Srovnani Favorit vs Octavia

Od: Datum: 22.07.13 22:52 odpovědí: 19 změna: 23.07.13 19:11
Dobry den, zajimalo by me jake jsou ceny nd, spotreby, povinneho ve srovnani Favorita 50kw verze s Octavii 1.6 r.v. 97 55kw.
A pak rozdil ve vykonu? Favo je lehci takze by to mohlo byt vyrovnane ne?
A pak na co si dat pri koupi pozor?
(Jako student statni skoly jsem mel co delat abych uzivil octavu a ted jdu na soukromou takze penez bude jeste min. Ale auto chci a favorit mi prijde jako dobra volba, felicii nechci.)

Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: machturbo*
Datum: 22.07.13 23:19

Porovnáváš neporovnatelné, ale budiž. Povinné ručení bude stejné nebo o nějakou stovku nižší. Octavie je sice težší, ale motor je v ní zase o poznání živejší. A pozor si dej, aby mělo fávo zaplacenou ekodaň .

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 22.07.13 23:20

Srovnavate nesrovnatelne. Favorit uz v dobe sveho vzniku bylo zastarale nemoderni auto s prehistorickou motorizaci. Octavia byla v dobe sveho vzniku vcelku moderni auto TECHNICKY srovnatelne s konkurenci (v dane tride) s v te dobe lehce historickou motorizaci.

Pokud uvazujete auta ve stejne cenove relaci, tak bud je Favorit predrazeny, nebo octavia podezrele levna. Srovnavate-li auta ruznych cenovych kategorii, tak jakekoliv porovnavani postrada celkem smysl.

Favorit bude na povinnem i ND levnejsi, vykonove vyrovnane ani nahodou, nicmene je to auto konstrukcne opravdu jinde...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 0000567
Datum: 23.07.13 12:53

Ono s těmi motory to tak žhavé nebude...favorit sice má zastaralý rozvod OHV ale jako první motor používal hliníkový blok(dneska standard moderních motorů) a ta octavia v sobě má litinu...octavia 1,6 sice má OHC a hydroštely,ale i tak je ten motor dávno za zenitem,stejně jak ten favo motor...v zastaralosti to bude na stejno

Ve spolehlivosti si troufnu říct vítězí fávo motor-prakticky nemá žádná slabá místa(po tolika letech vývoje toho samého motoru),snese hrubé zacházení,najezdí statisíce kilometrů...pokud vyměníte olej a občas se skouknou ventily(vůle) tak jezdí prakticky věky a auto přežije několikrát...motor 1,6 má slabé místo v mazání vačky a vršku motoru(už jsem viděl i orezlou vačku!)tím pádem se vidí hodně často opotřebování zdvihátek a vačky...má poměrně slabé písty,rozvod OHC s řemenem který se musí pravidelně narozdíl od fáva měnit...

Dynamika je skoro na sejno,favorit se vstřikováním 50kw jede stejně jako těžká octavia s motorem 1,6(vlastní zkušenost)

Pro octavii hraje daleko lepší pohodlí,nesrovnatelná pasivní bezpečnost,lepší výbava

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.07.13 23:53

Počítej, že nemá:

posilovač řízení nebo servo, ABS,EDS,klimatizaci.

Pokud neseženeš akční modely Black line nebo Solitaire, tak nemá:

střešní okno,centrál,elektrická okna,vyhřívaná zrcátka,kožený paket (ruční brzda,řadička,volant),tónovaná skla,litá kola,ostřikovače světel.

Pokud neseženeš ani GLX, ale LX nebo ze starších LS či L tak se rozluč:

zadní stěrač a ostřikovač,přední mlhovky,spojler,rádio,otáčkoměr,dig. hodiny ve stropním panelu,osvětlení kufru,anatomické sedačky,boční koberce kufru (vypadá to jako kufr Š Citiga),flokované semišové plato v kufru.

