Geometrie auta

Od: Datum: 20.07.13 20:01 odpovědí: 17 změna: 22.07.13 19:01

dobry den byl jsem na geometrii měnil jsem čepi řyzeni a dopadlo to tak ze ve finale my udeli jen jedno kolo leve u řydiče prave že pry nejde tet tam mam zbyhavost sjizdi my okraj kola ten pan co my to delal asi 10 minut za praci si zebrali 500kč tet nevim jestli mam skusit jit nekde jinde na jinači gemetrii


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ar*
Datum: 20.07.13 20:58

Tak autům se věnuji poměrně dlouho, ale udělat geometrii na jednom kole, to je i pro mě novinka.*zed*

Pán vás pěkně natáhl. Geometrie auta = 4 kola. Někdy nastane situace, že geometrie nejde udělat (vůle, po bouračce atd.), nikde nejde udělat geometrie jen na jednom kole. To je prostě geometrie v pr... a prachy taky.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 20.07.13 21:36
avatar

Předpokládám, že geometrii udělali na jedné straně proto, že na druhé nešlo otáčet v závitu tyče řízení.To se stává velmi často.Nelze tak nastavit optimální sbíhavost vůči postavení kol ( volant je na křivo).Většinou to řeším nahřátím závitu, který pak povolí a je možné nastavení udělat.To ovšem obnáší sundat kolo a při nahřívání chladit manžety, resp. tyč, aby se neprohřála.Pokud však nastavil sbíhavost správně vůči jedné straně, tak to rozhodně není příčinou sjíždění kol...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lepeda*
Datum: 20.07.13 22:04

pravě zě to měl všechno povolene tyč řyzeni čepy byly povolene a promazane

Od: miro®
Datum: 21.07.13 08:13

Seřízení sbíhavosti postačí provést na jedné straně ( jednom kole). Automobily mívají někdy nastavitelnou jen jednu stranu spojovací tyče řízení a pod. Poté už je zpravidla potřeba přenastavit volant tak, aby při přímém směru jízdy byl ve správné pozici. Samozřejmě ostatní prvky geometrie řízení se nastavují u každého předního kola zvlášť. miro

Ohodnoceno: 0x
 
Od: axus®
Datum: 21.07.13 09:17
avatar

No, tak to mozna slo u nejake stare 120, kde Ti bylo jedno, jak je volant natoceny a navic vule ve volantu byla tak velka, ze to bylo stejnak jedno.

U aut s posilovacem rizeni toto rozhodne mozne neni, protoze posilovac by pri nestejnosmernem nastaveni byl stale na jednu stranu v zaberu.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: ar*
Datum: 21.07.13 09:38

"Seřízení sbíhavosti postačí provést na jedné straně ( jednom kole). Automobily mívají někdy nastavitelnou jen jednu stranu spojovací tyče řízení a pod." *zed*

Který automobil to tak má? Říká vám vůbec něco víceprvková zadní náprava? Viděl jste někdy na silnici před vámi jet auto, které jede jako když běží pes? Tak to je výsledek vámi doporučovaného nesmyslu. Miro, fak máte zapotřebí plácat takové ptákoviny, jako "geometrie" na jednom kole?

doplněno 21.07.13 11:29:

" Nerozumím, proč hovoříte o zadní nápravě?. " No to je právě ten poblém, že ani netušíte, že jsou i zadní nápravy kde se musí seřizovat geometrie a je to čím dál častěji.

Dělání geometrie doma tyčí, jako na starých škodovkách, žigulech atd. je dens už pravěk. Při dnešních cenách pneu, se opravdu vyplatí nechat uděla gometrii s Laserem.

Jen stále čekám na informaci, který že to automobil má nastavitelnou jednu stranu spojovačky.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 21.07.13 09:46

Nehovořím o geometrii na jednom kole, ale pouze o jednom jejím parametru a to o sbíhavosti na jednom kole! ahoj Miro

doplněno 21.07.13 10:18:

Musím doplnit:
Je mimo mojí představu, jak seřizovat 2 mm sbíhavost na každém kole zvlášť na 1 mm a přitom důsledně dodržet aby kola vozidla byla stále v přímém směru jízdy .? Snad tou nejmodernější technikou a pomůckami. Ano může se stát, že seřízením na jednom kole se max.rejd na jednu stranu zmenší a na druhou zvětší. To jde, ale řešit seřízením délky táhla řízení, včetně problému se servem jak uvádí p. " aux ".

