Dobíjení.hodnoty

Od: Datum: 16.07.13 19:26 odpovědí: 14 změna: 16.07.13 22:02

Dobrý večer, chtěl bych se s Vámi poradt, zda jsou naměřené hodnoty dobíjení v pořádku?

Baterie měřena bez nastartovaného motoru 12,74V

na volnoběh motoru 12,94V

zvýšené otáčky , tak čtvrt plynu 13,04 V

Kontrolka dobíjení nesvítí.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 16.07.13 19:28
avatar

Ano, ty hodnoty jsou v pořádku.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 16.07.13 21:04

Bez nastartování OK, OK, dobíjení při zvýšených otáčkách málo. Aspoň 14V to chce. Záleží také, zda při zatížení či ne..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.07.13 19:40
avatar
Tak to není v pořádku ani omylem! Co je to za vůz?
doplněno 16.07.13 20:35: Pokud je to ten 75A altík (lišily se podle generace motoru), tam jejich regulátor udržuje 14,2V, u novějších 14,7V (pokud se používá Ca-Ca aku).
Zezadu na altu je hlavní výstupní svorka - šroub. Změř napětí při zvýšených otáčkách přímo na něm. Taky je tam konektor, občas se stává že je tam špatný kontakt - z těch novějších altů jde informace o zatížení do řídící jednotky, pokud je tato linka rozpojena, regulátor drží nižší napětí.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: dobijec
Datum: 16.07.13 20:02

twingo 1.2

Datum: 16.07.13 20:31
avatar

Baterie se neměří bez dobíjení.Je jasné,že vybitá bude mít nižší napětí.Jinak by dobíjení mělo zajistit poměrně rovnoměrný průběh napětí,bez vlivu otáček.Pokud napětí kolísá,není dobíjení v pořádku.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.07.13 21:05
avatar

musíš naměřit 13,8-14,3V jinak máš problém a měl bys to naměřit i při puštěnejch světlech na volnoběch

Ohodnoceno: 0x
 
Od: technoman*
Datum: 16.07.13 21:06

To je nějak málo. Regulátor udržuje při chodu motoru napětí kolem 14V. Asi by chtělo zkontrolovat uhlíky a diody jestli některé nejsou poškozené. Co dělá kontrolka dobíjení?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: dobijec
Datum: 16.07.13 21:15

Koukal jsem na altík a ten šroub, co se na něm šroubuje + pol od baterky,mi zůstal v ruce. Takže jsem sundal kryt altíku, našrouboval šroub zpět, nasadil kryt a znovu změřil na beterce napětí ,bez zaplých světlech na volnoběh 13.95 a když jsem zapnul světla tak na volnoběh 13.86 je to již ok?

Od: dobijec
Datum: 16.07.13 21:16

alternátor je ani ne rok starý, kontrolka nic nedělá, nesvítí, takže nehlásí poruchu.

Datum: 16.07.13 21:20
avatar

to už by šlo ještě pro jistotu opiluj to plusový očko co de do altíku očisti i kontakt jenž de na dobíjení a jako bonus můžeš zvlášt přikostřit obal od altíku a to bud přímo na mínus baterie nebo stačí i jen na blok motoru a ještě očisti svorky a kontakty baterie

doplněno 16.07.13 21:21:

na kontrolku dobíjení

Ohodnoceno: 0x
 
Od: dobijec
Datum: 16.07.13 21:37

Jakým dráten to přikostřit?

Datum: 16.07.13 21:47
avatar

tak 6mm průměr by měl bohatě stačit

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.07.13 21:25

Ano, to už by mohla být normální hodnota.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.07.13 22:02
avatar
Nepsal jsem abys to změřil rovnou na altíku, jen tak pro srandu. Jedině tak poznáš, zda nejsou velké přechodové odpory mezi altem a aku a v jakém stavu je ukostření. Protože furt je to méně než by bylo optimum.
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.