nechrání ani plechy jako v aute+ rychlost, ne nadarmo se říká dárci orgánů. Hlavně mladí kluci na to často doplatí, starší paprdá na harleji si to prkotá 50-60 ,tak tam takové riziko nebude

fugass*

Páprda na harleyi si to sice prkotá, ale jeho reakce a brzdná dráha s motorkou co ma tři a půl metráku je na zvážení. Ale máte pravdu, takovýchto je na fotkách z nehod minimálně.


doplněno 03.04.17 16:42: Mnohem mnohem mnohem více debílků vídám v Audi a BMW. Tam je to snad diagnóza. Procento nehod motorkářů versus těchto borečků je velmi malé. Navíc v autě s sebou vemou leckdy životy okolních lidí.
doplněno 03.04.17 18:09: Pro sebod. Tak to já mamince s dětmi zastavím a když malej prďola kouká na motorku tak bliknu, zatroubim...a ne se lepit na nárazník a tahat za to. Od toho je okruh.
sebod*

Fugass. Ty jsi můj člověk ! Víš čím se zavděčím vnukům? Když si jdeme sednout k silnici a oni mávají na motorkáře. A když je motorkář pozdraví , nebo dokonce zatroubí - *hej*.*palec*. Kluci znají závodníky, co tady jezdí závodní okruh, jsou do toho úplně zbláznění.

Jak píšu, můj člověk... A k tomu ještě to uzený *smich*

 

fugass*
hodnocení

0x

Zdravím. Problém u mladých je v tom, že řidičák mají výkonově omezen v 18ti letech na 25kw. JENŽE! V techničáku je výkon sice 30 koní ale stroj má výkon často utevřený na plno = 600ccm motorka má cca 100koní a to už je docela rachot. Když si uvážíte kolik km má asi 18ti letý pilot za sebou, tak je to kombinace. Upřímně, kdo by třeba v 18ti, nebo 20ti chtěl mašinu šestikilo s 30 koňmi? A tak mistři světa končí roztřeleni na svodidlech, stromech... Sám mám motku s více jak 200 koňmi a když na ní jedu, tak předvídám mnohem víc. Nehraju si na závodníka, protože vím že při zatáhnutí za heft stejně vystřelím a dokazovat si to nepotřebuju... Výkon si nechám na okruh. Nechápu jak se mladý pitomci honěj s autama. Je to hodně o předvídání. Vidím že z prava na vedlejší přijíždí do křižovatky auto, řidič se na mě dívá, ale stejně mi tam vjede. Pro mě nepochopitelné. Stav silnic je kapitola sama o sobě. Auto před vám veme díru v silnici mezi kolama, ale vy jedete za ním a máte jí. Prostě nechat si odstup. Výjezd ze zatáčky když nevidím na její konec a jedu rychleji a jsou tam díry tak taky mazec. Skrátka je to težký. Na motorkáře se hází hodně viny že jezdí jak blázni... Nepopírám, jsou to taky lidi jako v autech, tam taky jezdí piloti. Ale měla by být statistika, za kolik nehod skutečně mohou a ne že jich je tolik a tolik mrtvých.


doplněno 03.04.17 18:06: Pro Dominika - ja dělal papiry na motorku když omezení výkonu bylo ve hvězdách. Proto nevím o omezení detaily. Zeptejte se známých kteří mají řidičák víc jak 20 let co o tomto omezení vědí, nic a jezdí. Ale má to něco do sebe. Před 10ti min.mi vjel 50ti kilovej borec na yamaze do pruhu když stál v koloně na červenou. Já jel asi 30 a už ze 100 metrů jsem si říkal ten mi tam vjede. A taky že jo. Teď si vemte že takhle přemýšlí a ještě má po prdelí 100koní! Ale vystřelit v 17ti na superbiku nebo něčem takovym nevim nevim. Denně se mi ale potvrzuje to s audinama a bmw, vy to tak nevidíte?
doplněno 03.04.17 19:19: Tak to má být hubas. Díky. Mě taky pouštějí, hodně, ale nechápou že v obci za nimi prostě pojedu 50 a mimo 90. Ne že bych za to někdy nezatáh, ale proboha, hlavní je dojet zpět k rodině. Rozumíte mi...:
Statistika smrtelných nehod motorkářů #2

No ono je nakonec jedno, za kolik nehod muzou. Vysledek je stejny.

Zkratka motorka uz je z principu nebezpecnejsi vec nez jine dopravni prostredky a to hned z nekolika ruznych duvodu:

Je rychla - plati pro vse od rekneme 20km/h vyse. I to uz muze byt dostatecna rychlost na smrtak pri primem narazu do prekazky.

Ma omezenou ovladatelnost - v zatackach, na spatnem povrchu, pri brzdeni

Ma omezenou brzdovou kapacitu - ve spousta situacich, ktere na silnici nastanou nelze vyuzit brzdy motorky naplno.

