Nejste přihlášen/a.
Dobrý den všem,
myslím si, že je již z názvu zřejmé, kam moje otázka bude směřována. Budou to dopravní poukuty. Rozdělil bych ji ale do dvou "skupin". Jsem v právničině amatér, tak bych prosil polopatické vysvětlení. Předem moc děkuji.
1) Automobil se dopustil dopravního přestupku, ale řidič nebyl přistižen při činu.
Čili jste vyfocen radarem nebo jste dostal pokutu za špatné parkování... Na Googlu jsem našel odpověď. Uvedu příklad.
Jsem Pepa, automobil je napsaný na tátu Honzu a mám bratra Járu. Špatně jsem zaparkoval. Tátovi přijde předvolání. Vzhledem k tomu, že osoba blízká nelze v tomto případě využití - neboť by pokutu musel zaplatit majitel vozu, táta řekne, že jsem v té době automobilem jezdil já. Předvolají si mě. Já ale již mohu využít právo, které mluví o tom, že nemusím vypovídat proti sobě, nebo osobě blízké. Já, řeknu, že jsem automobil v této době půjčil osobě blízké (budu tím myslet třeba bratra Járu, ale to jim pochopitelně neřeknu...). Majitel vozu své povinnosti splnil, byl jsem předvolán já. Já jsem využil své právo nevypovídat vůči osobě blízké a je to vyřešeno. Přestupek propadá, nikdo nemusí zaplatit, nikdo nepřijde o body...
Je tomu tak? =o)
2) Automobil, který spáchal přestupek, měl v té době za volantem i řidiče.
Zase příklad. Jel jsem rychle (na dálnici jsem jel 140 km/h místo 130)... Zastaví mě.
Co mám dělat, abych se vyhnul pokutě? Určitě neplatit nic na místě, to je logické... Má tedy někdo nějakou radu?
Ještě jednou děkuji. Hezký den.
btw: MORALISTÉ - vím, že by se to nemělo, ale to tu prosím nebudeme řešit. Speciálně vás prosím a ještě jednou děkuji.
S Vaším přístupem -
Vašeho otce Honzu srazí auto. Naštěstí si někdo zapíše registrační značku. Dostaví se majitel Tonda, ten řekne, že auto svěřil synovi Honzovi. Dostaví se Honza a řekne, že auto svěřil osobě blízké. Policie věc odloží.
Nebudete moci říci ani slovo, sám jste taková "ojebávka"...