Jawa 21 dušení

Od: Datum: 06.08.13 17:02 odpovědí: 6 změna: 08.08.13 02:07

zdravím mám jawu 21 a mam potíž když nastartuju tak motor běží pokud ale přidám plyn na max tak motor vubec tak neřve a po 2s řve jak tur.Zpravoval sem předstih ale tím to asi nebude.mám tam nový filter.Navíc z výfuku mi líta bílí kouř tak nevím jesti je něco špatně.Diky Za odpovědi


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 06.08.13 17:42
avatar

Jestli je ŘEV motoru to hlavní co hledáš (?)...org, výfuk by měl zůstat. Zaprvé tím nasereš spoustu lidí a uděláš si nepřátele. Ale, pokud by jsi chtěl zvýšit výkon, nestačí jen vykuchat výfuk (vložit drátěnku). Něco si o tom přečti. Jen tak ze základu dvoutaktu: Výfukové plyny musí mít částečně (!) odpor. Pokud by šli ven neomezeně (přímo), jediné co získáš je ŘEV. Výkon půde dolů (!). Jsou na to laděné výfuky (najdi na webu), nebo laboruj sám. Jinak k tvé otázce. Odtrh jsi určitě nastavil jemným papírkem (píší cigaretovým) na 3 - 4 mm. Nízká hodnota (i 2,8 mm) je na větší tah, vysoká (3,5 až 4mm) na vyšší otáčky. K tomu správná teplota svíčky (N17 nebo N15) http://www.jawa-50.cz/clanek/…nimi-zapalovacich-svicek.html Filtr by měl být org. nebo alespoň molitanová čistá vložka. Problémy s nemožností motoru okamžitě do otáček může být vícero. 1) Nejčastěji ucpaný výfuk, 2) nětěsnost GUFERA na klice, 3) Špatná svíčka, 4) Špatná zap. cívka, 5) Špatný benzín, starý, špatný poměr oleje (1:40) a pochopitelně pokud je již "vyběhaný motor" /píst/kroužky... (dá se změřit tlak v nějakém servisu, třeba na travní sekačky. Měl by být alespoň kolem hodnoty 3,5 Atm). Co ty na to?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.08.13 17:57
avatar

to realista: psal tam tazatel něco o kuchání výfuku? Hledá snad hlavně řev? Přečetl jsi si jeho otázku? No, nandal jsi mu to pěkně a vyjmenoval ještě víc!

Myslí tím nejpíš, že se motor dusí a jde do otáček s velkým spožděním - bohatá směs, pravděpodobně. Nejdřív dolů ten nový vzduchový filtr. Pokud bude změna, pokračovat dál. Vzhledem k tomu, že už vergloval s předstihem, bude lepší, když mu to při jeho malých zkušenostech někdo opraví nebo mu s tím pomůže.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: horaktom123*
Datum: 06.08.13 18:09

výfuk sem nekuchal jen čistil.s tím předstihem tam jsem je to horší je sedřenej povolovací šroub u kladívka ale ty 4mm tam jsu naměřený,svíčku tam dávám N15 Brisk Super.benál tam je novej+poměr oleje je taky ok.

Datum: 06.08.13 18:33
avatar

Vycházel jsem z nejvíce dostupných neduhů kolem Jawy (Pionýra), co mohou být. I toho co nejvíce mladí "dělají". Kuchání výfuků patří snad k "povinnostem", jinak "to ani nejede". Jestli jsem narazil na "menšinu" v kuchání výfuku, tak je to jen dobře. Ale když vidím, třeba zrovna letos o prázdninách, kdy se zde na vesnici objevili kluci co jsou zde na prázdninách a jezdí "co to dá"...

Skutečně ale ucpaný výfuk bývá nejběžnější problém s tahem motoru a špatným nabíháním do otáček.

Druhým v pořadí bývá netěsné "proražené - bouchlé" GUFERO (2x) na klikovce. Výměna je celkem jednoduchá. Dá se to vše poznat při testu, třeba někde, kde spravují travní sekačky. Je to úkon na 15 sekund. A zjistí se i těsnost kroužků.

To, že by mohla být příliš bohatá směs, to nesvědčí pro - protože uvádí, že potom se motor "rozjede". To by šel špatně do otáček (dusil by se) pořád.

Bílý kouř svědčí o špatném spalování. Vše může být. Ucpaný výfuk, bohatá směs, vadná GUFERA, špatné zapalování (nastavení předstihu asi moc), vadná svíčka, vadná zapalovací civka, vadný kondensátor (ale ten by spíše tarokoval/vynechával). Řešení pro laika by bylo (pokud to chce opravit sám - a proč nééé) postupně řešit jeden důvod po druhém. Až to bude OK. Vylučovacím způsoben se na to dá přijít. Trvá to ale déle...

Co ty na tro?

doplněno 06.08.13 18:37:

Ještě malá poznámka: Někdy háže vačka a vůle mezi kontakty se mění tak, že to dává dvakrát odtrh. Podívat se na vačku, nové kontakty...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: horaktom123*
Datum: 06.08.13 18:43

zitra ráno začnu vše pořeším jeden po druhém moc ti děkuji

doplněno 06.08.13 18:44:

vejfuky nekuchám :D

doplněno 07.08.13 15:40:

ještě se chci zeptat jaký rozměry gufera mám na fichtla koupit?

Datum: 08.08.13 02:07
avatar

Můžeš si to objednat třeba tady. Mají tam skoro všechno. Snad si z toho něco vybereš. Dříve to měli v každé mototechně za pár korun. Výměna obou dvou gufer trvá asi hodinu. To, na straně zapalování (udělej si značky pro zpětné vrácení do původní polohy) je hned. Staré se vytrhne, vypáčí šroubovákem a zahodí. Už není na nic. Nové se tam po namazání olejem (hřídel i blok!) opatrně naklepne a přes např. polénko dřeva opatrně doklepne, až dosedne. Z druhé strany se musí vypustit olej, sundat (stáhnout stahovákem!) ozubené kolečko a teprve provést to samé, co na straně zapalování. Právě ten bílý kouř mohl být příčinou, že si to přisávalo olej z motorové skříně a nešlo hned do otáček (měl by jsi to také kontrolovat). Po zpětném naklepnutí ozubeného kolečka (primárního) a zkontrolování funkčnosti spojky a řetězu, se složí/nasadí boční dekl. Někdo dává na papírové těsnění, někdo jen na speciální tmel. Pozor při skládání na tyčku s kuličkou od spojky! Ale, radil bych ti, zajdi si někam kde opravují sekačky, mají tam stahováky i ty tmely na slepení bloků - bočního deklu. Myslím, že by ti tam i vyměnili ty gufera.

Co ty na to?

http://www.extremebike.cz/www…wa/523-3-Motorove-dily/1/9/1/

http://www.jawa-50.cz/clanek/…-krouzek-gufero-okrouzek.html

→ http://www.fichtlkramek.cz/na…d/gufero_17x30x7_silikon.html

http://www.motokramek.cz/sada-gufer-pionyr-20-21-23/

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.