Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Natlakovaný chladící okruh

Od: pavell* odpovědí: 8 změna:

Zdravím, mám menší problém na vozu VW Golf III 1.9 66kW. Závada se neprojevuje jinak než natlakovanou vrchní hadicí chladiče. Termostat i pumpa je měněná, na těsnění pod hlavou to moc nevypadá. Kde tedy hledat příčinu? Víčko od expanzky by mělo být dobré. Díky.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

erikch*
hodnocení

0x
Tlak hadice z motoru do chladiče po otevření motor.okruhu je v pořádku.de facto ji rukou nestlacite...pokud chladí neunika kapailna není co řešit...
pavell*
hodnocení

No tady se jedná o porovnání se stejnými vozy, oni mají hadice zmáčknutelné. Když odšroubju víčko, voda mi tím tlakem, který tam je vyletí nahoru, proto musím víčko při otvírání na zahřátém motoru otvírat pomalu a po kouscích, aby mi nevylítla voda ven.

jirkamatapat*

A proč otevíráš víčko expansky hned po zastavení a hledáš chybu tam ,kde není?Ztrácí se voda,nebo máš vodu v oleji?Jestli ne,tak by mělo být všechno OK.Pro jistotu a vlastní klid,nalej expanzku plnou a při volnoběhu pozoruj,jestli se neobjevují bulinky ve vodě.Jestli se bublinky objeví,je prdlé těsnění pod hlavou.Jestli ne,odčerpej vodu na horní rysku a klidně jezdi.A expanzku nikdy neotvírej hned po jízdě,jinak se můžeš přinemenším opařit.

 

hodnocení

0x
avatar dabel

odpojíš hadici přepadu u expanzky strčíš do petky s vodou a jak pudou bublinky děláš těsnění pod hlavou

co teplota nelítá?,voda se nestrácí? taky je možný že nový termostat zvláště ty levný nefunguje jak má? co chladič je po jízdě celej horkej?

doplněno 14.07.13 12:09:

pokud po jízdě je v expanzce mín vody a při otvírání voda přibejvá tak je to většinou těsnění pod hlavou

voda v expanzce by takhle vyvádět neměla

doplněno 14.07.13 12:42:

ještě je tu možnost to skusit projet s vyndaným termostatem pokud by problém zmizel víš kde hledat chybu

pavell*
hodnocení

Chladič mi horkej enpřijde, alespoň né z venkovní strany. Termostat je wahler, tak snad by to nemusela bejt týdenní žáležitost. Teplota možná trochu lítá, mezi 80 a 90°C, ale tam to bude nejspíš ovlivněno sepnutím sahary. Nepřijde mi, že by se voda ztrácela. Bílej kouř z výfuku nejde, voda v oleji ani olej ve vodě. Na tu petku vlítnu za chvíli.

pavell*
hodnocení

Tak jsem to zkusil s tou PETkou a žádný bubliny jsem v tý PETce neviděl, snad jen úplně malý, ale to je asi normální.

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490

pokud je OK 100% pumpa , termostat i tesneni pod hlavou a neni chladic nekde ucpany , musi to jet ...

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Chladící okruh MUSÍ být po jízdě trochu natlakovaný!Chladicí systémy jsou přetlakové-studeny motor,přetlka není-zahřeje-li se stoupne tlak přičemž voda nevře při 100°C jako v hrnci na plotýnce vařiče,ale někde až kolem 110°C.Jinak jak píše Jirkapatamat nebo Ďábel.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]