Je nepohodlna - mnohem rychleji se na ni jezdec unavi nez v aute a to navic i fyzicky a pak muze zacit dochazet ke ztrate koncentrace, ke zhorseni ovladatelnosti a pod.

Neposkytuje zadnou ochranu - stejne jako napr. jizdni kolo, ale kolo je ve vetsine pripadu pomale.

Je v naproste vetsine pripadu (mnohem) vykonnejsi nez jeji ridic - malo kdo dokaze vyuzit potencial motorky na maximum. A to jak po strance vykonu, tak po strance ovladatelnosti.

Ridic ma omezeny rozhled a tedy i prehled o dopravni situaci, navic je svazany nejruznejsima protektorama a nebo neni a pak je o to vic nachylnejsi k silnicnimu lyseji.

fugass*

Ovladatelnost - no jestli jste někdy jel na čtyřkolce zatáčkami tak pak teprve budete vědět co je to omezená ovladatelnost. Nedá se to naklonit jako motorka a odstředivá síla vás rve ven ze zatáčky.

Ale to s výkonem je pravda. Otevřít výkon škrcený mašiny a hned za to tahat. To je asi hlavní myšlenka dnešních mladých machýrků. Já slez poprvý z litra a celej jsme se klepal. Ono hodně udělá respekt. Jednak ze stroje a jednak ze situace která může nastat. Ale předpovídejte nepředvídatelné. Kdo jezí na motorce tak ví, čeho jsou lidi v autech schopný. Když jedu v autě tak mi to ani nepřijde, ale na motorce jsem buď vnímavější, nebo ty okolní lidi prostě dělaj že mě neviděj. A to né že bych na tomto nebyl vidět:


doplněno 03.04.17 12:47:

A teď do mě že jsem typickej dárce *smich*


doplněno 03.04.17 16:18: Kawasaki ZX10-R
Statistika smrtelných nehod motorkářů #3

Nepredvidatelne samozrejme predvidat nelze, to by byl paradox, ale lze predpokladat spoustu situaci a tim snizit ryziko na to nepredpokladatelne.

Na motorce vzdy predpokladam, ze mi tam to auto z vedlejsi vjede, ze to auto, ktere predjizdim vyboci, ze me nevidi, ze za kazdym stromem je srnka, ze je v zatacce za mistem kam vidim sterk nebo mokro...

...a spousta dalsich veci, ktere jsou tak nejak automaticke, ze je ani nedokazi popsat. A v aute to mam stejne, ale asi v omezenejsi mire.

Je pravda, ze je to asi ze znacne miry take diky tomu, ze jsem spousta tech situaci o kterych pisu zazil na vlastni kuzi a nastesti z toho pokazde vyvazl jenom z ohnutyma riditkama a natrzenyma kalhotama.

A to jsou ty zkusenosti, ktere bohuzel nejsou snadno prenositelne. Kdo je zazil a prezil, ten se poucil, kdo neprezil, ten uz se nepouci a kdo to jeste nezazil, toho to ceka. Ne mozna, ale nekdy.

h0042*

Dobrý den,můžu se zeptat,co to máte za motorku s takovým výkonem?Doma máme motorky,tak motorky znám.

 

hodnocení

0x
avatar clayman

Protože to je velice atraktivní téma nejen pro bulvár, protože to většina lidí ne/rada slyší a pak má o čem drbat v hospodě.

Je to stejné jako OBROVSKÉ množství nehod, které zaviní řidiči SPORTOVNÍCH, LUXUSNÍCH či BMW, AUDI, MERCEDES atd. To jsou typické hlavičky novinových článků s nehodami. Řidič ŠKODOVKY apd by nikoho nezaujal, ale protože luxusní auto bychom chtěli všichni, tak nás "potěší"informace, že další co na to má má nehodu - dobře mu tak. Určitě si to zasloužil. :-D

autoklub.cz/...

mopedy + motocykl = 1.800 nehod
osobní auta = 52.000 nehod

31 smrtí na motorce
369 smrtí v autě

Je snad jasné, že řidič na motorce je daleko zranitelnější a že tam to % bude logicky vyšší, ale přesto mi to nepřijde natolik závratné, aby to bylo společenské téma.

a mimochodem: Jízdní kolo 2.500 nehod a 23 smrtí = logicky mi vychází, že by měli dostat pořádné pokuty už preventivně předem při pořízení kola a nebo rovnou kolo zakázat. Má hrozné statistiky nehod a smrtí. *vtip*

mp*

Jestli je to tak, tak to jen potvrzuje má slova. Na motorce je to jasné. V autě víceméně taky. Ale na kole? To fakt smrt naštve. Taková pohoda a pak najednou nic. Sám rád jezdím na kole. Ale mám třeba zpětné zrcátko a hlavně jezdím po lesních a polních cestách, po cyklostezkách. Silnice jsou pro auta (motorky, náklaďáky), to je jasné. Když tam musím jako cyklista už vjet, tak jen s nejvyšší obezřetností. Bohužel dnešní doba to rovnostářství podporuje. Neskákejte na to. Vždy si uvědomte, kdo jste a co právě děláte. Předejdete tím mnoha problémům. Chytří lidé to už vědí.