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 21.07.13 10:31

Nerozumím, proč hovoříte o zadní nápravě?.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 21.07.13 19:58

Já bych zase uvítal informaci o geometrii zadní nápravy. Jaké prvky a jak je lze při kontrole kontrolovat a seřizovat? Samozřejmě pokud se netýká zadní řiditelné nápravy (kombajny a různé zemědělské a stavební stroje a pod.), případně sportovní a závodní speciály. Za poučení předem dík. - miro

Ohodnoceno: 0x
 
Od: axus®
Datum: 22.07.13 12:33
avatar

Vyhnuli se tedy specialnim napravam, ktere nejsou bezne rozsirene, pak

U jednoduchych triprvkovych zadnich naprav = spodni rameno + vlecne rameno + horni rameno nebo horni vzpera, lze obycejne nastavovat alespon odklon kol. Casto se tak deje excentrickym sroubem uchyceni spodniho (pricneho) ramena k napravnici.

Mirne pokrocilejsi napravy, skladajici se napr. ze dvou dolnich ramen (napr. Mazda 323) nebo vlecneho ramene tvoriciho zaroven tehlici (napr. starsi typy BMW) umoznuji uz i nastaveni sbihavosti, zmenou polohy (otocenim, posunem) a casto napr. i pouze vymenou ulozeni ramen za jine s jinym offsetem.

U modernejsich ctyr a petiprvkovych naprav = spodni rameno + horni rameno + vlecne rameno + pricne rameno (+ vodici rameno), se k tomuto pridava standardne prave moznost nastaveni sbihavosti kol stavitelnym pricnym ramenem (funguje na stejnem principu, jako tyc rizeni u riditelnych kol.

Krome toho, ze se nastavi sbihavost se timto nastavenim zadnich kol tez eliminuje prave i ona mimobeznost prednich a zadnich kol. Ta se definuje jako uhel ktery svira osa vozidla s osou kolmou na spolesnou osu zadnich kol.

-

Pro ilustraci pripojuji obrazek nastaveni sbihavosti zadni 4-prvkove napravy na Mazdu 6 (coz uzname, neni zadna specialita).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.07.13 10:53

mám takový dojem že jak jsem měl golfa II tak tam to bylo jen na jedné straně.. ale není tam posilovač tak to je asi fuk... těch aut co jedou šikmo potkávám dost.. jde s tím vůbec něco dělat když je tam klasická náprava?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: axus®
Datum: 22.07.13 12:58
avatar

Ano. Golf Mk2 bez posilovace mel skutecne jednostranne nastavitelne rizeni. Typy posilovacem uz ovsem ne.

Ale to uz je pradavna historie.

doplněno 22.07.13 13:04:

Dale pak treba Skoda Octavia r.v. 1959 nebo Zetor 25;).

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 22.07.13 13:15

Děkuji za informace. Je mně jasné, že u vozidel (zpravidla vícenápravových), které mají řiditelnou-é i zadní nápravu-y, je nezbytné a nutné ošetřit vhodně nastavitelnými prvky geometrie náprav, obdobně jako u náprav řiditelných předních. Důvodem pro nastavení sbíhavosti kol je eliminovat pohyb kola do strany, při jeho odvalování z důvodu jeho odklonu, případně příklonu. miro

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: aroff
Datum: 22.07.13 15:24

Né, v příspěvku od Axuse se nejedná o žádné speciály s říditelnou zadní nápravou a ani o vozidla vicenápravové. Jedná se o běžná "soudobá" osobní vozidla. Jako příklad uvádí Mazdu 6. Těch vozidel je spousta a u vozidel střední výšší třídy je to celkem běžné už od poloviny 80 let.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: virus*
Datum: 21.07.13 13:19

A já zas nerozumím otázce,která není v češtině,takze nevím na co rádcové odpovídáte.Jen tak na okraj mne jen napadá: co když příslušný automechanik neumí také česky a proto se při objednání opravy nemohl se zákazníkem domluvit o rozsahu opravy? *vtip*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: namelessthe*
Datum: 21.07.13 19:27

1. trošku mi trvalo než jsem to přelouskal

2. čepy musí jít vyměnit na každé straně a když to nejde, vždycky to jde...

3. to je snad samozřejmost, že musíš jt na geo, když se ti sjíždí gumy.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lepeda*
Datum: 22.07.13 19:01

dobry den dneska jsem byl na nove geometrii platil jsem 300kc mam to uš udělane ten pan sundal prave kolo u spolujezce parkrat otočil čepem a bylo to hotovo. Na te geomtrii kde sem platil 500kc . TEN PAN CO MI TO DĚLAL BYL MOC LENIVY ŘYKAL PAN CO MY TO UDĚLAL JEN ZA 300KC CHTĚL SI NA MĚ JE PŘIVIDĚLAT.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.