Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak vyrobit kolo s motorem

Od: wellk odpovědí: 9 změna:

Dobrý Den chtěl bych vyrobit kolo s motorem jak to mám sestavit a jaký motor. Má s tím někdo škušenosni nebo nějakýá návod?

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar totak
Záleží kolik do toho chceš investovat. Existují konstrukce vyrobené na koleně kdy je v závěsu nad kolem motor ze starého křoviňáku a přes třecí váleček to žene přímo plášť kola. Tam bys se s velkou mírou vlastní práce a fantazie dostal tak ke dvěma tisícovkám. Problém je ale menší tření za mokra a větší opotřebení pneumatiky. Podle mě už takovým konstrukcím odzvonilo protože se dneska běžně dají sehnat hotové sady pomocného motorku, řetězu, rozety a nádrže. Na aukro mě to předloni stálo 4600.- Motor v sadě ti dají na výběr 50, 60 nebo 80 kubíkú. Já vybral padesátku pro případ že by se změnila právní úprava a policie k tomu začala přistupovat jako k malým motocyklům ale ta osmdesátka je así lepší volba. Podle prodejce není nikde na motoru objem vyznačen takže můžeš tvrdit že to je 50ka i kdyby měli snahu to zjišťovat.
Další možností je přestavba na elektrokolo. motor v náboji kola se dá snadno koupit ale baterie jsou k sehnání húř a jsou v porovnání se spalovacím motorkem drahé.
wellk
hodnocení

chtěl bych dotoho investovat co nejmín na jednom webu sem četl že motor na kolo je gx 35 a gx 25 gx 35 je prý rychlejší a hlučnější a mě by zajímalo jestli bych mohl mít nějaký z těchto motorů a neporušil bych nějaký zákon třeba kdyby sem jel po městě a odchytili by mě policajti tak abych neplatil nějakou pokutu

Pomocny motorek na kolo - aby kolo mohlo byt stale povazovano za kolo - muze byt maximalne 1000W.

Aby nemusela takova uprava prochazet schvalenim (je vyjmuta z povinnosti schvaleni), muze byt pridavny pohon max 250W.

Cokoli nad, v pripade, ze se neco stane a neni to na kole schvaleno k provozu, muze byt problem.

V praxi ale, ze by te nejaky aktivni policajt stavel, podle mne nehrozi.

wellk
hodnocení

A mám ještě jeden dotaz jak to vlastně funguje? když nastartujete motor tak ono to jede samo a zrychlujeto samo nebo jak?

Praktickou zkusenost s elektromotorkem zrovna na jizdnim kole nemam, ale predpokladal bych, ze motorek bude pripojeny pres volnobezku, tedy, kdyz je vypnuty, tak neklade pri slapani zadny odpor a ve chvili, kdy se zapne, tak samozrejme zacne zabirat. A bude zalezet na sile motoru, zda dokaze pohybovat kolem samostatne, nebo bude spise slouzit jako pomocnik, pro ulehceni slapani. Po rovine to 250W zrejme zvladne samostatne, do kopce uz se tomu bude muset pomoci.

Pokud by to melo slouzit jako zcela samostatny pohon, tedy dostatecne silne bez nutnosti slapani, bylo by dobre mit elektromotorek ovadatelny plynulou regulaci. Tedy ne pouze zapnuto / vypnuto. To je samozrejme investice navic.

Pokud ovsem bude motorek pouze slabsi a bude slouzit pouze jako podpora, pak si umim predstavit, ze regulace nebude potreba.

-

A jeste jedno upozorneni, dalsi podminka, aby kolo bylo stale kolem je, ze takovy pohon funguje do max 25km/h. Tedy jako samostatny pohon by nemel dokazat vyvinout vetsi rychlost, jako doplnkovy pohon by se mel spravne pri dosazeni teto rychlosti automaticky odpojit.

wellk
hodnocení

A kolik by to tak jelo nejrychleji?

 

hodnocení

0x
avatar axus

Neni to uplne asi odpoved jakou cekas, ale kolo na kterem udajne (nepodlozene) zavodil Cancellara, by byla frajerina.

Jde hlavne o zpusob konstrukce. Samozrejme, ze by to chtelo neco silnejsiho.


 

hodnocení

0x
avatar rumicek

Bacha taky na hlučnost. Když budeš někomu jezit pod okny k nedělnímu obědu nebo o půlnoci s křovinořezem, může se na...t a prásknout tě policajtům.

motorky o kterých jsem psal já mají v sadě normální rukojeť plynu a páčku spojky. Motor nemá žádný omezovač takže na rovině ta osmdesátka udělá v pohodě i 40 ale to v pohodě ber s rezervou. Přeci jen sedíš na chatrnějším rámu než na mopedu a jsi výš takže nějaké rekordy si člověk se zdravým rozumem rozmyslí. Přídavný motorek je podle zákona takový, jehož montáž sí nevynutí žádný zásah do konstrukce kola. Ta omezení rychlosti a výkonu nikdo nezkoumá.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]