 

fik
hodnocení

0x

Na to žádná věková buzerace a pokuty příliš nepomůžou a to z několika důvodů. Když se najde kokot,co si jde na tu motorku vybít svoje pochroumaný ego,žádná pokuta jej stejně neodradí. Druhý důvod proč roste počet nehod motorkářů je ten že roste počet motorek a za další,nehody motorkářů velmi často končí smrtí už z povahy vozidla. To co u aut často dopadne jen rozbitými plechy bez zranění,je pro motorkáře většinou smrtelný. Motorkář má jenom helmu,nemá žádnou karoserii okolo sebe,nemá žádný airbagy atd atd...

Takže ono když řidič v autě přehlídne motorkáře při vyjíždění na hlavní,zatímco pro auto jsou to pochroumaný plechy,možná tak uražený přední kolo,motorkář se válí se zraněními neslučitelnými se životem v příkopě

 

dominikk
hodnocení

0x

FUGASS Prosím, načti si fakta, omezení a potom piš.

Je to jednoduché proč je takové úmrtnost - Naprostá jednoduchá věc - předvídavost. Radši přibrzdím a ztratím několik vteřin života než toho za pár minut litovat - a takových situací už bylo.

Dále to je arogance, bezohlednost řidičů v aut, arogance motorkářů a mohl bych pokračovat.
Hned abych napsal tak jsem si min. rok udělal A2 což pro některé neznající je max. 35kW s max. 0,2kW/kg motorky a s max. stažených 70kW.

Ano a teď všichni do mě - jsem imunní vůču blbečkům a to hlavně blbečkům z novinek. A beze problému bych byl pro to místo omezování na výkon ho dát rozumně. J*b* mě? Ne. Čím člověk rychleji předjede překážku, tím to je pro něj bezpečné. A mohu říct že na těch 33kW co mám je poměrně nebezpečné při předjíždění.. A ano, pokud je 35kW málo tak nevím, kolik by měl být ten strop od 18. Je rozdíl jestli motorka váží 200kg a má 70kw nebo jestli váží 300 a má 50kW.

A ironii je, že jak tady každý píše mladý blbeček všude tak to většinou jsou starší jezdci(30 let) kdo jezdí jak hovado. Ale také se tady najdou mladí kteří mají ten řidičík jenom kvůli tomu se někde zabít.

Za 2 měsíc jsem na ní nalétal přes 10tisíc takže už mohu komentovat způsob jak se jezdí v čr. Všichni jako prasata avšak většína jsou se 4 kolama. Dobře já si mohu dovolit na moto předjíždět na plné, protože na to mám to zrychlení, ale auto ani omylem. To samé mohu předjíždět v zatáčce, auto ani omylem. To nemluvím ani o blinkrech.

Ono by ubylo všech smrtí, kdyby tady byla nějaký forma vstřícnosti a pokory.

Nechápu ty zakomplexované retardy co "schválně" se musí tlačit do středu. Neříkám, že by člověk měl hoblovat krajnici, ale nějaká vstřícnost. To samé všichni každý někam spěchá i když neví proč. První začnu předjíždět aniž bych se podíval? Naposled dneska a daný řidič není se schopen ani omluvit že já se kvůli němu málem rozsekal.. Dělší půl km dělal, jako by neviděl, že vedle něho troubím a ukazuju mu, co to je za kopyto. A taky idioti senioři co neumí jezdit - zavedl bych celostátní zkoušky nad 50 let každý rok na simulátoru testující reakce.

A pak tady jsou zase ti normální, kteří když vidí že někdo chce jet - tak prosím - jeď si. Kdybych tě chtěl posrat, tak tě tak poseru, že si na to už nesedneš.

A pak jsou tady zase naprosto nenormálni lidi co prostě musí pouštět motorky, že to vypadá že jsou závislí na tom poděkování. Klidně si pomalu urvou kolo v krajnici jenom aby je někdo předjel.

sebod*

Dominiku. Já se hlásím k těm nenormálním. Nesnesu totiž, když mám auto plné dětí a na zadku auta nalepenou motorku. Stačí, abych najednou musela přibrzdit a budu mít to prase na dvou kolech (Tvoje vlastní vyjadřování o řidičích na 4 kolech) na zadních sedačkách. *zed* Proto jestliže ve zpětném zrcátku vidím motorku, tak si málem urvu kolo v krajnici, jen abych udělala místo pro předjetí.

