Autombilové plechy z tvrdého klíženého papíru

Od: Datum: 04.08.13 07:59 odpovědí: 6 změna: 04.08.13 19:35
avatar

Dobrý den jak už někteří víte mám trabanta a tam sem narazil na díl přední čelo která je právě z tohodle klíženého papíru chci se zeptat dala by se z toho udělat nějaká celá oblá karoserie na malý vuz takového tvaru jako tatra 87

možná se mě budete smát ale když se nudim vymšlím si auta a chci a by byly z niného materiálu než plech


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 04.08.13 08:03
avatar

No vyrobit by se to asi dalo, ale těžko doma na koleně. Nehledě na to, že by to bez příslušných testů nesmělo na silnici.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.08.13 08:16
avatar

no jenom se ptám ze kdyby někdy v 50 tých letech po válce to nějaká automobilka vyráběla z toho materiálu šlo by stoho udělat oblé kulaté tvary? pokud vím tak ten papír se lisuje takže podle mého mínění je to možne

Datum: 04.08.13 13:07
avatar

Karoserie Trabanta není vyrobena z "klíženého papíru",ale z materiálu,podobného Umakartu.Z fenolformaldehydové pryskyřice a nátronového papíru.Celá technologie by šla nahradit papírem-nátronovým- a imregnovat polyesterem,jako lamináty,rozhodně se to neobejde bez přesně dodržených postupů a předpisů,mohlo by dojít ke snížení pevnosti,když nejde díly dolisovat na tlak.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mowla*
Datum: 04.08.13 13:38

V principu se tato technologie používá pořád, ale protože je poměrně drahá (a náročná na ´přesnost´ výroby), jen ve ´špičkových´odvětvích... Jen - namísto papíru se používá buďto skleněných a nebo uhlíkových vláken (sklolaminát, kevlar).

A - ano - není problém vyrobit oblé díly (resp. není to větší problém, než vyrobit díly ploché, spíše naopak).

doplněno 04.08.13 14:32:

Axus: jo jo - sorry za matení pojmů, měl jsem na mysli karbon.

Ale technologie výroby duroplastu a sklolaminátu nebo karbonu může být i velmi podobná (samozřejmě nemyslím to, co sklo nebo uhlík - a koneckonců i aramid, umožňují ´navíc´ - náplety) - myslím lisování vrstev tkaniny nebo rohože do formy...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: axus®
Datum: 04.08.13 13:45
avatar

Pouze bych uvedl na pravou miru, ze

1. kevlar, tedy aramidove vlakno a uhlikove vlakno (karbon), ktery si mel zrejme na mysli jsou dve odlisne veci a kazda s naprosto jinyma vlastnostma a ucelem pouziti.

2. Jde o zcela jinou technologii nez v pripade trabantiho duroplastu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.08.13 19:35
avatar


Dokument o výrobě Trabanta.

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.