Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zahradni trakturek benzin v oleji

Od: ridderss odpovědí: 16 změna:

mame problem se zahradnim trakturkem je v nem motor briggs&stratton dlouho toci starterem pak chytne jede a po nejake dobe zacne kourit a je plno benzinu v oleji olej se vymeni a po chvilce zase.cim to muze byt? kde se tam bere ten benzin.nyni uz to doslo tak ze pomalu nestartuje a kdyz chytne tak se neutahne motor.

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*
hodnocení

0x

Podle toho jak to popsujete, jsou popraskané kroužky a nebo jsou už "vydřené" válce. Každopádně je potřeba motor rozebrat, překontorlovat kroužky a válce (válec) popřípadě ještě válec(e) změřit subitem.

 

hodnocení

0x

Může být chyba v plovákové komoře a příliš bohatá směs (teoreticky tam může benzín i přímo natéct při stání). Motor se pak přehlastává už při startu natlačí spoustu benzínu kolem válce do oleje a přitom ještě motor nemusí být nutně zralý na GO. Jak dobrou má motor kompresi musíte posoudit sám (lze samozřejmě změřit), ale u použitelného motoru to pomalým protáčení lze dobře poznat, jestli klade odpor a tlakuje, nebo ne.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Více bych se přikláněl k arovi.

Páč benzin se může dostat do oleje kolem pístů, do klikovky. To jsou ty kroužky kolem pístu.

To je pravda, ale pokud je směs v pořádku a je v pořádku i zapalování a je tam aspoň nějaká komprese, tak by většina směsi měla shořet a to malé množství, které prosákne před expanzí by u traktůrku provozovaného předpokládám jen pár hodin měsíčně, mělo být opravdu téměř nepoznatelné. Autor by měl uvést po jak dlouhé době provozu pozoruje, že přibývá oleje.

Také tam může být jiná cesta. Konkrétně tento motorek neznám, ale např. u Favorita protekl benzín přímo do oleje při poškození membrány palivového čerpadla.

"...Autor by měl uvést po jak dlouhé době provozu pozoruje, že přibývá oleje..."

...ale on to autor uvádí!

"...olej se vymeni a po chvilce zase..."

:). To může znamenat několik minut i několik desítek motohodin. Překlepl jsem se a dal vám plus.

 

ridderss
hodnocení

dneska jsem motor rozebral uplne,zabrousil ventil-saci ,pist+krouzky vypadaji jako nove krouzky takrka bez vule.mohu je cvicne koupit nove at je vyloucim.jinak vazne nevim po rozebrani motoru vytekl olej znacne naredeny benzinem.myslite ze ten karburator jeste rozebrat a vymenit tesneni+membanu?dekuji

Dejte třeba fotky, nebo odkaz na konkrétní typ. Taky po jaké době provozu to dělá. Pokud je vše v dobrém stavu jak píšete, tak to tam spíš někudy opravdu teče (přetéká plováková komora, netěsní zavírací ventilek, jestli tam je, nějaké vadné těsnění nebo prasklinka.

Pokud kroužky nejsou zapečené, nebo extrémně opotřebené, tak bych je rozhodně neměnil. Třeba to tam nateče, když motor stojí. Jak je to s dopravou benzínu, je tam čerpadlo, nebo je jen nádrž umístěna výš? Pokud je tam plovák regulující hladinu, ověřte těsnost toho ventilku. Třeba se komora neustále zaplavuje a benzín přetéká do válce, kde samozřejmě proteče do oleje.

Tu těsnost zjistíte snadno. Pokud odpojíte hadici přívodu benzínu od nádrže, tak v ní benzín musí stát. Pokud klesá, tak to někudy teče.

doplněno 31.07.13 23:18:

Jaký to má sytič, ruční, nebo automat? Nezustává třeba zapnutý i po zahřátí?

 

ridderss
hodnocení

sytic to ma manualni a vypina to by bylo slyset a jinak by to take jelo je to jednovalem 15,5 hp.myslim.klasicky karburator.model konkretne se podivam na kyratu motoru.je to myslim 2001 r.v.krouzky zapecene nejsou pist jako novej jeste krasne na nem znat vroubky na valci jeste videt stopa od honovaci hlavy pist neokoureny ze by nekde propustel atd.opravdu to vypada na chybu nekde b karburatoru dneska rozeberu a povim.

Koukal jsem se po netu: Na karburátoru asi máte solenoid - elektroventil. Ten kdyby netěsnil, tak může benzín stále protékat karbecem rovnou do motoru.

doplněno 01.08.13 09:20:

Nemělo by být nutné vše rozdělávat. Mělo by stačit vytočit ten elektroventil a prohlédnout. Buď tam bude něco poškozené, nebo jen nějaké smetí..

Takto nějak to vypadá a ve stavu bez napájení to musí zcela těsnit.

outdoorpowerinfo.com/...

outdoorpowerinfo.com/...

ridderss
hodnocení

je tam jen klasicky karburator bez jakekoliv elektriky

Tak asi zbývá ten plovák, či co tam zajišťuje regulaci a zastavení přívodu paliva, nebo nějaká vadná membrána.

doplněno 01.08.13 23:27:

Podařilo se najít?

 

 

ridderss
hodnocení

memrana tam neni zadna jen klasicky karburator s plovakem rozebrano-na nic se neprislo.co ventilem to byt nemuze?

Nechce se mi věřit, že by se za krátkou dobu provozu mohlo z běžné směsi dostat do oleje pozorovatelné množství benzínu. Myslím, že prvně je potřeba se ujistit, že benzín neprotéká při stojícím motoru. Tedy ten výše uvedený test, že hladina v přívodní hadičce stojí. Nebo pokud máte karbec demontovaný z motoru, tak jej připojit k nádrži a sledovat, jestli nekape.

A díval jste se jak vypadá svíčka, když to nechce nastartovat? Kontakty jsou hodně mokré od benzínu?

doplněno 02.08.13 12:45:

Taky jste pořád nenapsal konkrétní typ traktoru/motoru/karburátoru.

doplněno 02.08.13 12:51:

Když jste zabrušoval ventily, vodítka a gufera byla OK?

 

hodnocení

0x

Podařilo se vyřešit?

ridderss
hodnocení

nepodarilo se mi hlavne na nic prijit ventily ok.pist se zda take ok.pistni krouzky jsou drahe cca 1800 kc.briggs.musim to slozit a uvidime

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]