Dominiku a o tom to je...dodržování předpisů.Bavil jsem se s jedním lakýrou - jezdí k němu pravidelně 3x ročně takymotorkář žeto zase položil...jestli se chceš na motorce vyblbnout zajdi si na matějskou na horskou dráhu nebo někam na "černý" tobogan tam aspoň nikoho nepotkáš. Jestli si myslíš že po 10 tis. jsi vyježděný - taky omyl.A jestli ti nestačí výkon - jeď jinudy 220 po dálnici může každý ..., raděj jezdím okreskama a na trase co jezdím denně cca 50 km okresky dám s 250 jawinou lepší čas než švagr který má o 100 koní víc...


doplněno 03.04.17 21:03:

je jaro povíme si v prosinci víc...

mp*

Je fakt, Sebod, že žijeme asi v jiném světě. Sám jezdím autem, někdy i docela rychle, ale s motorkou jsem neměl nikdy žádný problém. Spíš mám problém s pomalými řidiči, kteří na devadesátce jedou sedmdesát. Ale na to mám taky metodu. Prostě šlápnu na plyn a předjedu je.

 

sebod*

mp. Já se přiznám, že k motorkářům nemám jednotný postoj *nevi*. Chápu je, je tam obrovský adrenalin, vítr ve vlasech ;), Jsou mezi nimi rozumní a ohleduplní řidiči. . Na druhou stranu tady u nás ve městě s nimi máme opravdu velké problémy, kdy se snaží za plného provozu si projet závodní trať. To jsou prostě magoři *zed*

mp*

Zase namátkou bych naťukl. Autem jezdím pro podnikání. Na kole pro zábavu. Na motorce vůbec. Vždy si ujasněte prioritu. Jezdíte s něčím pro zábavu nebo pro obživu? To je docela zásadní problém. Sice nemám moc rád třeba řidiče dodávek, ale oni se tou jízdou živí. Kdo se baví, musí jít z cesty.

dominikkk

mp : Zajímavý pohled se dívat na to jako na lidi co to mají jako praci a druzí jako zábavu. Teď to začalo kazit PPL a česká pošta že ty dodávky dají 18 letému co má čerstvě papíry. Mě nevadí tyhle úvahy, mě vadí to, že za vše můžou motorkáři, že tam jeden jezdí bezhlavě tak už jsou všichni špatní, ale na zbytek se už zapomíná . Kvůli kolika nehodam motorek min. rok stála dálnice oproti třeba kamionům apod.

sebod : tak zrovna tohle mě strach o děcka jako nenormální nepřipadá - teda až na tu krajnici. Motorkář nepotřebuje půl kilometru - bezproblému se vleze na obyčejné okresce předjížděné auto motorkou a do protivky kamion ve stejný okamžik (mám vyzkoušené). To že teď bylo několik bouraček za sebou že motorkář nedobrzdil - je začátek sezony a silnice nejsou čisté a většina zapomněla jak mačkat brzdu. Ale je zajímavé že z mé strany to tak vypadá, že máš problém s motorkama ale víš kolik takhle jezdí aut nalepených na nárazníku? Motorka ti ohne nějaký plech, ale auto má trošku fatálnější následky. Ale rada - jestliže je za vama motorkář a vy se mu snažíte uhnout a přesto nejede - nemusíš se tlačit ke krajnici, prostě se mu nechce vás předjet.

nunici - předpisy a zákony jsou tady od toho, když se lidi neumí domluvit. Ano, můj celkový nájezd na moto je za 2 měsíce 10tkm z toho bylo cca jenom 20 na vyblbnutí. Kdybych neležel s angínu tak už to je 15tkm. Ale určitě mohu říce více než člověk, co za 10 let najede na moto celkem 50tkm. Dálnice nejezdím a z moto nedostanu více jak 160, z kopce dokonce 170 ( jo těch 35kw není žádná palba )

Je potřeba si uvědomit kolik jezdí motorek a kolik aut. Nabourá 50 aut v Brně, přejedou se 2 lidi na chodníku, nabourá 1 šalina za den ale to nikoho nezajímá, ale jakmile spadne 1 motorkář na samaforech tak to je hned všichni motorkáři odpad, dárci apod.

hubas*

Neznám žádné statistiky, přesto bych byl k jejich výsledkům skeptický.

Nehod automobilů je hodně, smrťáků ovšem méně, protože novější automobily jsou zpravidla bezpečnější než ty staré, ne proto, že by se jezdilo ukázněněji.

Na staré motorce se rozsekáš stejně jako na nové, jde li o střet s překážkou.

Když za mnou jede motorkář, uhnu mu ke kraji. On mi poděkuje nohou, já se pousměju a oba si jedeme dál...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]