Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Autombilové plechy z tvrdého klíženého papíru

Od: jurij* odpovědí: 6 změna:

Dobrý den jak už někteří víte mám trabanta a tam sem narazil na díl přední čelo která je právě z tohodle klíženého papíru chci se zeptat dala by se z toho udělat nějaká celá oblá karoserie na malý vuz takového tvaru jako tatra 87

možná se mě budete smát ale když se nudim vymšlím si auta a chci a by byly z niného materiálu než plech

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

solenza*
hodnocení

1x


Dokument o výrobě Trabanta.

 

hodnocení

0x
avatar magdon

No vyrobit by se to asi dalo, ale těžko doma na koleně. Nehledě na to, že by to bez příslušných testů nesmělo na silnici.

jurij*
hodnocení

no jenom se ptám ze kdyby někdy v 50 tých letech po válce to nějaká automobilka vyráběla z toho materiálu šlo by stoho udělat oblé kulaté tvary? pokud vím tak ten papír se lisuje takže podle mého mínění je to možne

 

jabraka*
hodnocení

0x

Karoserie Trabanta není vyrobena z "klíženého papíru",ale z materiálu,podobného Umakartu.Z fenolformaldehydové pryskyřice a nátronového papíru.Celá technologie by šla nahradit papírem-nátronovým- a imregnovat polyesterem,jako lamináty,rozhodně se to neobejde bez přesně dodržených postupů a předpisů,mohlo by dojít ke snížení pevnosti,když nejde díly dolisovat na tlak.

JABRAKA

 

mowla*
hodnocení

0x

V principu se tato technologie používá pořád, ale protože je poměrně drahá (a náročná na ´přesnost´ výroby), jen ve ´špičkových´odvětvích... Jen - namísto papíru se používá buďto skleněných a nebo uhlíkových vláken (sklolaminát, kevlar).

A - ano - není problém vyrobit oblé díly (resp. není to větší problém, než vyrobit díly ploché, spíše naopak).

doplněno 04.08.13 14:32:

Axus: jo jo - sorry za matení pojmů, měl jsem na mysli karbon.

Ale technologie výroby duroplastu a sklolaminátu nebo karbonu může být i velmi podobná (samozřejmě nemyslím to, co sklo nebo uhlík - a koneckonců i aramid, umožňují ´navíc´ - náplety) - myslím lisování vrstev tkaniny nebo rohože do formy...

Pouze bych uvedl na pravou miru, ze

1. kevlar, tedy aramidove vlakno a uhlikove vlakno (karbon), ktery si mel zrejme na mysli jsou dve odlisne veci a kazda s naprosto jinyma vlastnostma a ucelem pouziti.

2. Jde o zcela jinou technologii nez v pripade trabantiho duroplastu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]