Ale když vybereš hezký kus, tak počítej, že ti vydrží, pokud se budeš správně starat, seženeš levné díly (ale pozor na čínské a jiný šmejd dovoz - řešením je spousta origo e-shopů) a v LPG se není o čem bavit. To je pak supr věc

Oproti tomu Octávia za pár desítek tisíc bude vylítaná vrána se sposty vad a i klidně bouraná.

Feldu opravdu neber. Reznou jí dveře, má níž podvozek (do lesa je supr Favorit než Felda) a teď v poslední době se kradou na ND.

Hodně štěstí s výběrem

Ohodnoceno: 1x
 
Od: k2
Datum: 23.07.13 00:25

Feldu opravdu neber. Reznou jí dveře

Zato favorit nerezne vubec nikde. Teda ve srovnani Fa/Fe vytykat Felicii ze hnije je opravdu silna kava..

má níž podvozek (do lesa je supr Favorit než Felda)

Jak casto jezdite osobakem do lesa? Myslite, ze tazatel tim Favoritem bude trhat pařezy?

Nejak jsem nepochopil, co jste timto prispevkem chtel svetu rici, snad krome toho, cemu si v Boleslavi troufali rikat priplatkova vybava...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.07.13 08:20

Troufali? Stále troufají... Co mají ostatní auta v základu je u Škodovky stále za příplatky...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: gumid
Datum: 23.07.13 19:07

Občas jezdím i Feldou a máme chatu (pochopitelně v lese). Favorit rezne, ale tak nějak rovnoměrně na oněch místech. U Feldy taky tak, krom právě dveří, který hnijou na prvním místě a u Favorita výjmečně.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martin1965*
Datum: 23.07.13 01:27

To se nedá vůbec srovnávat, Favorita jsem si kupoval v roce 1993 za 155000 tisíc na Jarově a ještě jsem musel dát 10000 tisíc na pivo, protože tenkrát nebyli skladem. A v té době jsem byl nadšen. V roce 2001 jsem se vzmohl na Oktávku 66 Kwh diesel, už jsem s ní měl i několik zkušebních jízd a to byl proti Favoritu podstatný rozdíl, ale nakonec vyhrál Citroen Picasso (hlavně kvůli kufru) a už mám druhého ( a myslím i posledního, protože když vidím dnešní situaci tak se už na nic dalšího nevzmůžu). Takže rada - to je úplně jiná třída, záleží samozřejmě na opotřebovanosti. Mimochodem, je zajímavé, jak se ta auta časem zmenšují ( Moje zkušenost 1968 Volha, 1973 Chrysler 180, 1982 žiguli, 1993 Favorit, 1995 felícia a připadá mi, že ty auta dělají čím dál tím menší - tedy ve srovnatelných cenách.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx*
Datum: 23.07.13 12:51

"V roce 2001 jsem se vzmohl na Oktávku 66 Kwh diesel"

kua to co je za motor *smich*to ide aj na elektriku?66kWh na 1km?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kaja234fd
Datum: 23.07.13 01:32
Tak je mi jasny ze octavka byla proti tomu luxus. Ohledne te rzi mam pocit ze felicie reznou snad jeste vic.. ale dam priklad.. za rozvody, oleje,brzdy jsem dal 7tis, zadni sklo 2,5tis, nadrz 1500.. jaky budou ceny u favorita? A to ze se vyrabel s el. Oknama jsem ani nevedel..to bude asi zazrak takovy sehnat za dobrou cenu
Datum: 23.07.13 03:37
avatar

jezdil jsem zezacatku felcko, pak dlouho fabii , pak octou , golfem a jak jsem odvezl kamosovi facko 20km tak jsem malem umrel a strach v ocich , maras ten volant , posed , vzduchovy posilovac brzd ... radeji bych jezdil felckou , nebo sockou , nez fackem... felcka je nyni o dost vic rozsirena , ma dost zaplacenou eko dan , je to prevleceny a o dost pohodlnejsi a modernejsi fatan , takze bych o facku ani neuvazoval

