Nejste přihlášen/a.
Jsou tu nějací řidiči nákladních automobilů? Zajímalo by mne, zda se chová jinak návěs s pevným nákladem než návěs s kapalným (mléko, benzín).
Podotýkám, že mi nejde o to, naučit se řídit tato vozidla. Jsem pouze zvědav, zda je např cisterna s mlékem nějak více nestabiliní kvůli pohybu tekutiny.
Samozřejmě. Tak, jak se mění těžiště nákladu, tak se mění i jízdní vlastnosti.
doplněno 02.08.13 10:54:Přepážky tam bývají, ale ty omezují pohyb kapaliny především v jízdní ose. Nezabrání tomu, aby se těžiště v zatáčce neposunulo nahoru a ven ze zatáčky.
Nelze moc počítat s tím, že cisterna bude jezdit úplně plná nebo prázdná.
Onehdá jsem viděl hasičskou Tatru. Přijela, zastavila a pak se ještě dost dlouho takovým trhavým pohybem kývala dopředu-dozadu (pro zdejší znalce: kde zapomněla ty tlumicí přepážky?). Určitě musí být zážitek s něčím takovým jet.
Ty přepážky tam jsou, ale nikdo tady nepsal, že se s tím jezdí v pohodě jak s pevným nákladem, je dost možné, že právě ta Tatra, mohla být již po zásahu, a být naplněna jen z půlky, což je obrovský rozdíl, oproti tomu, pokud je naplněná doplna. Navíc neudáváte jaká to ta Tatra byla...jestli prvovýjezdovka, nebo klasická CASka, která má na startosi hlavně zásobu vody ![]()
Někdo říká přepážkám peřejníky. Nádrž je rozdělana na sekce, dle velikosti nádrže. Není těsně spojena, ale jen tak, aby při přečerpávání stačilo z jedné přetéci do druhé.Zkrátka v zatáčkách ani při brždění nedochází k prudkému přelévání tekutin.
Zdravím, stačí se zeptat u SDH (dobrovolní hasiči), jak se jezdí CAS 25, taky zábava. Proto, kdo umí jezdit s cisternou, umí jezdit " se vším".
Ahoj. Přidám malý postřeh. Za mlada, ještě na praxi jsem měl dovézt z pivováru vyvařenej ječmen- mláto na skrmení hovězímu dobytku ( a taky zahrádkářum po cestě pro králíky). Chlapi v kovárně mi řekli, že když to mláto bude řidší- plno vody, že mám jet dost pomalu a hlavně bez prudkýho zatáčení. Pětituna vlek za traktor s nástavkama a utěsněním v rohách. Jel jsem pomalu z kopce k serpentinám docela v poho, do tý chvíle, než proti mě jel jako prase Trambus dlouhej valník. Dost si nadjel a aby mě netrefil, tak jsem udělal takový plynulý esíčko z jeho dosahu. Hmoty se stejně hnuly a v levý zatáčce to šplouchlo doprava, do leva a pak už byl vlek bez sajten a kolama hore. Odtáh jsem ho do zálivu mezi stromy abych nepřekážel. Prdlý příslušníci Vašek s Béďou bohužel přijeli o chvíli dřív než Tatra s jeřábem. Když chlapi viděli co se stalo, hodili vlek na kola a pomohli mi sřetězovat sajtny k sobě. Těm dvou VéBákům jsem řekl,že prachy na nějakou pokutu nemám a ať to řeší s Mechanizátorem na středisku. Že by pochopili, co se tam vlastně odehrálo? Ani náhodou.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.