Nejste přihlášen/a.
Dobré ráno všem rádcům. Použila jsem do motorové kosy Hecht 143 olej M2T namísto doporučeného Castrol. Může to nějak poškodit motor a výkonnost kosy? Děkuji.
Díky za rady. Při posledním sečení ( poměr ředění 1:50 správný) se mi zdá, že výkon dost poklesl a kouř se naopak zvýšil. Chci koupit olej Castrol, benzín z nádržky kosy vylít a nahradit novou směsí. Myslíte, že postup je správný, nebo zůstat u stávající směsi. Díky předem za další rady :D
M2t v poměru 1: 50 - hrozí zadření motoru, obzvlášť v těchto vedrech.
Stávající směs můžete doplnit doporučeným olejem (podle návodu k motoru), bude to trochu víc čoudit ale motor nepoškodíte, jedna nádrž je v pohodě (dlouhodobě by se motor zakarbonoval).
Nebo směs s M2t už nepoužívat a namíchat novou se správným olejem, do první nádrže dát oleje víc cca 1:40 (do Hechta je možná lepší dávat 1:40 trvale)
Obecně - M2t je do vysokootáčkových motorů nevhodný, nastačí mazat a motor se zadírá, dále tvoří hodně karbonů.
Pokles výkonu - klidně už může být přidřeno, ale nechci strašit dopředu. Lepší je podívat se přes výfuk na píst a válec a příp. opravit levně, než to zadřít úplně a pak je oprava dražší než koupit nový...
Ahoj. M2T oleje byly dobrý tak maximálně do starých dvoutaktu v motorkách, Trabantech a u Wartburgu. A ani M6A není moc k použití u vysokoobrátkových sekačkových dvoutaktních motorech. Jestli se přidřely kroužky na pístu, tak se dají nějak vyčistit od karbonu a rozhýbat. Problém už je to, když se ve válci vydře pokovená vrstvička. To potom motor nedosáhne potřebné komprese a nechytne a nechytne. Jeho oprava potom může stát řádově 5-6 tisíc. Píst, kroužky a válec.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.