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.07.13 12:29
avatar
Ha ha. Raději bys jezdil Feldou než Fáčkem? A on je v tom nějaký větší rozdíl?
Ve Felicii se trochu líp sedí, má o trošku jistější jízdní vlastnosti a je o fous spolehlivější a karosérii má pevnější. Ale jinak je to prakticky totéž.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: 0000567
Datum: 23.07.13 13:08

Jen si dovolím připomínku-vzduchový(podtlakový)posilovač brzd má většina aut-jsem si na 90% jistý že ta octavia taky...ten rozdíl mezi favoritem a feldou můžu potvrdit-sice se to na pohled zdá stejné,ale rozdíl tam je-felda je daleko jistější,tišší,má tužší karoserii(nevrže tolik)má stabilizátor přední nápravy(většinou)...motor má daleko kultivovanější chod(bavíme se o 1,3)...a felda už může mít i nějakou výbavu(servo,ABS,klima atd...)...když jsem ze svojí feldy 1,3 new face GLXi přesedl do favorita ročník 90 s výbavou L připadal jsem si jak o 20 let zpátky

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx*
Datum: 23.07.13 06:05

Porovnavas neporovnatelne.

Na tvojom mieste si vyberiem oktavku a prerobim ju na LPG.

Oktavka je pozink zato favo je hnilac pod farbou... a v nosnikoch ani nehovorim.

Oktavka je auto...povedzme na urovni,,s favom jazdia cigani do lesa po drevo.

Aj pre sebeskromnejsiu holku to bude podradne auto.

Netvrdim ze okta je nejaky kundolap ale auta rychlo starnu a nebude to dlho trvat a bude na urovni ked si ju bude moct dovolit aj kdejaky student.

Ked sa bavime o bezpecnosti tak sme tiez niekde inde...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kaja234fd
Datum: 23.07.13 13:08

Jenže mě nejde o bezpečnost ani jízdní komfort. Už sem octavii měl a jak říkám na její provoz nemám. Ty díly+práce jsou pro mě drahé. De mi o to aby byl provoz a údržba co nejlacinější. Ty 3 roky to budu muset vydržet.

Felici opravdu nevezmu ať bude lepší sebevíc.

 

Od: 0000567
Datum: 23.07.13 13:43

Zrovna felicia mě teda přijde jako rozuný kompromis mezi oběma auty...spolehlivost lepší než fáčko,modernější,tišší,jistější o něco bezpečnější,s lepší výbavou...new face už zdaleka tolik nerezne...

Pokud vezmeš feldu s motorem 1,3 MPi neprohloupíš,jede to líp jak fáčko a i méně žere-a pořád je to ten nenáročný motor z favorita-ještě vylepšený

Samozřejmě to chce vybírat,pokud koupíš vrak před smrtí za 3 tisíce tak je jasné že to nebude jezdit,nebo špatně jezdit

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 23.07.13 16:57

Nechapu. Tak kdyz nemate na provoz Octavie a nechcete felicii, tak co tu celou dobu resite? Mel jste napsat rovnou, ze si chcete koupit Favorita a vynechat tu omacku kolem. Tak si kupte Favorita a je to.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: maedal
Datum: 23.07.13 18:33

Z vlastni zkusenosti muzu rict ze pokud nekoupis nejaky srot,favo vydrzi bez nejake specialni udrzby,pouze me osobne stve spotreba(jezdim 8l/100km).S oktavii nemam zkusenosti.Jako student mam taky favo,jak uz bylo sice receno venku mi to zere dest ale bohuzel.jinak i v zime spolehlive,uveze velky naklad a ani na rychlostce se neztrati.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: gumid
Datum: 23.07.13 19:11

Když už Favorita, tak nekupuj s karbem (roky 88 - 92 a na půl 93). Laik s tím má problém a je málo mechaniků, co tomu rozumí. Je to velká věda, aby to chodilo jak má a nežralo moc paliva.

Vstřikování Bosch je jistota + možnost diagnostiky

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.