Význam slova: Prokluz spojky

Od: Datum: 10.07.13 22:15 odpovědí: 4 změna: 11.07.13 06:38
Co znamená(jednoduše řečeno) prokluz spojky?
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 10.07.13 22:17
avatar

to jest že je spojka v háji a čeká tě výměna

jinak to znamená že otáčky motoru letí vzhůru a auto nezrychluje

Ohodnoceno: 1x
 
Od: mowla*
Datum: 10.07.13 22:18

To, že spojka neudrží motor ´v záběru´ - obvyklým projevem je, že když (v autě) šlápneš na plyn, motor zvyšuje otáčky, ale spojka prokluzuje a tak se otáčky převodovky nezvyšují (tedy auto nezrychluje).

doplněno 10.07.13 22:19:

Píšu "v autě" - ale pochopitelně to platí pro všechny výskyty spojky. ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 10.07.13 22:20

Ze spojka neprenasi veskery dodany vykon od motoru do prevodovky (potazmo ke kolum). Diky tomu se muzete plynule rozjet, ale take se diky tomu pri konci zivotnosti spojky nerozjedete ci neprenesete vyssi otacky.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: luke237
Datum: 11.07.13 06:38
Prokluz spojky znamena (kupodivu) presne to, co ta slova znamenaji: spojka prokluzuje. Spojka -- jak uz nazev rika -- spojuje motor s prevodovkou (tedy: motor → spojka → prevodovka). Vystupni hridel ("tyc") prevodovky je dale napevno spojena s koly.
Spojka je tvorena dvema plochymi trecimi kotouci. Jeden je pripojen na hridel ("tyc") od motoru, druhy na vstupni hridel prevodovky. Pedalem spojky se oba kotouce od sebe odtahuji (maximalni odtah pri seslapnute spojce; pri neseslapnute spojce jsou kotouce tlaceny k sobe vnitrnimi pruzinami).
Treni mezi kotouci je tak vysoke, ze kdyz jsou ty 2 kotoue pritlacene k sobe, tak neprokluzuji a otaceji se stejnymi rychlostmi, tedy vzhledek k sobe se nehybou a prevodovka (a ve vysledku i kola auta) se diky tomu toci stejne rychle jako motor.
Naopak kdyz jsou kotouce uz opotrebovane, tak treni mezi nimi uz neni tak velke jako kdyz jsou nove a vzajemne prokluzuji, tzn. ze i kdyz jsou pritlecene, tak se otaceji ruznymi rychlostmi a tedy otacky motoru neodpovidaji "rychlosti kol" *typicky motor jde vysoko do otacek a auto prakticky nezrychluje - tedy ten kotouc spojky od motoru se toci vyrazne rychleji a "nestrhava" trenim sebou plne ten kotouc od prevodovky.
V kazdem pripade to znamena, ze musis menit kotouce spojky (doporucuje se menit i nektere dalsi soucastky uvnitr spojky). Nekdy se meni primo cela spojka. Spojka je typicky jeden vyjimatelny blok (strojni vylitek), stejne jako treba prevodovka nebo motor.
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.